• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • thj
    madebyinferno001 skrev 2012-03-06 08:41:06 följande:
    Passar cameleons ram till donkey månntro??

Det funkar inte på på donkey tyvärr, det är två helt olika ramar
    madebyinferno001 skrev 2012-03-06 08:46:28 följande:
    största skillnaderna mellan bee o bee+, någon som kan på rak arm?

Det som är uppdaterat på Bee+ är:

Förbättringar på bee plus:
    -Ny design på sittdel vilket ger bredare sits (4cm bredare baktill och 6cm framtill)mindre sidoflikar och ett nytt ryggstöd med hårt skal ger en naturlig sittposition med ett vadderat stöd,sittdelen har tre lägen sittläga,viloläge och liggläge.
    -Höj/sänkbart ryggstöd som du lätt kan ändra från 51cm höjd till 59cm(vilket gör att det blir ordentligt med plats för lite större barn)
    -Bredare chassi med 1,5cm fortfarande kompakt  ändå mer stabilt och rymligt,super enkelt att fälla och fälla upp igen.
    -Optimerad broms håller bromsarna ständigt säkra.
    -Handtaget är justerbart i 10 fasta lägen.
    -Ny design på sufletten,ny form som nu säts på sätet,sufletten är super enkel att ta  bort och fästa igen.( du byter den super enkelt.
    -Sittdelen är enkel att vända håll på,pga av ett nytt cirkelsystem gör det säkertoch lätt att lyfta och vända sätet.
    -selen är säker som aldrig förr,men mjukare för att bekvämt växa med barnet.5-punktskydd,mjuk,rörlig axelvaddering för en personlig anpassning som kan justeras från nyfödd till småbarn.
    -upphängning: en mjukare och mer stabil vagnåkning från nyfödd till småbarn. optimerad upphängning och geometri gör att hjulen anpassar sig till olika och fungerar oberoende för att svänga smidigt och ge stadig,stabil och bekväm åkupplevelse. -stjärnhjul bugaboos hjul i egen konstruktion,bättre däck med nytt gummi och en bredare slityta ger bättre kör prestanda.
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Joddan

Har inte köpt cosmon :(. Klarade inte av det ekonomiskt nu tyvärt! Sedan kändes beet rätt tillräckligt nu när vi går mot vår.
    Men om jsg hittar en till rätt pris kommer jag bli sugen.

Nu är jag på häxjakt efter en retro emmaljunga! Så om du ser nån hyffsat billig hojta till :) :) :)

• EmeNo11

Jag undrar om det går att ha en frog sittdel på ett cameleon chassi?

Nova 110903 49 3410
  • emilias
    Sommaren12 skrev 2012-03-05 20:18:29 följande:
    Mmm jag har provat att lyfta den i butiken och den är ju inte så tung men det är ju lättare med mjuklift som man kan bära tätt intill kroppen. Kan man ha mjuklift i?
    Det funkar jättebra att ha mjuklift i! Jag har det nu åt min 1 vecka gamla kille. Tycker det blir mycket mer ombonat nu när de är små, men det håller ju som sagt inte hur länge somhelst. Använder just nu phil n teds mjuklift men den funkar ju  inte i all evighet=liten smidig mjuklift=växer ur den tidigare. Har 'vem babyproffsens mjuklift och den passar också, däremot gillar jag phil n teds bättre då jag inte tycker den är lika sladdrig. Men det är bara en smakfråga, båda passar fint i buggan!
  • emilias

Hej alla experter! Skulle behöva lite hjälp/tips. Vi har en bugaboo frog som vi nu börjat använda och jag har den mycket in och ut i bilen. Däremot så är det vita spännet på ena sidan väldigt trögt och fastnar ofta, det går liksom inte att rucka/dra. Känns som att det låser sig lite (ni vet när man fäller ihop och upp vagnen så drar man de vita spännerna mot sig), är det någon som vet om man kan smörja detta eller något liknande? Jätteirriterande och frustrerande när det ibland kan ta flera minuter innan det vill ge med sig.

• s07

Jag har samma problem emelias, då är
    Frogen min dagisvagn så Max
    En gång i veckan blir det biltransport...så jag mottar gärna oxå tips

• carooo

Köpte en helt ny CAM till första barnet som kom nu i januari. Och igår gick bunperbaren sönder, hade satt på den eftersom jag skulle lyfta av liggdelen när vi skulle på öppna förskolan... Har nästan aldrig använt den innan. Någon som varit med om något liknande? Kändes lite läskigt eftersom lilleputten låg i den... Det var en av de vita knapparna som gick sönder och fjädern hoppade ur.