• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • DeeDee09

Okey:) såg sen att liggdelen följer med. Vilka åkpåsar och skötväskor passar bra till cameleon? Funkar deras egna t.ex high performance i liggdelen också? Förlåt för massa frågor ;)

• mollikatt

Inte en aning har inte ens fått hem vagnen ännu. Vi funderade att köpa påse deras det var billigare tror 800:- mot Sveriges 1200:- men vi avvaktade...

Skulle också vilja veta vilka åkpåsar och skötväskor som passar bra till cam3?! :)

• DeeDee09

Okey,man kan ju fynda sånt på blocket också annars om det inte blir jätte mycket billigare :)

• straw2008
    DeeDee09 skrev 2013-04-17 22:22:30 följande:
    Okey:) såg sen att liggdelen följer med. Vilka åkpåsar och skötväskor passar bra till cameleon? Funkar deras egna t.ex high performance i liggdelen också? Förlåt för massa frågor ;)

Alla bugaboos åkpåsar passar i liggdelen. Man vikter de i överkanten. Vilken väska som helst går att ha i varukorgen.
    I kinamockaskogen.....
  • DeeDee09
    straw2008 skrev 2013-04-18 07:58:19 följande:
    Alla bugaboos åkpåsar passar i liggdelen. Man vikter de i överkanten. Vilken väska som helst går att ha i varukorgen.

Okey vad bra:) vet du vilka andra märken på påsar som passar vagnen? Går det inte bra att hänga på handtaget?
  • straw2008
    DeeDee09 skrev 2013-04-18 08:29:28 följande:
    Okey vad bra:) vet du vilka andra märken på påsar som passar vagnen? Går det inte bra att hänga på handtaget?

nej då välter vagnen, plus att den är sjukt mkt i vägen. Lägg den i varukorgen. BBs egna åkpåsar sitter bäst o ser finast ut i vagnen. Deras gamla (utan dragsko) är tunna sladdriga o inte mkt att ha men de nya incl high perf. är superfina o lite tjockare.
    I kinamockaskogen.....
  • Hjärtefröjd

Jag (och de flesta med bugaboo jag möter) har skötväskan på handtaget. Det ska vääääldigt mycket till för att vagnen ska välta av det. Men jag vet att bugaboo inte rekommenderar det.

Ni som har skötväskan i varukorgen, tar ni bort liggdelen varje gång ni behöver nått i väskan?

• straw2008
    Hjärtefröjd skrev 2013-04-18 09:53:40 följande:
    Jag (och de flesta med bugaboo jag möter) har skötväskan på handtaget. Det ska vääääldigt mycket till för att vagnen ska välta av det. Men jag vet att bugaboo inte rekommenderar det.Ni som har skötväskan i varukorgen, tar ni bort liggdelen varje gång ni behöver nått i väskan?

har aldrig haft skötväska men hade jag något med mig så la jag det alltid i varukorgen. så kort tid man har liggdelen så under den tiden var det inte direkt något problem.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

du kan inte heller ha skötväska på styret om du har syskonbräda vilket vi hade.

I kinamockaskogen.....