• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008

Du kan ta bussgods i hela Sverige för ca 400 kr så känn dig inte låst till Gbg området.

I kinamockaskogen.....
  • enlitenbitkaka

Vill ogärna köpa osett så jag håller mig här eller där mamma bor :) men skulle bi föredra 1700:- för en -07 eller 3000:- för en -09 med extra toppset?

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka
    LitenBlomma skrev 2013-03-18 12:32:49 följande:
    Så kanske det var? Jag har snäppfäste men vårt glider inte.
    Vår -12 med snäppfästen gled aldrig heller, var som jag förstått det vanligast de första åren med snäppfästen.
    Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
  • sophiie

Hur vet man när en bugaboo frog vagn tillverkades? Fått ett erbjudande gällande att köpa en frog som enligt säljaren köptes från butik 2011 alt 2010.
    Vill inte bli lurad, frog är ju föregångaren till cam

• lyckligalängtan

Hej! Har ett par frågor jag gärna skulle vilja ha svar på.

Har en cameleon där dragkedjan på liggdelen gått sönder. Den första lilla silvergrejen där man börjar att trä på locket har släppt och det går alltså inte att trä på liggdelslocket. Har någon varit med om detta, och har ni kunnat få det fixat hos sömmerska eller i babyaffär?

Min andra fråga är när ni som har cameleon har bytt till sittdel? Min lilla tös är drygt 6 mån och sover jättegott i liggdelen men börjar bli missnöjd i den då hon är vaken. Provade sittdelen härom veckan men tyckte hon kändes för liten i den. Hur har ni gjort? Har era bebisar sovit bra även i sittdelen? Min lilla sover dagligen ute i vagnen så det är viktigt att det är bekvämt för henne. Hon sitter bra med stöd men utan stöd endast korta stunder (beror nog mest på balansen, inte styrkan). Om det spelar någon roll....