Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 21

Stargirl skrev 2010-06-16 13:17:36 följande:
    Jag skulle säga så ny vagn som möjligt. De nya har inga problem med handtagen alls.
    Håller med!!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    julmusten skrev 2010-07-07 17:29:08 följande:
    Har sa har alla sittdelen fran forsta borjan, sa jag tycker det ar jattefint med liggdel; det ar ju sa ovanligt att se, (det ar nastan alltid nagon som inte ar amerikan som har en vagn med liggdel). Jag blev lite ledsen nar inte lillen kunde ligga bekvamt i liggdelen med, da det verkar mycket skonare att fa sova dari, men det var det ju uppenbarligen inte!!
    Jaha Tänka sig så olika!
    Hur "bäddar" de då undrar jag nyfiket; ligger de på en pläd i en fullt tippad sittdel eller hur funkar det just med spädbarnstiden?
  • Bellbox
    julmusten skrev 2010-07-07 18:41:09 följande:
    De allra flesta anvander faktiskt bilstolen i borjan. Och baddar gor man inte har. Sma barn har inte filtar och sant har nar de sover, det ar tydligen inte sakert. Det finns tydligen nan PSD-risk med filtar.

Jag hade en bugga akpase som jag anvande och sa klader pa lillen, det rackte om det var kallt. Nar det ar varmt sa ar allt onodigt, (idag har vi 39 grader i skuggan), sa da har man inget heller direkt.
    Med "bädda i vagnen" var jag nog lite oklar; menar att jag sett att vissa här lagt fårsknn t.ex  för en 4-månaders bebis (då de ännu inte kan sitta i sittdelen men man vill börja använda den ändå) då Buggans sittdel varit i liggande läge för att det ska bli mjukare; tycker det känns "hårt" för deras rygg om de som så små ska ligga direkt på liggdelen (ok med åkpåsen men den byggär väl inte många mm  tjocklek?)
    Sitta i bilstolen ska man då inte göra långa stunder enligt rekomendationer i Sverige när de är väldigt små Vad lustigt att det är så olika...
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2010-07-08 18:20:42 följande:

Tillbehör till cam o bee till halva priset i heron city, åkpåsar fanns alla färger incl paul frank har jag för mig o babynest till bee. Även resväskan fanns till halva priset.

Fast vem vill ha gamla åkpåsen nu när nya finns liksom....

Missat något; finns det en helt NY typ av åkpåse nu eller menar du en ny "designer-påse"?
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2010-07-09 07:43:00 följande:
    Finns en ny åkpåse, mkt mkt bättre än den gamla. Den nya är TJOCK har dragsko upptill o passar väl alla vagnar har jag för mig. Så man kan få vilken färg man vill til bee tex Kyss
    Förlåt om jag är trög men menar du till enbart Bee eller även ny till Cameleon?
  • Bellbox

Ställer min uppföljningsfråga igen och hoppas att någon vet : Finns det en NY åkpåse till Cameleon eller är det Bee som någon pratade om nyligen?
    Hade hoppats sälja min gröna superfina åkpåse för typ 600 på Blocket, men finns det en ny modell ute kanske man inte kan hoppas på att få ut så mycket för sin "gamla"?

• Bellbox
    modestyclara skrev 2010-08-08 09:43:01 följande:
    När jag körde phil&teds = noll fjädring  med bebbe i på vintern på frusna fotsteg så var jag tvungen att fråga barnläkaren om de kunde få shaken baby syndrom av allt skump i vagnen. Oj, vad han skrattade Skäms Det är alltså ingen fara med skumpet...
  • Bellbox
    Steph skrev 2010-09-24 14:40:21 följande:
    En rådfråga TILL ER Buggaboo kännare.

Jag har en Bugga cam tror det är en 08 köpte den begagnad nämligen.
    Iallfall det är hadtaget med två vita "klämmor" på sidorna om ni förstår.

Iallfall när jag lyfter upp våran vagn från våra 2 trappor smååå trappor upp så åker vårat handtag upp på högra sidan.
    Är det något mna kan åtgärda eller rekomunderar ni att köpa ett nytt chassi. ???

tacksam för snabbt svar
    stephie
    Tyvärr har du då antagligen köpt den första versionen av det nya chassit där det var en skruv och inte såsom nu en popnit... OM man drar vagnen uppför t.ex trappor (vilket man inte bör göra enligt de flesta vagnsmärken på marknaden, däribland Bugaboo; finns att läsa om i deras instruktionsbok) så kan alltså detta hända
    Rätta mig gärna om jag har fel men det är nog bara den som köper vagnen när den är ny som har rätt till garantin; garantin tror jag gäller 2 år och då ska man alltså inte ha ett fel som beror på att man varit (enligt tillverkaren) "vårdslös" med vagnen....
    Kanske vet någon annan om man kan lösa problemet i sig nu när det uppstått?
  • Bellbox
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-04 15:25:04 följande:
    jag håller med dig! jag gillar fleecen
    Me too
  • Bellbox
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-04 16:27:08 följande:
    äh säg som det är! du hatar oss nu och vill inte prata med oss som gillar lite "Gammalt" slår vad om att de e därför du har alla åkpåsar för att matcha säsongens färg
    men jag gissar på att hon har Bugaboon med det gamla chassit eller har jag fel?
    Drömmer
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21