• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • FridaLee
    Joddan skrev 2010-06-08 20:32:26 följande:
    Jag köpte den igår natt och då stod det inte ännu att erbjudandet inte gällde vagnar så köpet gick igenom på 50%. Så fick jag mail från dem att de bad om ursäkt för sin miss att de bara var 20% på vagnen o undrade hur jag ville göra, ta tillbaka pengarna eller betala lite mer. Jag svarade att pga att de inte stod någon om att erbjudandetbinte gällde vagnar så vill jag ha min 50% rabatt ändå. Ska jag vara helt ärlig så trodde jag inte jag skulle få det. De svarade idag att de kommer leverera vagnen imorgon!!!! :0) :0)
    Men vilken tur, det var en bra deal
  • Joddan

Ska man sälja med åkpåsar i ett paket till cameleon så här mitt i sommaren eller ska jag spara dem och sälja separat i höst när folk börjar bli desperata?

Silas 2009-03-03
  • annat82
    Joddan skrev 2010-06-08 21:38:33 följande:
    Ska man sälja med åkpåsar i ett paket till cameleon så här mitt i sommaren eller ska jag spara dem och sälja separat i höst när folk börjar bli desperata?
    Jag tror lite på att hålla åkpåsarna till i höst, men det är svårt att veta. Nån kanske är förutseende och ser vitsen av att köpa en redan nu.
    Jag håller själv på ett par åkpåsar, ej bugaboo, som jag tänker sälja i höst och hoppas det går bra då :) men jag har ändå ingen vagn till dem så nu tar de iaf bara upp plats ett par månader ;)
  • november09

Kan jag som har en frog ha klädsel från cameleon? Sommarsuflett?

• jean1

Hur gamla resp långa var era barn när ni började med sittdelen? Vår dotter är 5½ mån och 64 cm lång. Testade sittdelen idag men hennes små ben står rakt upp om man ahr sittdelen i fullt liggläge. Är rädd hennes ben ska domna om hon sover så en stund...! Vet att många använder sittdelen så snart de bara kan, från typ 3 mån men jag känner mig velig nu... hur gjorde ni?

• LR75
    november09 skrev 2010-06-08 19:02:27 följande:
    Okej.. nu har jag varit ute på den första promenaden med min bugga..
    "störde" mig på vissa saker.. hoppas det bara är en vanesak. Tänkte kolla vad ni säger om de sakerna.
    Först att det inte fanns någon titthåll i sufletten. Sen att bygeln inte gick att ändra? tycker den e lite hög... Skulle vilja kunna ta ner den lite. Sen att det känns som att sitdelen är för kort? Upplevde som att min son satt lite som på kanten av en stol. som att de vore bättre om den va lite djupare så att säga. Tänker att han inte är så skyddad typ i höst/vinter utan sitter ganska långt ute?
    Annars måste jag säga OJ VILKEN skönhet att köra! Verkligen skön, lätt, smidig och snygg :D
    Men som sagt.. 3 saker som jag funderar lite på..
    du hade en frog eller hur?
    den är ju lite mindre än cameleon. kanske kan vara därför du upplever den som mindre? skillnaden äre dock inte så stor.
    Saknar inte heller en tittlucka då min tjej sitter vänd mot mig.
  • Asereht
    november09 skrev 2010-06-08 22:07:00 följande:
    Kan jag som har en frog ha klädsel från cameleon? Sommarsuflett?
    Ja du kan ha alla tyg delar från Cam på en Frog, sitter lite lösare iom att cammen är lite större i ramen. Det är mer en estetisk fråga än en funktionell så om det inte stör dig så funkar det fint.

Man kan ha cammens suffletter också (både sommar sufflett och övriga) men då måste man byta ut sufflettfästena (som bågarna sitter i) till cam fästen. Ingen dyr historia.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Soppa skrev 2010-06-08 21:07:58 följande:
    Men nu tycker min man att det räcker för jag har ju oftast 2 eller 3 st samtidigt, nu har jag en bee och en swift så det ska bli kul och få nått annat.
    Här har det varit i snitt 3 vagnar åt gången då jade hade tre små barn samtidigt. Men nu är det bara en som åker vagn så numer har vi bara fyra. *ha ha* 

Bara två som är i omlopp (bugga och happy), sen står det två sulkys i hallen som jag inte riktigt bestämt vad jag ska göra med.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Hannah74

Usch då, jag har fem vagnar i barnvagnsförrådet...eg 6, men en är trasig o ska slängas. Måste sälja av lite.

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503
  • Hhelena

Hej! Är nybliven ägare till en Bee+. I slutet av månaden ska vi ut och flyga och jag skulle vilja fråga hur ni andra gjort när ni checkat in Been. Har ni checkat in hela vagnen, alltså med chassit och sittdelen ihopmonterade eller hat ni tagit isär delarna och checkat in dem separat? Och hur gjorde ni med framhjulen? På eller av? (Vi vill inte att använda reseväskan).

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21