• Noiis
    Joddan skrev 2010-04-20 22:57:05 följande:
    Jag använde inte heller fästena och det var glidande jag irreterade lig på, och sonen sparkade massor på den . Nu har jag ju ju be på camme. Så de borde jag tagit . Jag funderar på att sälja UJ och köpa Bee igen *saknar*
    precis funkar ju om man har en spädis eller om man har den vänd frammåt! men annars så e faktiskt oioi's egna fästen skit!
  • Noiis
    lillaknytet skrev 2010-04-21 00:46:34 följande:
    Ska man bara köra med vatten, eller kan man ha något mer? 
    vad ska du rengöra? hela vagnen?

hjul, chassi å ram kan man använda vatten å diskmedel eller annan rengöringsmedel. tänk på att inte ha för mycket vatten å medel på delarna med skumgummi då dom kan torka ut och spricka.

smörj hjulen efteråt!
    basklädsel tvättas i maskin 40 C tvättmedel inte sköljmedel
  • Noiis
    signea skrev 2010-04-24 07:40:31 följande:
    Behöver man köpa Bugaboos egna mugghållare eller passar den andra också?
    Jo då det finns andra som passar till bugaboos vagnar, som regel alla dom som har ett "band" som man spänner åt runt chassit för att den ska fastna passar på bugaboos vagnar. men då får man fästa dom uppe på handtaget vid skumgummit. ett ex. på en sån mugghållare är Valcobaby!

Sen tycker iof jag att bugaboos e snyggare! och mer praktisk. men det finns andra alternativ om man inte vill ha bugaboos egna.
  • Noiis
    zasata skrev 2010-04-24 21:06:45 följande:
    Bara jag som tänk på att när man har större barn framåt i bee, ser det ut som en rullstrols liknande?
    Japp de har jag tänkt på flera gånger speciellt som en på Noas dagis har just en bee istället för en rullstol. samma sak en på sjukhusavdelningen använder oxå en bee!
    Sen har dom säkert rullstol oxå! de ska ju inte jag svara för. men tjejen på avdelningen menade på att been är både smidigare och lättare att hantera än en rullstol, så sålänge dom kan sitta i dom så är det ett bättre alt.
  • Noiis
    Bellbox skrev 2010-04-25 17:13:01 följande:
    Får jag fråga? Hur länge sen är det GRÖN Cam-åkpåse fanns att köpa? & någon som har en BILD av en Cameleon med grön åkpåse möjligtvis?
    http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_cameleone__gron_26690292.htm?ca=11&w=1&last=1

där finns det iaf en bild på en cameleon med grön åkpåse den är absolut inte min! när den såldes kan jag inte heller svara på, men jag har för mig att den hade utgått redan innan jag köpte min cam 2008. så 2007 kanske?!
  • Noiis
    livet från ljusa sidan skrev 2010-04-26 23:08:00 följande:
    Lite tankar bara som jag känner att jag bara kan diskutera med er :) Jag har en red edition men har haft en röd fleece sufflett men bytte till orginaltyget idag...men det blev ju typ kolsvart därinne i vagnen, kanske helt enkelt får köpa en offwhite sufflet istället ;) Åhh offwhite sufflett och parasoll! Hur bäddar ni i vagnen nu ni som har liggdel? 
    För ungefär 2 år sedan köpte jag min första bugaboo en gecko
    Noa var ett varmt barn så han låg för det mesta med bara vanliga kläder och i en åkpåse.
    Jag fick åkpåsen med på köpet och tyckte att den var så himlans mysig.
    Den användes rätt länge faktiskt då det var rätt kalt den vårn/försommaren och vi var mycket ute på landet nära sjön.
    Innan jag hade geckon låg noa med ett baby täcke och en kudde med en overall! 
    En åkpåse i liggdelen e väl kanske lite över kurs! den behövs ju egentligen inte då man kan göra de väldigt mysigt med filt/täcke. men man behöver ju endå åkpåsen senare iaf!  
  • Noiis
    Nikki S skrev 2010-04-26 22:08:05 följande:
    Hallå!Jag är en nybliven ägare av en bugga och skulle behöva lite hjälp av er.Jag skulle idag lyckas klura ut hur jag skulle sätta dit ett parasoll på min bugaboo cameleon men det gick verkligen inte bra. Någon som kan förklara för mig hur man sätter dit det och vart det ska sitta? Jag har en beskrivning men får inte riktigt ihop det i mitt huvud.
    Har du klurat ut det ännu?
    annars så, vilken modell på paraply har du? den med bara ett fäste som e rätt bred eller fick du flera till ?
    Om du har den breda med bara ett fäste så ska den sitta på skumgummit på själva ramen. Böj lixom på den, ena sidan under å böj den över. den ska sitta tajt så man får ibland ta i!
    Om du har flera andra spännen så får du välja först vart på vagnen den ska sitta för att välja spänne.
    Den bredaste fästes på skumgummit som sagt ovan, de spännet är numrerat med nr 3
    nr 1 är till för den bredaste delen på chassit.
    Nr 2 är till för den smala delen på chassit (alltså den delen som man höjer upp)
    Nr 4 är till Bee!

för att byta spännet så har spännet en liten svart "pinne som sticker ut i mitten på fästet. den böjer man försiktigt uppåt och drar loss fästet. för att sätta dit fästet så drar du bara på den tills den klickar till. man kan behöva ta i!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21