• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • piggelinlycka

Jag vet inte hur jag ska förklara men hantaget känns svårare att greppa runt eftersom det är platt och i lite vinkel. Känns mer som att man mer puttar vagnen med nedre delen av handen och därför får ett tryck på handens nederdel.
    Har man istället runda hantag så kan man ju enklare greppa runt handtaget och ha rakhandled när man kör.
    Men om du har reumatisk värk och inte känner av att buggans handtag skulle vara dåligt så är det säkert inte någon stor grej, bara jag som hakat upp mig.

• november09

nu har jag fått hem min bugaboo frog.. Måste kolla med er:
    När jag fäller upp vagnen så sätt inte chassit helt fast.. utan om jag drar ner handtaget igen så åker bakhjulen in som när man ska vika den.. Förstår ni vad jag menar.. ska det vara så? Sen när jag sätter på sitsen så blir de ju inte så.. men utan sitsen på..

• Stargirl
    november09 skrev 2010-06-08 16:14:35 följande:
    nu har jag fått hem min bugaboo frog.. Måste kolla med er:
    När jag fäller upp vagnen så sätt inte chassit helt fast.. utan om jag drar ner handtaget igen så åker bakhjulen in som när man ska vika den.. Förstår ni vad jag menar.. ska det vara så? Sen när jag sätter på sitsen så blir de ju inte så.. men utan sitsen på..
    Ja den ska vara så.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • november09

hehe bra!! =) lite dum-varning men men =)
    fick med en skötväska med.. bugaboo väska. Men fattar inte hur den ska sättas fast.. de e lixom inte som en axelväska.. utan den har som en ryggsäck men banden sitter inte fast som en ryggsäck utan är korta. Två uppe och sen 2 nere.. så man kan ju inte direkt ha den som en ryggsäck.. ..

• AngelicaS83

Nu börjar det lösa sig med min vagn... Fick mail att nu är en basklädsel i rätt färg på väg.
    Sen beställde jag på prismalek.se ett toppset i sand som de sålde ut för 600:-
    Så nu e jag nöjd¤

• Stargirl
    piggelinlycka skrev 2010-06-08 16:14:32 följande:
    Jag vet inte hur jag ska förklara men hantaget känns svårare att greppa runt eftersom det är platt och i lite vinkel. Känns mer som att man mer puttar vagnen med nedre delen av handen och därför får ett tryck på handens nederdel.
    Har man istället runda hantag så kan man ju enklare greppa runt handtaget och ha rakhandled när man kör.
    Men om du har reumatisk värk och inte känner av att buggans handtag skulle vara dåligt så är det säkert inte någon stor grej, bara jag som hakat upp mig.
    Aldrig tänkt på....har haft Bugga i 5 år....Bee ha rju lite rundare handtag men det har inte ens slagit mig att det skulle vara obekvämt. Det innebär att det inte är det
  • Joddan

Yes! Nybliven ägare till svart Bee+!!!! Till PANGpris!!!

Silas 2009-03-03
  • Kavat
    Joddan skrev 2010-06-08 17:22:06 följande:
    Yes! Nybliven ägare till svart Bee+!!!! Till PANGpris!!!
    Oh, grattis!

När jag var inne så blev allt taget framför näsan på mig. Hann inte "checka ut" utan mycket försvann från varukorgen...
  • AngelicaS83

Försöker få ner buggan i förpackningen igen,,,, det går f#n inte. Hur skall allt gå ner i kartongen?? Någon som kommer ihåg hur det skall ligga?
    Var tvungen att skicka tillbaka allt, trodde de bara behövde basen.... jag e helt svett.
    Hjälp.

• Stargirl
    AngelicaS83 skrev 2010-06-08 17:41:15 följande:
    Försöker få ner buggan i förpackningen igen,,,, det går f#n inte. Hur skall allt gå ner i kartongen?? Någon som kommer ihåg hur det skall ligga?
    Var tvungen att skicka tillbaka allt, trodde de bara behövde basen.... jag e helt svett.
    Hjälp.
    Det är i princip omöjligt. Eller det är omöjligt. De gör det på ngt sätt på fabriken som är typ omöjligt att återskapa.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21