• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • AnitaAndersson

För er som beställt Cam 3 via nätet. Har ni fått den? :)

Jag lääängtar så efter att få hem den! Men den lär väl inte komma förrens nästa vecka. 

• Pralina 81
    DorisDaySthlm skrev 2012-08-29 09:37:16 följande:
    Tack för svar! Finns det någon som har använt kudde och fått det att funka?

Jag har fårskinn och kudde men använder bara höftbälte i ligg och halvsitt position. I fullt sittläge använder vi inte kudde men hon är helt fastspänd. Jag har tagit bort skydden som sitter vid axlarna för min lilla får bara röda märken av dom.
  • ialia
    AnitaAndersson skrev 2012-08-30 09:43:07 följande:
    För er som beställt Cam 3 via nätet. Har ni fått den? :)

Jag lääängtar så efter att få hem den! Men den lär väl inte komma förrens nästa vecka. 
    Dom får inte lov att skicka ut dom förens på lördag, jag fick min i fredags men de var för att jag köpte den i butik men igentligen fick dom inte lämna ut den till mig så tidigit.
  • DorisDaySthlm
    Pralina 81 skrev 2012-08-30 09:47:02 följande:
    Jag har fårskinn och kudde men använder bara höftbälte i ligg och halvsitt position. I fullt sittläge använder vi inte kudde men hon är helt fastspänd. Jag har tagit bort skydden som sitter vid axlarna för min lilla får bara röda märken av dom.

Tack för tipsen! Ska prova det.
  • Mamma Bondesson

Neosmamma: Min äldsta ville inte åka vagn när han var liten oavsett hur mycket vi försökte så det slutade med att vi bar honom i sjal istället. En i mammagruppen hade samma problem med sin son och bytte till sittdel när han var ca tre månader gammal och genast blev vagnen accepterad. Jag gjorde då samma sak och det fungerade för oss med. Sonen var med ca tre månader då.

Nu är min äldsta två år gammal och vi har en sexveckors bebis hemma med. Vi bär henne mycket (har beställt Donkey men väntar på leverans i slutet av september) men ibland får hon ligga i vagnen i sittdelen i fullt liggläge. Hemma lägger vi bara ett fårskinnsfäll i den och hon sover gott där i flera timmar. Ute är det ju mest storebror som åker vagn men när vi lämnat honom på förskola får hon ligga i vagnen på en filt och det går jättebra. Nu när jag beställde Donkeyn så beställde jag den utan liggdel. Sittdelen känns mycket mer ombonad för en sån liten. Mitt råd till dig är att prova. Om ni båda är nöjda med sittdelen så kör på det! :)

• Mamma Bondesson

Nu har jag en fråga till er kunniga: ska sälja min CAM då jag beställt en Donkey och i onsdags upptäckte jag en stor reva i sittdelen. Den sitter under själva sittdelen och det är tyget vid sömmen som släppt. Garantin gick ut för över ett halvår sen men jag undrar om ni tror att det kan vara lönt att kontakta Bugaboo i alla fall?

Tror ni annars att jag kan få den såld utan sittdel/med söndrig sittdel ändå eller blir den värd så mycket mindre att jag borde köpa till en ny sittdel innan jag säljer? Tips? Råd?

• tiiinann

Hej, jag har nyss köpt en begagnad bugaboo cameleon och har 2 st frågor

Vad för pump ska man ha till hjulen? Det verkar vara hål neråt asså inga såna vanliga luftventiler. Sen undrar jag dom där som man trycker in för att byta läge på sitsen, dom hakar upp sig och fastnar inne när man trycker på dom. Går det att fixa? Jag vill oxå vara en nöjd bugaboo ägare men just nu känns det inte som de :( någon som har tips till mig?

• Hejåhå

Tiinaan: det finns en speciell Bugaboo pump, men det går lika bra m en cykelpump. Testa att smörja vagnen med en silikonspray. Spraya lite kring de runda, vita plastknapparna du trycker in för att ändra läge och torka bort överflödet. Det funkade för mig när jag hade problem med att de runda knapparna fastnade i intryckt läge så att sittdelen inte gick att låsa i de olika lägena.