• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • zasata
    jean1 skrev 2010-06-09 20:33:43 följande:
    Ingen som vill svara... ?

Har en till fråga. Stämmer det att Bugaboo har kommit med en ny, tjockare/varmare åkpåse till cameleon?
    min dotter var ca 3-3½mån när hon började sitta i frogen
  • november09

Tack för alla tips!
    Läste att det var farligt för barnet med mögel! Tror ni det även är de om man får bort fläckarna? läste någonstans att de kunde sitta kvar även om de mesta av fläckarna försivnner.. men jag har ingen koll alls..
    Ja jag pratade med säljaren. Hon sa att de inte fanns när hon hade vagnen där hemma.. Eller hon erkände att de fanns på sitsen nere vid fötterna. Men att de var stänkfläckar. Men det är ju exakt samma fläckar som finns inne i sufletten, under sitsen, och på sidan.  Sen sa hon att det måste ha kommit efter vagnen lämnde hennes hem. Min svärfar hämatade den med sin bil från älvsjö åkte till skanstull där de bor. Sen hade de vagnen inne i lägenheten 4 dagar och kom hit med den.. så så är det inte..
    Säljaren hade inte använt vagnen sista tiden så den har säkert stått någonstans och samlat fukt.. typiskt att jag råkar ut för sånt här.. hehe

• Stargirl

Har en till fråga. Stämmer det att Bugaboo har kommit med en ny, tjockare/varmare åkpåse till cameleon?
    Den känns onekligen tjockare. Men enligt Bugaboo är den inte varmare än den gamla som redan är varm. Det är bara lite annan design på den nya.

Har ni sett Bingo Rimer, han har en vit Bugaboo skinnväska ....

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • yessi

Hejsan alla ni som vet allt som är värt att veta Glad!

Jag har hittat en Bugaboo Frog -05 till en billig peng, men då är ju frågan är en så pass gammal vagn nåt att ha?
    Går det att finna reservdelar och klädsel?
    Är det nåt speciellt man ska tänka på/titta efter innan man köper?
    Hur kommer det sig att den inte säljs i Sverige längre?

Många frågor som jag skulle bli hemskt glad över att få svar påSkrattande!!

• Stargirl
    yessi skrev 2010-06-09 21:16:10 följande:
    Hejsan alla ni som vet allt som är värt att veta Glad!

Jag har hittat en Bugaboo Frog -05 till en billig peng, men då är ju frågan är en så pass gammal vagn nåt att ha?
    Går det att finna reservdelar och klädsel?
    Är det nåt speciellt man ska tänka på/titta efter innan man köper?
    Hur kommer det sig att den inte säljs i Sverige längre?

Många frågor som jag skulle bli hemskt glad över att få svar påSkrattande!!
    Reservdelar behövs inte till en Frog...de går aldrig sönder Man kan hitta reservdelar då de fortfarande görs till den amerikanska marknaden.
    Klädslar är det svårare med. Det finns inga kvar hos Bugaboo i Holland, de är helt slut. Men du kan använda det mesta från en Cameleon.
    Den slutade att säljas då Cameleon lanserades i hela världen förutom USA och Israel.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • sok

jag bytte till sittdelen då dottern var 4 1/2 månad, eller nästan 5 månader gammal. hon är inte så lång...var kanske ca 63 cm då max.... (nu är hon 8 mån och 69 cm lång)....
  • LR75
    Hhelena skrev 2010-06-09 08:41:02 följande:

Hej! Är nybliven ägare till en Bee+. I slutet av månaden ska vi ut och flyga och jag skulle vilja fråga hur ni andra gjort när ni checkat in Been. Har ni checkat in hela vagnen, alltså med chassit och sittdelen ihopmonterade eller hat ni tagit isär delarna och checkat in dem separat? Och hur gjorde ni med framhjulen? På eller av? (Vi vill inte att använda reseväskan).

varför inte använda väska till vagnen? skulle aldrig våga riskera att flyga med bugga utan att paketera den väl.
  • november09
    Asereht skrev 2010-06-09 07:37:32 följande:
    Ja du kan ha alla tyg delar från Cam på en Frog, sitter lite lösare iom att cammen är lite större i ramen. Det är mer en estetisk fråga än en funktionell så om det inte stör dig så funkar det fint.

Man kan ha cammens suffletter också (både sommar sufflett och övriga) men då måste man byta ut sufflettfästena (som bågarna sitter i) till cam fästen. Ingen dyr historia.
    Hur stor skillnad rör det sig om? har du någon aning?
    Så mycket så det kommer hänga tyg?
  • livet från ljusa sidan

Halloj!

skickar in min fråga igen...Hade ni tagit med cammen eller bee om ni skulle resa till thailand med en 9mån i två veckor... Jag har ju aldrig kört med min bee ännu och cammen känns ju som en mer rejäl vagn och kanske bättre i sanden? What you think?

Jag har för övrig satt min inte ens tremånaders i sittvagnen... har kört med sjal sedan han föddes för han vägrar ligga ner, vad tror ni händer när han sitter i sittdelen, knäpptyst och somnar!? Ja se dessa ungar 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21