• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • november09
    Kavat skrev 2010-06-08 19:15:51 följande:
    Hm, tittlucka. Varför då? Har du redan vänt den?! Jag har min 3 åring vänd mot mig fortfarande när han åker vagn!

Bygeln har jag inte använt alls, så det har jag ingen synpunkt på.

Djupare? Till och med min 5åring sitter bra på djupet tycker jag...? Det är inte så att ditt barn sitter långt ut och hänger mot bygeln? Vi har alltid använt 5-punktssele och aldrig bygel så här har jag inte upplevt problemet.
    På höst/vinter har jag alltid haft åkpåse och blåser det mycket kan man ju sätta på regnskyddet. Men i och med att jag haft sonen vänd mot mig så har det inte blivit lika utsatt läge heller.

Men visst är det en härlig vagn! Solig
    haha jaa jag har vänt.. eller jag brukar ha min son mot mig tills han vill sitta o titta mer ut. Då vände jag.. Så hade velat haft en liten lucka på sufletten så man ser honom.. hehe Vill inte din son vara vänd framåt? Kanske jag inte ska ha honom framåt då... kanske dumt..

Använde selet med.. men vet inte.. upplevde att han satt lite som utanpå vagnen..
    Ja åkpåse ska vi ha.. men kanske jag bara tycker så för att min andra vagn va väldigt djup så att säga.. mer lik babyjogger.. Men jag ska testa med mina syskonbarn imorrn och se hur de sitter..
    Har ju svårt att tro att min son kommer kunna sitta i vagnen när han e 3år.. Men han e ganska så stor redan men kanske stannar upp lite i växten snart ;)
  • JessiWill
    Soppa skrev 2010-06-08 19:20:31 följande:
    Min hobby som min man inte klagar allt för mycket på, det är ju delat på 4 barn.
    hehe okej ;)
    Våran Prins beräknad till den 13 september =)
  • Kavat
    Soppa skrev 2010-06-08 19:20:31 följande:
    Min hobby som min man inte klagar allt för mycket på, det är ju delat på 4 barn.
    Välkommen till tråden!
  • Kavat
    november09 skrev 2010-06-08 19:31:22 följande:
    haha jaa jag har vänt.. eller jag brukar ha min son mot mig tills han vill sitta o titta mer ut. Då vände jag.. Så hade velat haft en liten lucka på sufletten så man ser honom.. hehe Vill inte din son vara vänd framåt? Kanske jag inte ska ha honom framåt då... kanske dumt..

Använde selet med.. men vet inte.. upplevde att han satt lite som utanpå vagnen..
    Ja åkpåse ska vi ha.. men kanske jag bara tycker så för att min andra vagn va väldigt djup så att säga.. mer lik babyjogger.. Men jag ska testa med mina syskonbarn imorrn och se hur de sitter..
    Har ju svårt att tro att min son kommer kunna sitta i vagnen när han e 3år.. Men han e ganska så stor redan men kanske stannar upp lite i växten snart ;)
    Ja, jag tycker personligen att det är tidigt att vända barnen när de är små. De får nog med intryck ändå.
    Så med sonen så vände jag aldrig honom i buggan så, ja, han har alltid varit nöjd så, men det är kanske pga att han kan se ordentligt åt sidorna i buggan (precis som du skriver så funkar det kanske inte lika bra i stora vagnar) och jag tycker det är skönt att se honom.
    Sen senaste året så har han ju mest åkt vagn när det varit sovdags eller om han varit trött och då är han rätt nöjd över att vara vänd åt mig skulle jag tro.
  • Asereht
    Soppa skrev 2010-06-08 19:12:05 följande:

Nu tassar jag in här lite, vagn nr 45 är beställd och det vart en cameleon, ska bli spännade och se hur länge den får stanna kvar

WOW! Du är ju värre än mig! Jag har bara avverkat dryga 30 (än så länge, minstingen är bara 4 mån). Cool
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Joddan

Viskar *50% rabatt fick jag ändå tillslut!*. Min svarta Bee+ kommer imorgon! Ska sälja cameleon nu... Frågan är om man ska skicka med åkpåsar eller sälja dem separat i höst?

Silas 2009-03-03
  • zasata
    piggelinlycka skrev 2010-06-08 16:14:32 följande:
    Jag vet inte hur jag ska förklara men hantaget känns svårare att greppa runt eftersom det är platt och i lite vinkel. Känns mer som att man mer puttar vagnen med nedre delen av handen och därför får ett tryck på handens nederdel.
    Har man istället runda hantag så kan man ju enklare greppa runt handtaget och ha rakhandled när man kör.
    Men om du har reumatisk värk och inte känner av att buggans handtag skulle vara dåligt så är det säkert inte någon stor grej, bara jag som hakat upp mig.
    jag förstår precis hur du menar och håller med, men man vänjer sig :)
  • Fröken Småland
    Joddan skrev 2010-06-08 20:00:14 följande:
    Viskar *50% rabatt fick jag ändå tillslut!*. Min svarta Bee+ kommer imorgon! Ska sälja cameleon nu... Frågan är om man ska skicka med åkpåsar eller sälja dem separat i höst?
    Shit! Grattis!!!!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21