• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Jesli
    Jesli skrev 2010-05-31 15:25:25 följande:
    Vi har köpt ett parasoll till vår BugabooMen, hur ska det sitta?Vi har en CameleonSjälva parasollet går att ta loss från fästetMen, inte om jag sätter fast fästet på vagnens handtagDå går ju inte den lilla flärpen att vicka (som håller fast parasollet i själva fästet)Ska det vara så?Går det bara lossa när det inte sitter fast på vagnen?Går vagnen fälla ihop med parasollet på, på vagnens handtag?Oj, vad många frågor
    ville bara puffa mitt inlägg och hoppas någon kan hjälpa mig

passar också på att fråga;
    när ni tvättar era suflett tyger gör ni det i tvättmaskin eller för hand?
    står 30 grader i mitt i sand
    törs man ha fläckbortagningsmedel på fläckar?
  • Stargirl
    zelda04 skrev 2010-06-01 11:41:26 följande:
    Hej.Jag undrar om det är någon som vet om man kan packa ner sin bugga i transportväskan utan att plocka isär den? Jag har en cameleon med liggdel och ska ut och flyga.
    Du måste fälla chassit, ta loss hjulen och platta till liggdelen. Det går snabbt. Har gjort så själv. Ett stalltips är är att proppa väskan full med filtar, handdukar, blöjor etc som ni ändå ska ha med för att vaddera vagnen ytterligare, det skadar aldrig.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    Jesli skrev 2010-06-01 11:47:10 följande:
    ville bara puffa mitt inlägg och hoppas någon kan hjälpa migpassar också på att fråga;när ni tvättar era suflett tyger gör ni det i tvättmaskin eller för hand?står 30 grader i mitt i sandtörs man ha fläckbortagningsmedel på fläckar?
    Jag har alltid tvättat i maskin med ett handtvättsprogram i 30 grader. Har aldrig använt kemiska medel som tabort men galltvål och citrontvål på fläckar. Det står ingenstans, kändes bara bättre på ngt sätt. Sätt på tygerna när de är lite fuktiga för att undvika skrynklor
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Evajejje

Hej!

Kommer snart att byta från ligg- till sittdelen och funderar på att sy ett vindskydd eftersom sonen blir mer oskyddad i sittdelen. Känns som att det kan komma att behövas ibland om den svenska sommaren är som den brukar. Har för mig att jag sett/hört/läst att någon sytt ett sånt själv och misstänker att det kan ha varit någon här. Är inte superkompis med symaskinen så om någon har tips så är jag tacksam! Vet någon var man kan köpa roliga tyger på nätet?  
  • Jesli

Jag är så ny i Bugavärlden så jag kan inte svara på frågan om vindskydd.
    Men blev så klart nyfiken jag med!
    finns det vindskydd att köpa?

• Fröken Småland

Tja, vindskydd finns ju hos babyattitude men jag tycker inte de är fina. Har heller aldrig saknat ett vindskydd utan alltid använt åkpåsen som det eller en filt.

• passau

vet att andra haft problem med att liggdelen lutar åt huvudet till, hur har ni löst det?

• Fröken Småland

Grrr, jag beställde en sittdyna från Fruugo som de in sin tur köper av Babyhuys och idag fick meddelande om att de annullerat min order pga att de (Babyhuys) inte får tillräcklig vinst med tanke på frakten. Que liksom? Skulle de inte varit överens om det innan de drog pengar från mitt konto?

Det skall inte ses som en varning på något sätt för Fruugo är säkert OK, men det är irriterande när de skriver att pris och sen inte kan leverera till det priset

• FridaLee
    Fröken Småland skrev 2010-06-01 21:02:12 följande:
    Grrr, jag beställde en sittdyna från Fruugo som de in sin tur köper av Babyhuys och idag fick meddelande om att de annullerat min order pga att de (Babyhuys) inte får tillräcklig vinst med tanke på frakten. Que liksom? Skulle de inte varit överens om det innan de drog pengar från mitt konto?

Det skall inte ses som en varning på något sätt för Fruugo är säkert OK, men det är irriterande när de skriver att pris och sen inte kan leverera till det priset
    Trist ja de borde ju inte skriva ut ett pris och sen komma och säga att de inte kan lev pga för lite vinst. Dåligt tycker jag.
  • humilis
    Fröken Småland skrev 2010-06-01 21:02:12 följande:

Det är säkert därför de har tagit bort "fraktfritt". Attans att jag inte hann beställa. ville ha massor av saker! Men jag får hitta någon att sambeställa med=)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21