• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Galia

Har bytt till sittdelen när de varit ca 5 månader. I början kan man ha den på halvlutande läget när de är vakna och vill se sig omkring. Mina ha sovit/sover fantastiskt bra även i sittdelen. 

• mollikatt

Ansluter mig här. Precis beställt en cameleon all black från Holland. 4000:- billigare än i sv.

• MejaKiZnic

Någon som vet vart man kan hitta beg. swivelhjul till sin cam mer än möjligen blocket eller tradera? Förvånad

080912 Min fina M kom, BF130524
  • Pralina 81

Någon som testat den nya solsufletten med tittlucka? Är den att föredra än vanlig sufflett + sån förlängning man kan sätta fast på suffletten eller sufflett + parasoll? Vi ska åka till Rom i sommar och det kan bli rätt varmt där. Tänker att det är bra med att luft kan strömma igenom samtidigt som det kanske blir för ljust i vagnen och för mkt att titta på när dottern ska sova. Den är ju rätt dyr, i Sverige nästan 800 och i Holland (där jag beställer vagnen) kostar den nästan 500:- Dottern kommer vara ganska precis 1,5 när vi åker och det är en bee+ vi ska köpa. Velar fram och tillbaka om vilken variant vi ska köra på.

• Ben10

Vilka sidor handlar ni från i Holland o blir det billigare än från England?

• Pralina 81
    Ben10 skrev 2013-04-15 10:21:18 följande:
    Vilka sidor handlar ni från i Holland o blir det billigare än från England?

Jag har beställt från babyplus.nl men Moeders mooiste.eu ska också vara bra. Jag har främst beställt vagn från Holland eftersom man i England använder flammskyddsmedel på alla vagnar:( Att det blir några hundralappar billigare är ju inte helt fel heller. Bee kostar 4700 på pramworld, på babyplus kostar samma vagn 3800.
  • mollikatt

Min väninna och jag har beställt samtidigt. En vanlig CAM 3 med silver chassi skulle kosta 7000:- med dagens kurs. 7800:- för all black modellen sa dem..

Vi båda två har nu beställt all black och fått dem för priset ca 7000:- per vagn inkl frakt:)

Babyplus.nl tror jag vi beställde ifrån:)

Företaget har nu beställt dem från bugaboo sedan kommer de
    Till
    Butiken i Holland och då ska vi betala ordern:)

• canviva

Vad kan man göra åt ett chassi (från 2010) som inte går att vika ihop helt längre. Det går att fälla halvt så att säga men inte rakt ner. Det känns som om det bara är på ena sidan det inte hakar i. Min man kikade på det men sa att det inte är skruvar i chassit utan det är typ plomberat så man inte ska kunna öppna och fixa själv, stämmer det?
    Jag skulle behöva vagnen hela sommaren sen kan barnet ta brio racen men den är ju framåtvänd. 

Har ngn tips på vad man kan göra? (det finns ingen garanti kvar) 

• straw2008
    canviva skrev 2013-04-16 13:53:12 följande:
    Vad kan man göra åt ett chassi (från 2010) som inte går att vika ihop helt längre. Det går att fälla halvt så att säga men inte rakt ner. Det känns som om det bara är på ena sidan det inte hakar i. Min man kikade på det men sa att det inte är skruvar i chassit utan det är typ plomberat så man inte ska kunna öppna och fixa själv, stämmer det? Jag skulle behöva vagnen hela sommaren sen kan barnet ta brio racen men den är ju framåtvänd. Har ngn tips på vad man kan göra? (det finns ingen garanti kvar) 

be en cykelhandlare ta bort popnitarna o sen laga, eller be han ta bort o laga själv o sen sätt dit nya :o)
    I kinamockaskogen.....