• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    mossiman skrev 2010-06-08 12:20:12 följande:
    Hej alla,
    Nån som vet vad en service på en Bugaboo Cameleon kostar ? Har hört att det ska finnas nån serviceverkstad på Vallhallavägen i Stockholm, stämmer det ??

/ Lisa, ny Bugaboo-ägare
    Näe, det var länge sedan det fanns Men jag tror att man kan få service hos Bonti. Kolla med dem.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • humilis
    Stargirl skrev 2010-06-08 12:18:35 följande:
    Dom sitter stenhårt mot chassit. Kan du ha fel fästen på din? Har du satt cam fästen på en Bee?
    ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ www.minmolly.se ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
    Jag var in på en affär  här i luleå som är återförsäljare till bugaboo. det hängde en bräda där. fästena satt ju fast i brädan och så klickade jag bara på den för att titta om den satt bra.
    vad kan ha varit fel då?
  • humilis

har också en från 2010. eller på kartongen stod det att den var tillverkad i dec 2009 tror jag.

• Stargirl
    humilis skrev 2010-06-08 13:18:46 följande:
    Jag var in på en affär  här i luleå som är återförsäljare till bugaboo. det hängde en bräda där. fästena satt ju fast i brädan och så klickade jag bara på den för att titta om den satt bra.
    vad kan ha varit fel då?
    Vagnen måste ha adaptarar för att brädan ska sitta fast. Annars glider den på aluminium stången och lämnar märken och sitter inte bra. Jag antar att vagnen inte hade några andaptar på chassit helt enkelt.
  • humilis
    Stargirl skrev 2010-06-08 13:21:41 följande:
    Vagnen måste ha adaptarar för att brädan ska sitta fast. Annars glider den på aluminium stången och lämnar märken och sitter inte bra. Jag antar att vagnen inte hade några andaptar på chassit helt enkelt.
    ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ www.minmolly.se ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
    jaha. jo men precis så menar jag att den gjorde. Hade inga adaptrar och det hde inte affären på visningsbrädan heller. Följer det med när man köper den?
    blir ståbrädan mycket längre ut från vagnen med adaptrarna?
  • Stargirl
    humilis skrev 2010-06-08 13:24:38 följande:
    jaha. jo men precis så menar jag att den gjorde. Hade inga adaptrar och det hde inte affären på visningsbrädan heller. Följer det med när man köper den?
    ja de följer med. Ett sett till Cam och ett set till Bee. Näe den kommer nog inte lägre ut med dem på.
  • Mumsi

Den kommer inte speciellt längre ut med adaptrarna på, rör sig om  och jag tvivlar på att det är något man märker av. 

• solouniko
    humilis skrev 2010-06-08 13:24:38 följande:
    Precis som Stargirl skrev så sitter inte adaptrarna på i butiken.. Är nog för att man lätt ska kunna visa hur den sitter på både Camen och Bee:et antar jag. Var T med när du provade, stod hon bra annars?
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • piggelinlycka

Jag står i valet och kvalet mellan Bugaboo och Brio Go.
    Det lutar åt en Bugaboo, men jag är lite fundersam över hantagets form. Det verkar så oergonomiskt att det är platt och att man måste vinkla handlederna när man kör den. Är detta något som ni Bugabooanvändare besvärats av eller tänkt på? Känns som att det skulle kunna bli jobbigt vid långpromenader.

Vet inte om jag bara överanalyserar varje liten detalj för att jag har beslutsångest, men det vore så skönt att få höra era åsikter om handtaget :)
    Handtaget på Brio Go är ju helt annorlunda.

• Asereht
    piggelinlycka skrev 2010-06-08 15:47:44 följande:
    Jag står i valet och kvalet mellan Bugaboo och Brio Go.
    Det lutar åt en Bugaboo, men jag är lite fundersam över hantagets form. Det verkar så oergonomiskt att det är platt och att man måste vinkla handlederna när man kör den. Är detta något som ni Bugabooanvändare besvärats av eller tänkt på? Känns som att det skulle kunna bli jobbigt vid långpromenader.

Vet inte om jag bara överanalyserar varje liten detalj för att jag har beslutsångest, men det vore så skönt att få höra era åsikter om handtaget :)
    Handtaget på Brio Go är ju helt annorlunda.
    Vinklar hur då menar du? Jag är inte säker på att jag förstår riktigt.

Jag har både en brio (happy) och en bugga. Tycker inte jag märker att det skulle vara mer oergonomiskt att köra buggan. Båda är bekväma att köra, men buggan är lättare. Nuv et inte jag exakt hur handtaget på Go ser ut men som sagt. Jag har inga problem med buggans styre/handtag och då har jag ändå reumatisk värk i handlederna.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21