• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Mollz
    PopcornMamma skrev 2012-05-23 17:26:54 följande:
    Jo, jag får upp massor av filmer, men dom visar inte mer än ett användningsområde på Bee, det är så jag menar!
    Dom visar bara hur den sitter på ryggstödet, jag är mer intresserad av om den kan sitta på något annat vis _också_.
    Hur har det gått? Jag har en organizer på min framåtvända bee nu om du ännu undrar
    dubbeltrubbel.nu - from my point of view
  • Hejåhå

Oj! En ny CAM! Blir både lite bitter och glad. Bitter pga tillbehören försvinner om tre år och andrahandsvärdet droppar. Glad pga att utvecklingen går framåt...

• SmoothOperator
    J N skrev 2012-05-31 11:19:59 följande:
    Tack för svar! :) Jag tänker mest på nacken jag.. Eftersom han inte är helt stadig än men han vill ju tex sitta i knät han "sitter" på min hand med ryggen mot mig osv.. Känner kanske som dig.. Tror att jag har lite ångest över att ha sittdelen redan. Och sen tycker jag det är så bra med locket till liggdelen när det blåser så mycket.. Vad tror du om det? :) Har du något förslag på hur man kan göra om jag byter till siddelen men att om det blåser mycket om man kan komma på något knep? Haha
    Tror inte det är någon fara för nacken, så stadig var inte min dotter heller. Jo lite mer oskyddade är dom ju om det blåser men som Hejåhå skrev, dom halvligger ju ner i början så det blåser ju inte på dom. Har fortfarande min dotter i mellanläget, hon är 7,5 månad nu, och det har aldrig varit något problem med blåst.
  • systerJo

Hej alla proffs!

Har precis köpt en begagnad Bugaboo Cameleon men får en liten klump i magen väl hemma.
    Ettiketterna på min topdel i svart fleece är bara 3 stycken och den är inte märkt med Bugaboo utan någon logga som jag utläser som "JC".

Har inte betalt än och vill därför ha era åsikter kring om detta är tecken på att det är en kopia?????
    Har läst att det ska vara 4 etiketter nämligen!

SUPERTACKSAM för snabb hjälp!

• spigg
    systerJo skrev 2012-06-03 19:17:43 följande:
    Hej alla proffs!

Har precis köpt en begagnad Bugaboo Cameleon men får en liten klump i magen väl hemma.
    Ettiketterna på min topdel i svart fleece är bara 3 stycken och den är inte märkt med Bugaboo utan någon logga som jag utläser som "JC".

Har inte betalt än och vill därför ha era åsikter kring om detta är tecken på att det är en kopia?????
    Har läst att det ska vara 4 etiketter nämligen!

SUPERTACKSAM för snabb hjälp!
    Det där är så svårt att sia om, för det är olika från land till land och det har även ändrats med tiden. Topset i fleece är ju lite äldre (de har inte tillverkats på flera år) så de har rimligen inte samma lappar som helt nya canvas-topset.  
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • systerJo
    spigg skrev 2012-06-03 19:26:58 följande:
    Det där är så svårt att sia om, för det är olika från land till land och det har även ändrats med tiden. Topset i fleece är ju lite äldre (de har inte tillverkats på flera år) så de har rimligen inte samma lappar som helt nya canvas-topset.  
    Aha, då är jag med!
    Men enligt försäljaren skulle vagnen vara utplockad 2010.
    Det kan alltså inte stämma med detta topset?
    Har nämligen betalt ett högre pris pga att vagnen var så "nyligen" utplockad.
    Tack för din hjälp!

• spigg
    systerJo skrev 2012-06-03 19:38:44 följande:
    Aha, då är jag med!
    Men enligt försäljaren skulle vagnen vara utplockad 2010.
    Det kan alltså inte stämma med detta topset?
    Har nämligen betalt ett högre pris pga att vagnen var så "nyligen" utplockad.
    Tack för din hjälp!
    2010 såldes Cameleons med topset i canvas. Men hon kan ju ha köpt ett topset i fleece, ibland vet jag att man fick med ett sådant på köpet.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • systerJo
    spigg skrev 2012-06-03 19:44:30 följande:
    2010 såldes Cameleons med topset i canvas. Men hon kan ju ha köpt ett topset i fleece, ibland vet jag att man fick med ett sådant på köpet.
    Ok, jag förstår. Men att det står JC har ingenting med att det är en kopia att göra? 
  • PopcornMamma
    Mollz skrev 2012-06-01 16:33:29 följande:
    Hur har det gått? Jag har en organizer på min framåtvända bee nu om du ännu undrar
    Haha, jodå, men såld är jag inte.
    Vi har Bee framåtvänd nu och då sitter väskan på ryggstödet. Att ha den på handtaget var uteslutet, gick ju inte att ha händerna bekvämt då!
    Men när dottern somnar i vagnen så sitter ju inte väskan så jättebra, då blir det ju till att plocka av den och lägga i varukorgen.
    Men nu när hon bara vill sitta framåtvänd så funkar ju min gamla SkipHop på handtaget också, men inte när hon somnar då...Jag får låta bli att shoppa så mycket att varukorgen blir full, väskan måste få plats den också.