• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sussilou

Hejsan! Jag fick en bugaboo gecko, och funderar på om ena hjulet (ett av de bakre) är skrot.
    Så jag tänkte fråga alla kunniga, passar CAM-hjulen?

• Duefigli
    ialia skrev 2012-08-14 11:01:13 följande:

Många av dom vagnanrna som ligger ute på blocket är ju mycket äldre vagnar och då får man inte så mycket mer. Jag hade laggt ut alla delar försig på tradera och sen lagt ut vagen för 7000kr på blocket men jag hade gjort de nu på en gång för i september kommer den nya vagnen och de är inte alla som vet om de och den kommer ju att vara mycket bättre.
    Aha, det hade jag ingen aning om. Tack! Ska försöka snabba mig
  • AnitaAndersson

Till er som har ljusa topset .. vad har ni för erfarenhet av det? Typ offwhite, sand, äppelgröna (den ljusa) etc?

Jag vet inte riktigt om man ska köra på en tråkig svart, men är även sugen på offwhite eller äppelgrön. 

• Annelie81

Jag är på jakt efter tillbehör men de flesta säljer allt i ett paket....suck! Så jag ser hellre lite "tillbehör" annonser :)

• RocketQueen

Jag har ett offwhite topset. Väldigt snyggt men det blir ganska ljust i vagnen, jag hade velat att det var mörkt på insidan så lillen sov bättre.

• Pralina 81
    Ismael skrev 2012-08-11 10:42:00 följande:
    Pralina81: jag har kortare stunder haft den så redan från 4 mån då jag bytte till sittdelen. Min lille kan inte sitta själv än men han har tyckt det varit spännande (selen håller honom bra). Mest har vi den i mellanläget.

Tack för svar! Min tjej sitter stadigt först nu (8 mån) och jag har bara sett större bebisar/barn som sitter i fullt sittläge. Testade igår och min tjej vart jättenöjd och satt riktigt bra. Däremot tycker jag verkligen selen är usel och låg kvalité för det pris man betalar för vagnen. Funderar på att reklamera selen för den "drar ur sig" överallt och håller inte min tjej på plats.
  • Annelie81

jag undrar en sak....åkpåsar...det finns ju olika varianter..Är det för att det är en till sittdelen och en till liggdelen eller är de bara omgjorda år efter år....???
    Jag budar på en på tradera och den ser mindre ut än de som säljs i butiken...de är ju jättestora och konstiga...som bananer...haha...vet inte hur jag skall förklara.... 

• Pralina 81

Banan varianten har vi, den går att använda både till ligg och sittdel. Sitter superbra på sittdelen, på liggdelen får man vika in den så att den får plats.

• ialia

De finns ju bara en som säljs i butik nu och den man man ju vika in så att den passar liggdelen men de kommer en ny nu i september som har ett inbyggt duntäcke som man kan ta bort om man vill. Har inte sätt den själv men där vi beställde vagenen berättade dom om den.

• J901

Tack för svar. Jag ät ute efter en sittvagn. Så ingen liggdel behövs, någon som vet hur de funkar i terräng!? Vilken av vagnarna är bäst?