• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • HemmaHosSofi
    liar skrev 2010-06-10 12:49:53 följande:
    Hej,

Har en Cameleon idag till vår son på snart 2 år. Han får ett syskon till vintern och jag kikar på lite olika lösningar för en syskonvagn.

Nån som vet om ståbräda med sittdel (bild nedan) funkar när man använder liggdelen?

Nåns som har erfarenhet av ståbräda och sittdel vintertid? Körde Buggan utan snöhjul i vintras och det gör jag inte om. Hur är lättkörd är ståbrädan i massor av snö?
    Vi har den lösningen, och har liggdel på nu utan problem. Hur det är med ståbräda och snö har jag ingen aning om, det märker vi Beror väl lite på vart du bor, hur plogat det är osv. I värsta fall blir det en billig syskonvagn över vintern men jag hoppas slippa.
    Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • november09
    Asereht skrev 2010-06-10 12:52:46 följande:
    Det är svårt att hitta basklädslar till Frog, maila Kidzshop och fråga om de har några kvar i källaren. De var bland de sista som hade.

Topset finns inte alls till Frog men man kan använda de som är till Cam. Även suffletterna går att använda på Frog om man byter ut froggens sufflettfästen mot cameleons. Så har jag gjort, har en Frog.
    november09 skrev 2010-06-10 12:44:56 följande:
    måste oxå fråga.. Om jag köper en bas cameleon.. (Asså hela sittdelen, så jag säger rätt)till min frog är det samma som gäller med topsetet då?
    Att det funkar att ha på den men att den kommer vara lite stor?
    Japp. Vad man också kan göra om man vill är att köpa en cameleon ram (det som klädseln sitter på) och ha på froggen då sitter alla camgrejor som en smäck. Men jag stör mig inte på att cammens klädsel sitter lite lösare, jag tycker det funkar fint.
    BRA! förställede mig att det skulle vara stor skillnad och bara hänga tyg ner.. hehe även fast du sa innan att de inte va så stor skillnad.. Är det cm eller dm de skiljer sig med? Men såå jobbigt med allt de här. Så surt då jag lika gärna kunde ha lagt 2tusen till som jag nu nästan måste göra iaf och fått en cameleon med massa tillbehör.
    Aja.. men då ska jag köpa en bas på blocket, sen suflettfästen så fixar de sig antagligen.

Har iaf gjort försök 1 på möglet.. funkade inte så bra.. dags för galltvålen! 
  • Asereht
    november09 skrev 2010-06-10 13:02:44 följande:
    BRA! förställede mig att det skulle vara stor skillnad och bara hänga tyg ner.. hehe även fast du sa innan att de inte va så stor skillnad.. Är det cm eller dm de skiljer sig med? Men såå jobbigt med allt de här. Så surt då jag lika gärna kunde ha lagt 2tusen till som jag nu nästan måste göra iaf och fått en cameleon med massa tillbehör.
    Aja.. men då ska jag köpa en bas på blocket, sen suflettfästen så fixar de sig antagligen.

Har iaf gjort försök 1 på möglet.. funkade inte så bra.. dags för galltvålen! 
    Tips om billig och nytt.

www.prismalek.se/catalog/index.php&osCsid=737d730f1bc63e19a7fd03ef466c75bf
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Candra
    Hej,

Har en Cameleon idag till vår son på snart 2 år. Han får ett syskon till vintern och jag kikar på lite olika lösningar för en syskonvagn.

Nån som vet om ståbräda med sittdel (bild nedan) funkar när man använder liggdelen?

Nåns som har erfarenhet av ståbräda och sittdel vintertid? Körde Buggan utan snöhjul i vintras och det gör jag inte om. Hur är lättkörd är ståbrädan i massor av snö?
    Från vilken ålder kan man använda sån?
  • Senap
    Ellisizza skrev 2010-06-10 12:53:29 följande:
    Tack för infon om missfärgning. Det hade jag inte tänkt på!

Kanske ska gräva i plånboken och köpa en bugga-dyna då. Mycket pengar men samtidigt har man ju lagt mycket på vagnarna redan så det försvinner i mängden Solig
    Min hemmasydda dyna är av frotté (operfekt i värmen) och har inte färgat.
    Fast jag ska nog ha en Buggadyna ändå.  Foten i munnen *funderar på färgval*
    My sugar is raw
  • lilla sandra
    Hej,

Har en bild i mitt galleri på en cameleon med liggdelen på o ståbrädan med tiny-tot-sitsen. Vi har det nu oxå, men det är sällan som storebror (mellanbarnet i skaran) ens står på    ståbrädan. Han går hellre även fast han inte är 2 år ännu.

I vintras lät vi vagnen vara. Körde förra vintern med ståbräda ibland, det går an om det är packad snö, men inte moddigt.
  • FridaLee
    TAALs mamma skrev 2010-06-10 12:36:55 följande:
    Har precis fått hem en bee+ från kidzshopen <3 stod att man skulle få ett presentkort på 500 kr vid köp av vagn, någon som vet nåt om det? skulle nämligen behöva en ståbräda...
    Jag fick också hem min bee+ häromdagen och på ditt kvitto/orderpapper som säkerligen ligger i kartongen (min låg i instruktionsboken med det ifyllda garantikortet) så står det nog en kod som du anger vid nästa köp så drar de av 500:- på de köpet.
  • Fröken Småland

Joddan: Kolla om varukorgens alla remmar är fästa på rätt ställe. På min hakade de ur sina hack och var jättesvår att få tillbaka.

Har ni förresten set på Tiny Tot-bilden att klädseln inte ser ut att sitta med remmarna över piggarna?

• Stargirl
    Fröken Småland skrev 2010-06-10 16:08:46 följande:
    Joddan: Kolla om varukorgens alla remmar är fästa på rätt ställe. På min hakade de ur sina hack och var jättesvår att få tillbaka.

Har ni förresten set på Tiny Tot-bilden att klädseln inte ser ut att sitta med remmarna över piggarna?
    Det känns ju betryggande....de kan inte montera ihop en Bugga och använder den i sin marknadsföring
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21