• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • piggelinlycka
    Stargirl skrev 2010-06-08 16:58:33 följande:
    Aldrig tänkt på....har haft Bugga i 5 år....Bee ha rju lite rundare handtag men det har inte ens slagit mig att det skulle vara obekvämt. Det innebär att det inte är det
    ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ www.minmolly.se ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
    Va bra, då vet jag att det inte är något som jag behöver oroa mig för. För det verkar ju inte som att någon av er som har Bugga har känt av det något avsevärt.

Tack för alla era kommentarer!

Tror jag ska beställa en bugga idag...en black limited edition, känns såå bra :)
  • piggelinlycka
    zasata skrev 2010-06-08 20:08:34 följande:
    jag förstår precis hur du menar och håller med, men man vänjer sig :)
    Ja då vet du lite hur jag tänker ;) Men du verkar ändå inte se det som ett stort problem, vilket känns skönt att få bekräftat :)
  • annat82
    Hhelena skrev 2010-06-09 08:41:02 följande:

Hej! Är nybliven ägare till en Bee+. I slutet av månaden ska vi ut och flyga och jag skulle vilja fråga hur ni andra gjort när ni checkat in Been. Har ni checkat in hela vagnen, alltså med chassit och sittdelen ihopmonterade eller hat ni tagit isär delarna och checkat in dem separat? Och hur gjorde ni med framhjulen? På eller av? (Vi vill inte att använda reseväskan).

Jag har ingen Bee så kan ju inte säga hur jag skulle gjort, men ett tips om ni inte redan gjort det. Kolla med flygplats alt. flygbolag om vad det säger. Vad jag har förstått så ska man enligt vissa ha väska till vagn och annars står inte de för eventuella skador. Flög med vagn som specialbagage i en tjock plastsäck man fick köpa på flygplatsen och självklart fick jag en reva i tyget på vagnen, men vi fick det ersatt då det är så de tycker att vagnarna ska vara packade och inte hade högre krav och därmed ansågs att de skulle ersätta.
    Men det är inte kul att få vagnen skadad, speciellt inte om det kan påverka semestern. Det gjorde det som tur var inte för oss, men jag kände att det kunde lika gärna gått värre.
    Hoppas ni får en bra flygtur :)
  • FridaLee

Hej! Är nybliven ägare till en Bee+. I slutet av månaden ska vi ut och flyga och jag skulle vilja fråga hur ni andra gjort när ni checkat in Been. Har ni checkat in hela vagnen, alltså med chassit och sittdelen ihopmonterade eller hat ni tagit isär delarna och checkat in dem separat? Och hur gjorde ni med framhjulen? På eller av? (Vi vill inte att använda reseväskan).

Vi hade inte fått ersättning på våran vagn som blev skadad om vi inte haft travelbag till vagnen. sas ersatte endast om den var packad i en speciell barnvagnsväska. Så skulle inte våga resa utan en sån. det finns ju att hyra på flygplatsen om ni inte vill köpa en. Men vill ni chansa så skulle jag ha vagnen ihop så inte en av delarna kommer bort.
  • Emma Görander

för oss lite "snurriga" BB ägare, kan jag komma med ett himla bra tips,

Självklart är BB´s egna tillbehör de bästa, men regnskyddet tar ju himla mycket plats, och det är inte alltid jag har korgen på vagnen, därför hittade jag ett gamlat Simo regnskydd jag hade kvar från min första vagn, den tar inte mycket plats om har en himla smart lite påse man kan fästa på vagnen, så har man alltid regnskyddet med sig! Skrattande

• Stargirl

Vi har alltid använt Bugaboso transportväska. Jag skulle aldrig våga checka in ngn vagn bara så där i en plastpåse. Har sett allt för många vagnar som trashats på det viset.

Om jag nu skulle checka in Bee utan en transportväska skulel jag ta av framhjule och linda in vagnen i sjukt mycket bubbelplast, tills det blev som en boll
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Hhelena
    Stargirl skrev 2010-06-09 13:22:42 följande:
    Vi har alltid använt Bugaboso transportväska. Jag skulle aldrig våga checka in ngn vagn bara så där i en plastpåse. Har sett allt för många vagnar som trashats på det viset.

Om jag nu skulle checka in Bee utan en transportväska skulel jag ta av framhjule och linda in vagnen i sjukt mycket bubbelplast, tills det blev som en boll
    ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ www.minmolly.se ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
    Jag tror också absolut att det är bättre och säkrare med väskan men den är så stor och otymplig. Tror inte att våra armar räcker till ytterligare en resväska :) Känns så onödigt också att släpa på väskan under hela resan bara för att ha vagnen i den när vi flyger. Hmm, hmm, hmmm...
  • Stargirl
    Hhelena skrev 2010-06-09 13:38:10 följande:
    Jag tror också absolut att det är bättre och säkrare med väskan men den är så stor och otymplig. Tror inte att våra armar räcker till ytterligare en resväska :) Känns så onödigt också att släpa på väskan under hela resan bara för att ha vagnen i den när vi flyger. Hmm, hmm, hmmm...
    Vi har alltid proppat väskan full av saker som vi ändå skulle haft med oss som haddukar, kläder etc. Sen när vi packat ur vagnen så har vi lagt en annan väska innuti travelbagen. Så det blir aldrig en extra väska att släpa på. Ska ni resa runt eller ska ni ha ett permanent boende?
    Om ni ska båtluffa så är travelbaggen kanske inte den bästa men om ni har ett permanent boende så är det inte mer att släpa på.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Fröken Småland
    Emma Görander skrev 2010-06-09 12:50:17 följande:

för oss lite "snurriga" BB ägare, kan jag komma med ett himla bra tips,

Självklart är BB´s egna tillbehör de bästa, men regnskyddet tar ju himla mycket plats, och det är inte alltid jag har korgen på vagnen, därför hittade jag ett gamlat Simo regnskydd jag hade kvar från min första vagn, den tar inte mycket plats om har en himla smart lite påse man kan fästa på vagnen, så har man alltid regnskyddet med sig! Skrattande

Jag har mestadels använt ett regnskydd à la soppåse från Tullsa till min Bugga men jag hade en teori om att Brio Go:s kunde passa, någon som har lust att prova? Det är i mjukplast och med nylonnederdel ser det ut som på bild men har inte sett det IRL så det kanske är lika stort och styvt som Bugaboos eget. Dock verkar det täcka hela liggdelen vilket jag tycker är en stor fördel.
  • Noiis
    Hhelena skrev 2010-06-09 13:38:10 följande:
    alltså jag reser typ alltid ensam med Noa och jag har släpat både honom och övrigt bagage tillsammans med travelbagen.
    Sist vi reste hade camen ner packad och tog den på axeln, noa i sele och resväskan dragandes i handen. så långt behöver man ju oftast inte gå!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21