• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • ialia
    b l u e skrev 2012-08-22 23:26:12 följande:
    Hej, Jag är mycket inne på att köpa en bugaboo camelon 3. Jag har en lite "korkad" fråga kanske, men ställer den ändå till er experter. När det står att basfärgen är en viss färg och fabric tailor set är en färg betyder det att endast liggdelen har en färg , men basen på huvudstommen av vagnen är exempelvis svart?

Jag får inte ihop hur färgkombinationerna kan se ut på den nya bugaboon när man är inne på den engelska hemsidan. Korkade jag. Någon som kan hjälpa mig?

Skulle helst vilja ha , som sagt hela liggdelen är exempelvis blå och även suffletten är blå till strollern ( heter det så ? )

Ja, ni ser ju...en riktig bugaboooskuld är vad jag är.)

BLUE 
    Bas färgen är den färgen som är på liggdelen och sittdelen. Sen kan man välja en färg som är på sufletten och liggdelslocket. Vet inte om basen finns i blått till den nya. Jag har beställt svart bas och då blir både liggdelen och sittdelen svart och så valde jag rosa suflett och liggdelslock. 

Till den gammla cameleon blev sittdelen i samma fräg som man valde på sufletten men de gäller inte den nya.  
  • Elinen

Hej Bugabooexperter! Nu behöver jag er hjälp.
    Jag har en fem år gammal Bugaboo cam och har idag byggt om den från ligg- till sittvagn till mitt andra barn. Nu är det så att de vita knapparna som man trycker på för att fälla vagnen har fastnat i intryckt läge och vagnen är därmed helt lös och vickar fram och tillbaka. Är det någon som vet om och hur man i så fall kan åtgärda detta själv.
    Mycket tacksam för råd /Elin

• Ismael

Elinen: min gör så ibland om jag medan jag har liggdelen på flippat över styret för att köra vagnen och sedan flippar tillbaka.

Det enda som hjälper för mig då är att lossa flärparna man höjer styret med och dra det uppåt. För mig är det bara den högra knappen som ibland fastnar i intryckt läge och det brukar få den att hoppa ut.

• Elinen

Tack Ismael för ditt svar men jag tror dock inte att vi menar samma knappar. Jag menar de stora vita runda som man trycker in för att fälla sittdelen från sittläge till liggläge och vice versa. Inser när jag läser mitt tidigare inlägg att det kunde misstolkas. Dessa knapparna har alltså fastnat i intryckt läge vilket gör att sittdelen inte låser sig i någon position utan vickar helt löst fram och tillbaka. Hoppas att någon kan ge mig råd. Kan man smörja dem på ngt sätt?

• ialia

Nu har jag precis varit och hämtat hem min cameleon 3 Skrattande
    Är så kär i vagnen den är helt underbar. Hon i butiken var helt lyrisk för hon har haft den gamla själv så hon såg en massa nya saker på den när hon skulle visa hur den funkar. Kan rekomendera den. Den släpps nästa lördag men vi fick den redan idag. 

• ialia

I Göteborg. Dom fick in vagnen idag så dom ringde och frågade när jag ville ha den. Kunde inte hålla mig.

• Mamma Bondesson

Jag har en fråga till alla experter: jag har beställt en Dinkey nu och ska sälja min Cameleon från 2010. Den är i fint skick, beige bas, både sitt och liggdel medföljer och alla vanliga tillbehör. Vad kan jag begära för den? Ska tilläggas att jag bor i Blekinge och begagnade Buggor är svåra att få tag på.

Undrar även vad jag kan begära för följande tillbehör om jag säljer de separat:
    Åkpåse från 2010
    Parasoll
    Paul Frank Skurvy topset
    Orange solsuflett
    Uv-skydd
    Orange topset i canvas
    Svart topset i fleece

• Mamma Bondesson

Gah! Ovanstående inlägg åkte iväg för snabbt. :) vad tror ni att jag kan begära för sakerna? Tacksam för alla svar!