Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 21

Jag har en fråga som jag funderat på då jag har det nya av det nya chassit (felfria) och aldrig haft problem med det... Jag har också fått rekomendera andra med Bugaboo Cameleon att tänka på att inte dra upp för trappor o.s.v (de får man ju inte med någon vagnpå marknaden egentligen)
     MEN var inne nu på Bugaboos sida för att kolla runt på den nya dubbelvagnen bla. och kikade då på deras Cameleon-instruktionsvideo.
    i STRANDLÄGET (eller vad de kallar det) så DRAR ju personen vagnen ganska hårt och då INTE i handtagets yttersta läge
    Så DET är ok men inte att åka rulltrappa t.ex om det skulle råka bli problem med att handtaget glider?
    Då skulle väl alla som hanterat vagnen "fel" istället kunna påstå att de bara "gjort som på instruktionsfilmen då jag var på stranden"
    Eller vad?

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-09 10:57:49 följande:
    vagnen även cameleon är ju byggda för att klara strand! den är däremot inte byggd för att klara trappor det blir ett helt annat tryck och annan belastning att hoppa med vagnen och slita den upp/ned mot vad det blir att dra vagnen.
    Ja jag hoppas då det
    Jag satte själv handtaget i yttersta läget (för säkerhets skull) & drog på stranden men jag tyckte det blev ganska så "ryckigt" i vagnen ändå...
    Tycker Buggan är fantastisk
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2010-10-09 17:51:04 följande:
    Kaerlighed: Det är fortfarande samma kardborreband men jag har hängt här i Bugabootråden i fyra år och aldrig någonsin tidigare hört talas om att kardborren blir dålig och släpper!

Välkommen hit förresten!
    inte jag heller !!!
  • Bellbox
    Kaerlighet skrev 2010-10-09 18:37:45 följande:
    Tackar tackar, har faktiskt varit inne här fler gånger under årens lopp och fått svar på frågor jag haft om min vagn :)

Men skönt att höra att ingen annan haft problem, men ni kanske inte tar av varukorgen så ofta som jag har varit tvungen att göra. :)
    Varför har du varit tvungen till det? *nyfiken*
  • Bellbox

Rekomenderar ni mig att byta till sittdelen för min 5-månaders kille eller vad har ni själva haft för erfarenheter av just detta undrar jag??

• Bellbox
    Berit82 skrev 2010-10-16 20:59:10 följande:
    Hej Pixter! Kul att se dig! Solig

Jag frågade BVC när mitt barn var 3 månader och hon sa att rent ergonomiskt är det inga problem. Så jag bytte en halm månad senare. Har åkpåsen i bara så blir det lite mer ombonat.
    Tack detsamma Solig Längesen!! Hoppas allt är bra!

Tack för era svar tjejer; då ska jag med spänning göra bytet imorgon och se hur han reagerar (om ens)
    Man blir ju nästan lite lätt nostalgisk nu med andra & troligen sista bebisen i huset; att sluta med liggdelen blir ju samtidigt som att markera slutet på en era   *i-lands-fundering!*
  • Bellbox
    Stargirl skrev 2010-10-17 18:29:02 följande:
    Förresten...Bugaboo nyrekryterar.....nästa vecka syns annonsen på bugaboo.com
    Vilken del av landet? Gissar på 08-land *morr*
  • Bellbox
    Stargirl skrev 2010-10-17 19:32:34 följande:
    Bellbox skrev 2010-10-17 19:27:21 följande:
    Vilken del av landet? Gissar på 08-land *morr*
    GBG området specifikt.....
    Undrar vad de söker för typ av erfarenhet/yrkesbakgrund?
  • Bellbox

Måste bara säga att denna tråd är "outstanding" jämfört med andra märkes-trådar!
    -men det visste ni ju sen innan ofcourse

Därför dristar jag mig att ställa en fråga om en annan vagn som jag köpte till ett vrakpris igår för att ha som andravagn till min älskling Bugga Cam DrömmerHjärta Min erfarenhet är nämligen att ni HÄR vet det mesta om det mesta!! (am I right?!)
    En UJ single från 06/07... Vet att ni ibland pratar om denna vagn här & kanske har någon av er andra också en sådan som andravagn?
    Det jag inte FATTAR är hur jag ska ändra axelremmarna som sitter i lägsta läget (för de minsta barnen) och alltså är påsydda där. Det finns ju sen utskurna horisontella skåror så att man ska kunna höja dessa axelband antar jag, men HUR???!!!
    Ska man på något vis försöka få igenom "kroken" som sitter på slutet av dessa axelband (som man lossar från höftbältet) genom denna skåra eller vad?? Kan för mitt liv inte se hur det skulle gå till ens med våld

Som sagt; Buggan är min stora kärlek (vilket bara förstärks när man ställs inför ANDRA vagnars dumma lösningar)

• Bellbox
    Fröken Småland skrev 2010-10-18 10:46:10 följande:
    Axelbanden får du bort enligt samma princip som t ex banden på en bilbarnstol. Själva "brickan" som gör att banden sitter fast skall vinklas (från baksidan) och sen puttas ut genom hålet på framsidan. Busenkelt i teorin men kan kosta några naglar i praktiken
    Jag känner mig jättedum (anser mig vara rätt teknisk i vanliga fall *hör & häpna*)
    men den rektangulära brickan kan jag inte se att jag kan få "ensam"; d.v.s kroken som man hakar fast i mittdelen ser ut att inte kunna gå att koppla bort... och jag kan inte se något från vagnens baksida rygg om du förstår hur jag menar?
    Bandet till axelremmen ser alltså ut att vara fastsydd i nedersta läget (innanför skåran) men på dubbelvagnen ser det ut att vara fastsytt överst...
    Om ni tycker jag tar upp tråden med dumma frågor kanske någon kan förbarma sig över mig och inboxa mig
    Men som sagt; det är HÄR alla experter finns så det känns tryggt {#emotions_dlg.flower}
    För visst är det väl så; man måste veta även hur ANDRA vagnar funkar för att veta på fullt allvar vilken som är den bästa Först då kan man ju motivera & argumentera för sina val
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21