• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Johannanl

Fick hem min CAM all black igår!! :) Kör den framåt tillbaka i hallen ;)
    Nu väntar vi bara på våran skatt. Två veckor kvar...

• acure

Å en CAM all black blir det nog för oss också när det blir dags för syskon... *avis* Måste ju matcha vår bee + all black. ;)

Om inte bugaboo hinner komma med en ny modell innan det blir syskondags förstås.... Hihi

• flisolis

Hur passar en bee+ till en tre åring? Går på dagis så vagnen används för enstaka promenader ibland samt om vi ska på stan eller någon utflykt.

Måste ha vagn lite längre än de flesta då vår son har barnreumatism och får ont när han går för långt samt att det måste vara en vagn utan båge ifram.  

• Milno
    Tant Pruselius skrev 2012-03-05 09:11:05 följande:
    Någon som vet om donkeyn kan tänkas komma i all black utförande??
    Aha! Det skulle jag också vilja veta! Eller denim kanske? Gillar jeanstyget på CAM:en skarpt.
  • Joddan

Tant!
    Har du sett mitt meddelande längre bak??? Kan inte svara på mail! Min mail i knäpp... Men sufletten är borta så du vet

• Sommaren12

Blev tipsad om denna tråd!
    Väntar första barnet i augusti och är mest inne på en Cameleon. Behöver bolla lite tankar kring denna.

Vi bor i lägenhet på andra våningen utan hiss och har ett barnvagnsförråd i källaren. Tror ni den skulle funka bra då? Jag har tänkt att jag vill ha en duovagn som är smidig att ha ner i källaren, men orkar man sedan bära upp hela liggdelen med bebis i? Funderade på om det finns nån mjuklift man kan ha i liggdelen eller går inte det?

En del har sagt att den inte alls är bra i terräng trots att det finns speciella hjul att köpa till, vad tycker ni? Vi kommer nästan uteslutande röra oss på vägar, i stan och affärer men det händer att vi går lite promenader där det förekommer grusvägar och upptrampade breda jordstigar.

Bolla gärna med mig! Glad 

• Johannanl

Sommaren12: Hej! Jag vet en som bor på tredje våningen och bär upp sin vagn varje gång :) Så liggdelen borde gå bra att bära upp :)
    Om man är orolig att den ska bli snodd i förrådet kan du ju skaffa drulleförsäkrig på vagnen :) 249kr för 15 månader på babyproffsen iaf :)

• Milno

Sommaren12: Jag har släpat min liggdel 4 trappor flera ggr när jag hälsat på andra, gör så fortfarande med min 8,5kg klump i :) Ta o testa att lyffta den i en affär vet jag! :)
    Komplement till Johannani: Jag tror att om man har drulleförsäkring på hemförsäkringen så borde väl den omfattas av det (om man har lås på vagnen iaf)? Borde vara värt att kolla med sitt försäkringsbola, min i trygg hansa har ersatt cykel som blivit stulen på stan o stöld av mobiltelefon mm. 

• Sommaren12

Mmm jag har provat att lyfta den i butiken och den är ju inte så tung men det är ju lättare med mjuklift som man kan bära tätt intill kroppen. Kan man ha mjuklift i?