• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Mamma Bondesson

Ber om ursäkt, läser från iPhone och i TS står det inte att man inte får fråga begagnatpriser.

Tack för tipset om barnvagnagruppen!

• DorisDaySthlm

Har precis lagt i sittdelen i min Cameleon och tänkte ha en kudde i vagnen. Hur jag än fixar får inte kudden plats. Bältet är i vägen, eller snarare där bältet kommer ut genom glipan i åkpåsen (Bugaboos eget märke).

Kudden viks upp runt ansiktet på lillkillen eftersom bältet trycker ihop den.

Hur har ni gjort?

• Renstjärna

Har aldrig använt kudde i sittdelen. Har haft fårskinn året om och tyckt att det varit mjukt nog. Barnets position i sittdelen gör också att det inte behövs för att få upp huvudet heller tycker jag.

• DorisDaySthlm
    Renstjärna skrev 2012-08-29 09:00:58 följande:
    Har aldrig använt kudde i sittdelen. Har haft fårskinn året om och tyckt att det varit mjukt nog. Barnets position i sittdelen gör också att det inte behövs för att få upp huvudet heller tycker jag.

Tack för svar!

Finns det någon som har använt kudde och fått det att funka?
  • Realmilla

Funderar på en bugaboo cameleon 3
    Men undrar hur länge barnen kan sitta i den?
    Såg nämligen en 2 åring i en bugaboo och tyckte den redan såg för liten ut!
    Vad är det för ålder och viktklass?
    Man vill ju gärna att barnet ska kunna sitta i vagn till 3 år iaf

• Casablanca
    DorisDaySthlm skrev 2012-08-29 09:37:16 följande:

Tack för svar!

Finns det någon som har använt kudde och fått det att funka?
    Jag har aldrig sett en sittdel med kudde, och själv tycker jag inte att det behovet finns. Kan du inte ha något annat mjukt "heltäckande", som en mjuk åkpåse eller fårfäll?
    ♥ Känner du igen mig? Snälla avslöja mig inte! ♥
  • DorisDaySthlm
    Casablanca skrev 2012-08-29 10:37:30 följande:
    Jag har aldrig sett en sittdel med kudde, och själv tycker jag inte att det behovet finns. Kan du inte ha något annat mjukt "heltäckande", som en mjuk åkpåse eller fårfäll?

Jag har en åkpåse i fleece men jag tycker det känns för varmt att ha huvudet direkt på fleeceunderlaget.
  • LirreT

Hej alla bugga-experter!

Jag har haft lite otur med selen i min Cameleon för någon har lyckats pilla sönder en del av plastkroken som sitter på axelbanden. Ja den delen som man fäster ihop axelbanden med "sidobanden" så att säga.

Reklamationstiden har gått ut så enligt affären där jag köpte vagnen & Bugaboo själva måste jag köpa en helt ny sittdel, vilket känns lite surt med tanke på att det bara är en liten liten plastbit som är trasig.

Någon annan som har varit med om detta eller liknande? Hur löste ni det i sådana fall? Jag tänker mig att det borde gå att sprätta upp bandet, byta ut kroken och sy igen med stark tråd. Vad tror ni om det? Och vet någon var man kan få tag på en ny krok?

Tack på förhand!

• Neosmama

Hej på er! Finns säkert svar på min fråga i tråden, men jag orkar inte läs igenom alla sidorna ;)

Hur gamla ska/bör barnen vara innan man byter till sittdelen?

• Ismael

Neosmamma: min lilla gillade aldrig att ligga i vagnen så jag bytte så fort han började bli lite stadigare men han kunde inte sitta själv än, strax innan fyra mån och han har sedan dess varit supernöjd i vagnen.

Det avgör du och bebisen skulle mitt svar till dig bli.