• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Duefigli
    straw2008 skrev 2012-08-17 10:37:44 följande:

tar bort de med kniv eller liknande.
    Ok, bara lirka in den och bända loss dem? Jag försökte pilla med en skruvmejsel men det kändes som att jag slulle ha sönder dem.
  • annat82
    erica81s skrev 2012-08-16 21:11:39 följande:
    Hej, har en bugaboo cameleon som de vita runda knapparna har fastnat på. Det är alltså de knapparna som man använder för att låsa vagnen i olika lutningar med. Vi har provat att smörja skruva isär fästet och smörja dem men det verkar inte hjälpa. Någon som har något tips? Som det är nu går det alltså inte att låsa vagnen i någon lutning alls. 
    Silikonspray har oftast hjälpt för mig, men har du även skruvat isär och kollat så inget är trasigt så är det svrt att veta varför de inte funkar.
    De finns som reservdel iaf, att beställa
  • AnitaAndersson

Nu är Cam 3 beställt. Men jag tänkte höra en sak. Det är väl ingen skillnad på tillbehören fråna gamla Camen som topset, åkpåse och annat. Det e väl samma storlekar?

• b l u e

Hej alla bugabooexperter!
    Jag väntar vårt första barn & har funderat på att köpa en Bugaboo Cameleon. Tycker den verkar vara den bästa när det gäller smidighet, vikt etc. Tänkte fråga er var man kan köpa den billigare än i Sverige? Vet att den är billigast i USA, men att de inte skickar till Sverige. Så , som sagt, vilket annat land kan man beställa den från?

KRAM 

• Dimitra

Hej på er!
    I manualen står det att liggkorgen till cameleon kan användas tills barnet väger 9 kilo. Är detta hugget i sten på nått sätt? Går vagnen sönder om man överskrider viktgränsen? Nån som vet?

Bytte till sittdelen i förrgår och sonen hatar den, han som varit stormförtjust i sin vagn

The Dimitra universe.