• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Pemman

Du menar att man viker den över den bågen som man kan lyfta i, alltså den som går att ta av? Jag trodde att du menade att man viker den över själva ramen... Tror att jag förstår. Ska prova.

• Candra
    Pemman skrev 2010-03-15 10:02:08 följande:
    Du menar att man viker den över den bågen som man kan lyfta i, alltså den som går att ta av? Jag trodde att du menade att man viker den över själva ramen... Tror att jag förstår. Ska prova.
    Precis.
  • Pemman
    Candra skrev 2010-03-15 10:03:04 följande:
    Precis.
    Hmm, blev inte alls lika snyggt som på bilderna. Verkar som om min åkpåse sitter för högt upp för att det ska bli snyggt. Hur får man ner den så långt att knapparna sitter i rätt höjd?
  • Candra
    Pemman skrev 2010-03-15 10:05:55 följande:
    Hmm, blev inte alls lika snyggt som på bilderna. Verkar som om min åkpåse sitter för högt upp för att det ska bli snyggt. Hur får man ner den så långt att knapparna sitter i rätt höjd?
    Om den sitter ordentligt över ryggen så ska det inte vara några problem..
    Öppnade du dragkedjan runtom? Lättare att få det snyggt då.
  • Pemman

Ja, jag kanske inte har dragit ner den över ryggen tillräckligt, men jag drog allt jag kunde och sen tänkte jag att sitsen drar ner det sista...

Ja, jag drog upp dragkedjan men det är liksom den delen som är i botten som inte är tillräckligt långt ner. Jag viker över och fäster knapparna men knapparna hamnar under bågen och inte nedanför bågen som det ser ut att vara på dina bilder. Ska slita lite mer i tyget nu, får se om det blir bättre...

• Candra
    Pemman skrev 2010-03-15 10:12:05 följande:
    Ja, jag kanske inte har dragit ner den över ryggen tillräckligt, men jag drog allt jag kunde och sen tänkte jag att sitsen drar ner det sista... Ja, jag drog upp dragkedjan men det är liksom den delen som är i botten som inte är tillräckligt långt ner. Jag viker över och fäster knapparna men knapparna hamnar under bågen och inte nedanför bågen som det ser ut att vara på dina bilder. Ska slita lite mer i tyget nu, får se om det blir bättre...
    Och du har inget sittdelstyg under påsen? Låter som det. Jag försökte trä påsen över det en gång för att se om det gick, men då blev det som du säger.
  • Candra

Bugaboo är duktiga på att göra grejer som man får svettas för att få ihop =P Var nästan gråtfärdig när jag äntligen fått över remmarna till sittdelen.

• Pemman
    Candra skrev 2010-03-15 10:08:45 följande:
    Om den sitter ordentligt över ryggen så ska det inte vara några problem.. Öppnade du dragkedjan runtom? Lättare att få det snyggt då.
    Har trixat lite med den nu. Det ser ok ut. Jag är nöjd. Kommer väl förhoppningsvis inte behöva åkpåsen så länge till så det får gå. Tack för hjälpen, jag uppskattar det mycket!
  • Pemman
    Candra skrev 2010-03-15 10:15:49 följande:
    Bugaboo är duktiga på att göra grejer som man får svettas för att få ihop =P Var nästan gråtfärdig när jag äntligen fått över remmarna till sittdelen.
    Hehe, ja, svettades länge innan jag fattade att man måste trycka ihop ramen för att få på de där silvriga knapparna på sidan...
  • Candra
    Pemman skrev 2010-03-15 10:18:13 följande:
    Har trixat lite med den nu. Det ser ok ut. Jag är nöjd. Kommer väl förhoppningsvis inte behöva åkpåsen så länge till så det får gå. Tack för hjälpen, jag uppskattar det mycket!
    Precis, och du kan ju alltid ändra efterhand också. Den kanske hamnar bättre efter hon suttit i den en stund.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21