• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Höghus

Straw2008: Det beror väl helt på skicket? Jag har en -08 i toppskick. Dock inte till salu men OM så vore skulle jag aldrig GE bort den för 2500. Speciellt inte som man kan få 500+ för bara det extra topsetet på Tradera.

• enlitenbitkaka

De vill ha 3000 för den, låg ut för 3500:-. Så det är för mycket? Har hittat en -07 med parasoll som tillbehör för 1700:- också. Är det bättre?

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
  • straw2008
    enlitenbitkaka skrev 2013-03-17 20:37:23 följande:
    De vill ha 3000 för den, låg ut för 3500:-. Så det är för mycket? Har hittat en -07 med parasoll som tillbehör för 1700:- också. Är det bättre?
    Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/

Du får nog vad du betalar för. Titta på båda ?
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Höghus skrev 2013-03-17 20:33:05 följande:
    Straw2008: Det beror väl helt på skicket? Jag har en -08 i toppskick. Dock inte till salu men OM så vore skulle jag aldrig GE bort den för 2500. Speciellt inte som man kan få 500+ för bara det extra topsetet på Tradera.

Tänkte bara generellt GIVETVIS är en 2010a som redan haft 3 ägare o använts av 3 barn mkt mer slitage än en 2008 som stått i kartong i källaren.
    I kinamockaskogen.....
  • tras

Hej Bugaboo-experter!Skrattande
    Vet ni var jag får tag i Bugaboo Donkey Duo till bästa pris?

• Höghus

Straw2008 och enlitenbitkaka: håller med om rådet att titta på vagnen. Kolla på styret, hjulen, tyget, chassit osv. Det kan som sagt vara stor skillnad.

• straw2008

Ja det som slits på nylontyget är ju kardborrarna på varukorgen. Skummet på ram o styre går inte att byta ut så det ska väl helst vara fint. Broms fällning osv.

I kinamockaskogen.....
  • emps1

När vi kollade på en 09 så var framhjulen sjukt nerslitna, suffletten solblekt, varukorgen helt sliten och lite av skummet på ramen var av, dom ville ha 5000.. Så jag skulle kolla på vagnen innan för att se, mkt kan man ku byta ut själv men då vill man ju inte köpa en vagn för 5000 när allt måste bytas. 3000 skulle jag lätt kunna köpa en för om det bara är tex topset som måste bytas om man inte vill ha solblekt.

• enlitenbitkaka

Den ena kan jag inte titta på, den finns i min mammas hemstad. Får man länka till annonser här? Har haft Bugaboo förut men det var en sprillans ny så den hann liksom aldrig bli sliten innan vi sålde den... Vi har en UJ men är sugna på en cam som extravagn så jag vill inte lägga hur mycket som helst. Alla vagnar här i GBG ligger från 4000:-