• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Frusandberg
    LivräddMedStil skrev 2012-08-17 09:55:30 följande:
    Hej, Om någon är i köptagen för en Bugaboo har jag ett hett tips. Det går ju att köpa från utlandet men just nu har jag en rabattkod som ger 20 % rabatt på alla Bugaboovagnar, tillbehör och massa annat. Hur ni gör ser ni här: www.madelensfoto.se (senaste inlägget)  Beställde själv en Donkey Mono igår för 9 600 kr. Perfekt! :) /M Ps. Gå gärna via länken ovan när ni skall beställa så gör ni mig en tjänst! :)

Jag hittar inte dit!! Fpr nig be om lite hjälp Tack på förhand!
  • ialia
    b l u e skrev 2012-08-19 20:20:06 följande:
    Hej alla bugabooexperter!
    Jag väntar vårt första barn & har funderat på att köpa en Bugaboo Cameleon. Tycker den verkar vara den bästa när det gäller smidighet, vikt etc. Tänkte fråga er var man kan köpa den billigare än i Sverige? Vet att den är billigast i USA, men att de inte skickar till Sverige. Så , som sagt, vilket annat land kan man beställa den från?

KRAM 

Du kan beställa vagnen på den här sidan. Dom har fått jätte bra omdöme och skickar till Sverige. Jag beställde cameleon där firån men avbställde den när jag fick veta att de kommer en ny modell 1 september. Så vänta att beställa tills uppdateringen kommer. http://www.pramworld.co.uk/index.html 
  • Nerosmamma

Hej, ni har säkert fått frågan tidigare, men hittade ej bland de 2000+ som jag bläddrade igenom några av.

Men en broms till en frog, går det att köpa en helt ny? Dvs bromsen är bortmonterad från chassit?
    Tacksam för länktips å svar =) 

• Jullesmamma
    AnitaAndersson skrev 2012-08-19 17:09:29 följande:
    Nu är Cam 3 beställt. Men jag tänkte höra en sak. Det är väl ingen skillnad på tillbehören fråna gamla Camen som topset, åkpåse och annat. Det e väl samma storlekar?

Toppseten ska va samma, så jag kan köpa de nya topparna som kommer till min "gamla" cam =)
  • AnitaAndersson
    Jullesmamma skrev 2012-08-22 16:23:53 följande:

Toppseten ska va samma, så jag kan köpa de nya topparna som kommer till min "gamla" cam =)
    Jag har däremot hört att dom gamla vinterdäcken inte kommer fungera på 3:an, eftersom dom har lite annorlunda utseende nu och då blir det annat fäste eller nått.

Men vart hittar man vinterdäck/terränghjul till 3:an ?? Det står ju inget om att dom inte passar när man handlar på nät-sidor.  
  • ialia

Jag har också beställt den nya cameleon 3. Dom gamla sufletterna ska inte passa till den nya vagnen har jag hört. Adapterna till babyskyddet passar men de är nya vinterhjul. Åkpåsen som finns passar ochså men de kommer en ny lyxigare model.

• spigg

Eftersom att det är ny hjulupphängning så kommer inga gamla hjul att funka på Cameleon3. Nya vinterhjulen lär släppas samtidigt som vagnen, dvs 1 september.

Gamla topset kommer funka på Cam3 och vice versa enl Bugaboo. 

Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • b l u e

Hej, Jag är mycket inne på att köpa en bugaboo camelon 3. Jag har en lite "korkad" fråga kanske, men ställer den ändå till er experter. När det står att basfärgen är en viss färg och fabric tailor set är en färg betyder det att endast liggdelen har en färg , men basen på huvudstommen av vagnen är exempelvis svart?

Jag får inte ihop hur färgkombinationerna kan se ut på den nya bugaboon när man är inne på den engelska hemsidan. Korkade jag. Någon som kan hjälpa mig?

Skulle helst vilja ha , som sagt hela liggdelen är exempelvis blå och även suffletten är blå till strollern ( heter det så ? )

Ja, ni ser ju...en riktig bugaboooskuld är vad jag är.)

BLUE 

• Galia

Tycker ni att ni haft nytta av ståbräda? Såg att det fanns en sits att köpa till men som bara passar till den äldre brädan?