• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Arlene86

Alltså, kan nån förklara för mig hur jag får loss selen så jag kan sätta in åkpåsen i min nya Bugaboo Bee Plus? Jag FATTAR inte och deras manualer måste vara skrivna av samma hemska människa som gör IKEAS manualer! Gaah! *river mitt hår*

• carooo

Min bumperbar pajade när jag skulle lyfta på liggdelen på chassit. Hade tagit av liggdelen då han låg och sov i den... Sen bar jag ut den med barnet i, höll då inte i handtaget utan i själva ramen... Men höll i bumperbaren då jag lyfte på liggdelen eftersom det är lite lättare då att " sikta in " där man klickar på den...

• Barbabok
    RocketQueen skrev 2012-03-07 18:57:09 följande:
    Så när man lyfter av den ska man hålla i hela liggdelen men det går bra att bära den i bumpern?

Kan ju inte gå i god för det, men så var det sagt ja. Det står inte mycket i bruksanvisningen faktiskt, bara att man inte får lyfta liggdel+chassit i bumperbaren.
    han kommer i juni
  • Tibell

Har googlat nu och brio verkar man inte kunna ha till buggan.. Attans också :/

• Arlene86
    Arlene86 skrev 2012-03-07 19:18:28 följande:
    Alltså, kan nån förklara för mig hur jag får loss selen så jag kan sätta in åkpåsen i min nya Bugaboo Bee Plus? Jag FATTAR inte och deras manualer måste vara skrivna av samma hemska människa som gör IKEAS manualer! Gaah! *river mitt hår*

Jaha ja, ja jag löste det själv..., var bara jag som var riktigt korkad. Bugaboo är för smarta för mig! Jag vill så gärna krångla till det :)

Däremot så undrar jag hur ni får till åkpåsen i Bee't? Vet sen den gamla bee att jag störde mig redigt på att påsen alltid gled ner, känns lite som att det kommer vara samma nu med bee+.    
    På camen sitter den ju som ett smäck. Några tips?
  • spigg
    Arlene86 skrev 2012-03-07 22:19:09 följande:
    Jaha ja, ja jag löste det själv..., var bara jag som var riktigt korkad. Bugaboo är för smarta för mig! Jag vill så gärna krångla till det :)

Däremot så undrar jag hur ni får till åkpåsen i Bee't? Vet sen den gamla bee att jag störde mig redigt på att påsen alltid gled ner, känns lite som att det kommer vara samma nu med bee+.    
    På camen sitter den ju som ett smäck. Några tips?
    Vilken åkpåse har du?
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Arlene86

Bugaboos egna, Paul Frank edition :) Löövs it. Problemet är ju att man inte kan "fästa" den riktigt uppe vid suffletten. Är barnet bökigt (som vår kära dotter när man ska krångla ner henne i vagnen) så glider alltid åkpåsen ner!

• spigg
    Arlene86 skrev 2012-03-08 12:14:26 följande:
    Bugaboos egna, Paul Frank edition :) Löövs it. Problemet är ju att man inte kan "fästa" den riktigt uppe vid suffletten. Är barnet bökigt (som vår kära dotter när man ska krångla ner henne i vagnen) så glider alltid åkpåsen ner!
    Skär/klipp små hål i den del av åkpåsen som du drar över sätet och fäst hålen på de knappar de fäster suffletten. Då kommer den sitta perfekt. :)

Nyheter från Bugaboo! SÅ himla spännande, känner mig som ett barn inför julafton!
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2012/03/bugaboo-says-boo/
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/