• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Milmam

Försöker hitta nån info, på vissa ställen står det att det "ska vara så" men varför?! Får lite panik nu när vi köpt den, om det är något fel. Hon vi köpte den av sa att det är så på alla cameleon, att det ska vara så. 

• ialia

Tror inte att de ska vara så på dom men vet att de är ett kännt fel. Jag har köpt den nya cameleon och på den har dom åtgärdat de felet.

• Misskitty
    Milmam skrev 2012-09-07 19:59:53 följande:
    Försöker hitta nån info, på vissa ställen står det att det "ska vara så" men varför?! Får lite panik nu när vi köpt den, om det är något fel. Hon vi köpte den av sa att det är så på alla cameleon, att det ska vara så. 
    Hela handtaget ska gå att röra lite uppåt och neråt, det ska vara så. Däremot har vissa haft problem med att handtaget "glappar" på ett annat sätt. Shit vad svårt att beskriva, kan någon annan formulera sig bättre för att förklara?!!
  • Milmam

Misskitty; Jag tror du förstår hur jag menar, alltså att om jag håller i tandtaget så kan jag röra det uppåt och neråt nån cm typ! Jag menar inte att handtaget "glider" ur sitt låsta läge! Förstår ni hur jag menar tjejer? haha är så svårt att förklara!

• Milmam
    ialia skrev 2012-09-07 20:31:35 följande:
    Tror inte att de ska vara så på dom men vet att de är ett kännt fel. Jag har köpt den nya cameleon och på den har dom åtgärdat de felet.
    Så om du bara håller i ditt handtag så är det helt låst ända nerifrån chassit typ, det rör sig inte någon cm?
  • Höghus

Handtaget ska glappa upp och ned så som du beskriver. Detta för att vagnen inte ska vara helt stum. Det funktionsfel som var för några år sen innebar att "hasparna" som man använder för att förlänga styret släppte och det åkte ur sina gängor.

• Höghus

De som hade vagnar med funktionsfel (framförallt 08-09:or) fick f.ö. byta chassi utan kostnad.

• Milmam
    Höghus skrev 2012-09-07 20:54:47 följande:
    Handtaget ska glappa upp och ned så som du beskriver. Detta för att vagnen inte ska vara helt stum. Det funktionsfel som var för några år sen innebar att "hasparna" som man använder för att förlänga styret släppte och det åkte ur sina gängor.
    Tack snälla för bra förklaring! Det är alltså inget fel på min vagn! Skrattande 
  • ialia
    Milmam skrev 2012-09-07 20:53:12 följande:
    Så om du bara håller i ditt handtag så är det helt låst ända nerifrån chassit typ, det rör sig inte någon cm?

Nä de går inte att rubba utan sitter fast.
  • Rödtott

Hej! Ni med Bugaboo cameleon: Hur länge använde ni den till era små innan ni bytte till sulky?