• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Emma Görander

är det någon som har ett speciellt tips, på hur man enkelt kan se om ens Cam är skev?
    det är ofta  när jag är ute och går, som det känns som att väntersida är mer rörligt mot mig liksom, den sida där "bromspinnen" sitter.

Men om jag vänder vagnen, så småhjulen är vid mina fötter, så känns den stabilare i chassit..
    Någon annan som kännt så? chassit är från 09

För övrigt måste jag säga att jag älskar vagnen! har haft en TFk som jag fick bytt pga reklamation till en UJ, men nu när lillskrotan är 1,5år och jag älskar verkligen att kunna ha henne vänd mot mig!! promenaderna är mycker mer roliga nu än förr , då gick jag tyst i mina egna tankar

• Asereht
    Emma Görander skrev 2010-06-10 07:41:12 följande:
    är det någon som har ett speciellt tips, på hur man enkelt kan se om ens Cam är skev?
    det är ofta  när jag är ute och går, som det känns som att väntersida är mer rörligt mot mig liksom, den sida där "bromspinnen" sitter.

Men om jag vänder vagnen, så småhjulen är vid mina fötter, så känns den stabilare i chassit..
    Någon annan som kännt så? chassit är från 09

För övrigt måste jag säga att jag älskar vagnen! har haft en TFk som jag fick bytt pga reklamation till en UJ, men nu när lillskrotan är 1,5år och jag älskar verkligen att kunna ha henne vänd mot mig!! promenaderna är mycker mer roliga nu än förr , då gick jag tyst i mina egna tankar
    Har tyvärr inget svar på din fråga men visst är det så mkt trevligare att ha barnet vänt mot sig. Att ha ögonkontakt och gå och småprata är hur mysigt som helst. Mina barn har suttit vända mot mig länge (utom i syskonvagnen där vi inte hade annat val än framåt) och det ska liten också göra.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Stargirl
    livet från ljusa sidan skrev 2010-06-09 23:44:49 följande:
    Halloj!

skickar in min fråga igen...Hade ni tagit med cammen eller bee om ni skulle resa till thailand med en 9mån i två veckor... Jag har ju aldrig kört med min bee ännu och cammen känns ju som en mer rejäl vagn och kanske bättre i sanden? What you think?

Jag har för övrig satt min inte ens tremånaders i sittvagnen... har kört med sjal sedan han föddes för han vägrar ligga ner, vad tror ni händer när han sitter i sittdelen, knäpptyst och somnar!? Ja se dessa ungar 
    Bee utan tvekan. Du behöver en vagn som går att fälla i ett stycke om ni ska åka tuktuk lr liknande.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Hhelena
    Hhelena skrev 2010-06-09 08:41:02 följande:

Hej! Är nybliven ägare till en Bee+. I slutet av månaden ska vi ut och flyga och jag skulle vilja fråga hur ni andra gjort när ni checkat in Been. Har ni checkat in hela vagnen, alltså med chassit och sittdelen ihopmonterade eller hat ni tagit isär delarna och checkat in dem separat? Och hur gjorde ni med framhjulen? På eller av? (Vi vill inte att använda reseväskan).

Tack för alla svar! Har kollat med butiken där vi bor och de har bara den gamla transportväskan till Bee. Vet någon av er om den passar till nya Bee också?
  • Joddan

går det inte att förlänga sittsen på bee+ som det gick på den gamla??????? tycker att sonen glider ner

silas 2009-03-03
  • Candra
    Joddan skrev 2010-06-10 08:42:16 följande:
    går det inte att förlänga sittsen på bee+ som det gick på den gamla??????? tycker att sonen glider ner
    Jo, det går. Är allt annat än expert på bee, men de visade det i affären när jag var där och klämde på den
  • Stargirl
    Jodå, det är bara att dra i sitsen så förlängs den.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Fröken Småland
    Jodå, det går. Du får spänna musklerna bara
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21