• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Frida och Peter

Hej! Behöver lite tips på färg. Jag har mörkgrå bas och orange toptyg. Vad för färg ska jag ha på footsacken?

Nu är vi fyra i familjen, sex stycken med katterna
  • Fröken Småland
    LR75 skrev 2010-06-10 20:42:33 följande:
    så då borde 62:- med Schener vara ok då?

Det låter nästan för billigt? Postens billigaste paket kostar 150 kr:..

• jean1
    mollan nu skrev 2010-06-10 08:15:57 följande:
    är det någon som sett den här live: www.blocket.se/stockholm/Typ_Bugaboo_Cameleon...
    Fruktansvärt lik en cam, hoppas verkligen inte köper den i tro om att det är en bugaboo
    Bilderna visar väl en Bugaboo? Står ju att vagnen de säljer är lik en Bugaboo som ses på bilden...eller har jag fattat fel? Reagerade också på annonsen för ngn dag sedan nämligen. Aja, huvudsaken ingen blir lurad.
  • LR75
    Fröken Småland skrev 2010-06-10 20:46:55 följande:

Det låter nästan för billigt? Postens billigaste paket kostar 150 kr:..

jo...men nu har säljarfen satt det priset i annonsen. så jag betalar det och så får jag väl hoppas att det är korrekt.

men hur långt är ett parasoll? lyckas inte få fram den infon nån stanns ifrån...
  • annat82
    LR75 skrev 2010-06-10 20:53:52 följande:
    jo...men nu har säljarfen satt det priset i annonsen. så jag betalar det och så får jag väl hoppas att det är korrekt.

men hur långt är ett parasoll? lyckas inte få fram den infon nån stanns ifrån...
    Är det via tradera? lite nyfiken. Säljer ganska mycket på tradera just nu, men inte bugaboo-saker :)
    Om det är via tradera så tycker jag Schenker har riktigt bra priser. Man får tradera-rabatt också, så minsta paketet kostar 37:- nästa 43:-, sen vet jag inte riktigt och för 37:- kan man skicka ganska stort och upp till ett kilo. Men jag börjar också undra lite hur långt ett parasoll som kortast kan bli, för det borde väl inte väga särskilt mycket, och om inte annat så kan jag ju kolla vad det är för tradera-priser ungefär.
    För att få skicka som brev på posten så får det inte vara längre än 60 cm, är  det det så måste det skickas som paket och då blir det som ovan sagt åtminstone 150:-

Är det det priset som är sagt för frakt så ska det ju gälla, om inte säljaren reserverat sig för något.
  • Leo och Elliots Mamma
    liar skrev 2010-06-10 12:49:53 följande:
    Hej,

Har en Cameleon idag till vår son på snart 2 år. Han får ett syskon till vintern och jag kikar på lite olika lösningar för en syskonvagn.

Nån som vet om ståbräda med sittdel (bild nedan) funkar när man använder liggdelen?

Nåns som har erfarenhet av ståbräda och sittdel vintertid? Körde Buggan utan snöhjul i vintras och det gör jag inte om. Hur är lättkörd är ståbrädan i massor av snö?
    Var får man tag på en sådan "Tiny Tot" (heter den så..)? Köper man den till ståbrädan eller sitter den fast på ståbrädan?
  • annat82
    LR75 skrev 2010-06-10 20:42:33 följande:
    så då borde 62:- med Schener vara ok då?
    Bara lite info, via Schenker med tradera-rabatten kan man skicka paket på storlek 70x40x35 cm (längd bredd höjd) och det får väga upp till och med 5 kg.
    Så det känns som det borde kunna gå för det :) blev för nyfiken så va tvungen att kolla ;)
  • LR75
    annat82 skrev 2010-06-10 21:03:36 följande:
    Är det via tradera? lite nyfiken. Säljer ganska mycket på tradera just nu, men inte bugaboo-saker :)
    Om det är via tradera så tycker jag Schenker har riktigt bra priser. Man får tradera-rabatt också, så minsta paketet kostar 37:- nästa 43:-, sen vet jag inte riktigt och för 37:- kan man skicka ganska stort och upp till ett kilo. Men jag börjar också undra lite hur långt ett parasoll som kortast kan bli, för det borde väl inte väga särskilt mycket, och om inte annat så kan jag ju kolla vad det är för tradera-priser ungefär.
    För att få skicka som brev på posten så får det inte vara längre än 60 cm, är  det det så måste det skickas som paket och då blir det som ovan sagt åtminstone 150:-

Är det det priset som är sagt för frakt så ska det ju gälla, om inte säljaren reserverat sig för något.
    japp via tradera...jag betalar nu iaf. blir totalt billigare än ett nytt iaf så jag är nöjd.
  • Emma Görander
    sok skrev 2010-06-10 19:59:39 följande:
    och jag arbetar på ett äldreboende, där är det ofta man kan ha fårskinn etc på de som ligger mkt etc för att förhindra s.k. liggsår.
    så fårskin är bra till himla mycket! :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21