• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Renstjärna

systerJ: en av mina fleecesuffletter ser ut precis så. Tror att den är äldre än min andra som jag vet är från 2008 (har inte kollat den från 2008). Men topptyget säger ju inget om ålder på vagnen.

• Mollz
    PopcornMamma skrev 2012-06-04 15:20:10 följande:
    Haha, jodå, men såld är jag inte.
    Vi har Bee framåtvänd nu och då sitter väskan på ryggstödet. Att ha den på handtaget var uteslutet, gick ju inte att ha händerna bekvämt då!
    Men när dottern somnar i vagnen så sitter ju inte väskan så jättebra, då blir det ju till att plocka av den och lägga i varukorgen.
    Men nu när hon bara vill sitta framåtvänd så funkar ju min gamla SkipHop på handtaget också, men inte när hon somnar då...Jag får låta bli att shoppa så mycket att varukorgen blir full, väskan måste få plats den också.
    Jag la in bild på hur jag har min, det fungerar jättebra oavsett vilket håll vagnen är åt
    dubbeltrubbel.nu - from my point of view
  • vånka

Hej alla
    Jag är i görningen med att köpa en begagnad Frog. såg här att de inte säljs längre. Är det samma reservdelar till alla modeller?
    Det är en troligen 08 modell... har de haft problem med glidande styre eller var det bara cameleon?

Tacksam för svar!

• UmmHamza

Jag kan inget om vagnar! Men jag tycker bee/bee + är så snygga. Hur är dom att ha? Funkar den till nyfödd? Ge mig info tack :)

• imaj
    UmmHamza skrev 2012-06-04 19:26:40 följande:
    Jag kan inget om vagnar! Men jag tycker bee/bee + är så snygga. Hur är dom att ha? Funkar den till nyfödd? Ge mig info tack :)
    Vi har i veckan fått hem vår nya Bugaboo Bee+ och jag älskar den! Sonen är nu snart 11månader och sitter bra i den. Innan hade vi en Cameleon, jag tycker ändå, även om jag tycker mycket om Bee+, att man bör ha en till vagn om man ska ha den från nyfödd. Bee/Bee+ är trots allt inte särskilt ombonad när man inte längre kan ha mjuklift.

Slutligen; rekommenderar Bee+ men ni bör i sådana fall ha en till vagn att variera med anser jag.
  • imaj
    vånka skrev 2012-06-04 19:18:42 följande:
    Hej alla
    Jag är i görningen med att köpa en begagnad Frog. såg här att de inte säljs längre. Är det samma reservdelar till alla modeller?
    Det är en troligen 08 modell... har de haft problem med glidande styre eller var det bara cameleon?

Tacksam för svar!
    Framhjul och bakhjul är nästintill detsamma som Cameleonhjul, dvs de passar på Frog. Övriga reservdelar så som ex sittdelsklädsel och suflett är inte detsamma då Cameleon sittdelsramen är större. Dock säger de flesta som har en Frog att sittdelsklädsel och liggdelsklädsel sitter skapligt även på Frog. För att kunna använda sufletter från Cameleon bör man byta ut suflettfästena för att den ska sitta bra.

Nej, Frog har aldrig haft samma glidande problem med chassit, detta då Frogs handtag ej är höj och sänkbart. Väldigt många föredrar Frogchassi för att "slippa oroa" sig över glidande chassi när de köper vagnen begagnat.

Hoppas jag hjälpte och gav lite svar på dina funderingar!
  • Mollz

Man kan köpa en cocoon till been, då fungerar den från start.

• imaj
    Mollz skrev 2012-06-06 11:15:58 följande:
    Man kan köpa en cocoon till been, då fungerar den från start.
    Jo precis, men många rekommenderar inte den utan en från ex Phil & Teds då Bugaboos egna inte är den ultimata då det inte finns några bärhandtag, man måste spänna fast bebisen i cocoonen och den är fodrad med fleece. Det jag menar med att jag inte rekommenderar (ett litet förtydligande ) den till nyfödd är tiden efter man tar bort mjukliften, då blir vagnen rätt öppen. Men som sagt med en till vagn tror jag Bee+ är ultimata som kombination
  • saarvitossan

Hej hopp!

Har en fundering som jag vill ha hjälp med. Vad borde jag vara villig att betala för en felfri cam 08a, med ett oblekt canvas topset, en fleece solsuffla och parasoll?

Help me!

• straw2008
    saarvitossan skrev 2012-06-07 13:39:24 följande:
    Hej hopp!Har en fundering som jag vill ha hjälp med. Vad borde jag vara villig att betala för en felfri cam 08a, med ett oblekt canvas topset, en fleece solsuffla och parasoll? Help me!

Beror ju på vilket skick den är i ? Oanvänd ? tja 6000-7000 Använd till ett barn 4-5 ooo Mina vagnar har sett nya ut då jag sålt de så jag har alltid fått jättebra betalt.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....