• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Ia 70
    SaraSelinda skrev 2010-03-15 16:21:38 följande:
    Är väl redan folk som budat? Eller jag som kollat del annons?
    De har inte nått upp till reservationspriset ännu
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Bellbox
    Stargirl skrev 2010-03-15 16:13:07 följande:
    Tanken är att spänningen av badent skapar formen på sitsen det är helt klart svårt att få på om man inte gjort det innan
    När jag hämtade min i BUTIKEN så hade de glömt att sitsen skulle vara påmonterad så de hade monterat på liggdelen... (& jag hade dottern med mig i deras lånevagn så jag var ju tvungen att ha min nya vagn med sitsen på därifrån) "men du kan väl lite snabbt bara montera om det?" sa säljaren till mig men då sa jag att jag hade hört om hur just svårt det kunde vara då det behövdes lite kraft (& jag hade ju inte sett det göras förut)
    Säljaren tyckte nog jag var lite besvärlig (men han var hemskt trevlig ändå) men SEN när svetten började komma efter en stunds bökande medgav han att han faktiskt tyckte det var rätt trögt och att han inte gjort det förut
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • SaraSelinda
    Ia 70 skrev 2010-03-15 16:23:36 följande:
    Nej, det är ju sant =) såg bara att folk budat, inte priset =D
  • Katjan
    Ia 70 skrev 2010-03-15 16:23:36 följande:
    hur långt är nummret? När jag köpte en vagn så skulle jag reklamera ett chassi och affären tyckte mitt chassi nr var för kort så de ringde till bugaboo o då skulle mitt nr vara så kort som det var
  • Katjan
    Mysan82 skrev 2010-03-15 16:57:53 följande:
    Tack för hjälpen. Har hittat basen i denim på bugaboostrollers.com så jag kanske tar det och något annat över
    topptyg till vagnen kanske =). De är ju inte samma hål för selen på de som säljs här som de amerikanska vagnarna
  • Stargirl
    Mysan82 skrev 2010-03-15 16:57:53 följande:
    Tack för hjälpen.Har hittat basen i denim på bugaboostrollers.com så jag kanske tar det och något annat över
    Jag tror att ngn i tråden sa att Bonti i sthlm hade Denim kvar....vet inte om personen menade RED denim eller vanliga denim. Kanske om du ringer dem och kollar?
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Berit82
    Ia 70 skrev 2010-03-15 15:56:18 följande:
    Om den "billiga Buggan på Tradera": Har pratat med butiken via mejl o det stämmer inte att de har sålt den som säljaren på Tradera påstår samt att det serienummer jag fick av säljaren är för kort o inte stämmer med Bugaboo. Hoppas att annonsen kan stoppas!!! Butiken har anmält anonsen till granskning i alla fall o jag gör detsamma eller hoppas på att ingen budar
    Mailade Tradera i morses och bad dem titta på den och har fått svar att de ska granska annonsen, men det är super att fler anmäler! Har ju själv inte varit i kontakt med säljaren.
  • Kr4d10

Jag har sökt och sökt men inte hittat någon info, så jag hoppas det är OK att lägga in en fråga här.
    Jag har en ca 2 år gammal Cameleon som har fått fel på styret. När man ska köra "framlänges" klickar styret bara i på ena sidan och på den andra blir det ingen styrsel alls. (Om man svänger över styret för att köra med de stora hjulen framåt är det inga problem.) Jag antar att det är någon slags spärr inne i chassit som har släppt.
    Har någon annan haft samma problem? Kan man fixa det själv? Kan man lämna in den på reparation? Var gör man det i så fall (jag bor i Stockholm)?
    Tacksam för svar!

• Katjan
    Kr4d10 skrev 2010-03-16 07:56:26 följande:
    Jag har sökt och sökt men inte hittat någon info, så jag hoppas det är OK att lägga in en fråga här. Jag har en ca 2 år gammal Cameleon som har fått fel på styret. När man ska köra "framlänges" klickar styret bara i på ena sidan och på den andra blir det ingen styrsel alls. (Om man svänger över styret för att köra med de stora hjulen framåt är det inga problem.) Jag antar att det är någon slags spärr inne i chassit som har släppt. Har någon annan haft samma problem? Kan man fixa det själv? Kan man lämna in den på reparation? Var gör man det i så fall (jag bor i Stockholm)? Tacksam för svar!
    Du har ingen tid kvar på garantin?

Bonti på odenplan har jag hört att vissa har lämnat in sina vagnar hos.. Testa att ring till dem.
    Du kan ju maila bugaboo oxå.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21