Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 21

annat82 skrev 2010-11-09 16:20:20 följande:
    Jag har också sett en sån bugga, inte särskilt snygg De kanske skulle sy alla tygdelar i reflextyg eller måla chassit i självlysande färg Så syns den iaf i mörkret
    Kanske vore en affärsidé!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    Pepper79 skrev 2010-11-10 09:43:23 följande:
    Jag beställde och hämtade ut den igår. Såg jättefin ut. Är inte så tjock. har inte provat den då jag använder liggdelen.
    Har du känt på Bugaboos "egna" åkpåse någongång? Tänkte om du kunde jämföra med om de är ungefär lika tjocka o.s.v?
    *nyfiken*
  • Bellbox

Hmmm.... Om man köper Paul Franks Colorblocks; åkpåse, sufflett & filten; tror ni den kan vara attraktiv på begagnatmarknaden sen eller inte?
    *försöker motivera köp för mannen *
    Men det är ju en del pengar; tänker folk att "äh, det där var ju en specialedition för läääänge sen" eller snarare "va kul; colorbloks:en var ju kanonfin" Vad tror ni??
    Tänkte även att åkpåsen skulle var asnygg i min andravagn; UJ-singel

• Bellbox

Förlåt; blev lite fel i stavningen; menade "skulle vara snygg i min andravagn" inte få det att låta som fjortis-ordet as-snygg Drömmer

• Bellbox

Tjänar man på att sälja tillbehör på Blocket eller via Tradera tror ni?
    Kanske ingen idé då att spara på sig sina originaltillbehör tills den dag man säljer då?...

• Bellbox
    Överbandsfürern skrev 2010-11-11 22:48:49 följande:
    Lite det jag tycker är sjukt också. Alltså, en sån här dyr vagn som det faktiskt är, och så många barnsjukdomar på de, som faktiskt inte åtgärdas. TYcker det är illa.
    Och hur mycket jag än älskar min bugga, så kan jag många gånger blir lite bitter över att jag kastade bort så mycket pengar på en vagn, som inte ens kan användas (iaf inte i den här stan där snöröjningen inte existerar) under vinterhalvåret.

Nåja, vagnen knappt använd, med nytt chassi, som det knakar i och hjul som gnisslar.
    Har varkligen kört den med bomullshänder, ingen har fått röra den knappt.
    En vagn ska väl tåla mer än så.

Nej, jag är riktigt besviken.

Troligtvis åker vagnen ut på blocket snart igen, för nu står den bara och samlar damm.
    Det är jättetråkigt att du haft otur, förstår att man blir jättebesviken då!
    Men jag har svårt att tro att det är så vanligt att råka ut för problem som du försöker få det att låta... Jag har haft min Bugga ett bra tag, kört den året runt (förutom de värsta snödagarna) och det enda problemet jag haft är att ett sufflettfäste krånglat
    Framförallt har jag MÅNGA vänner och bekanta som kört med Buggor många fler år än mig som är supernöjda, och jag tror att de som hängt i denna tråd länge också kan säga att de varit nöjda har jag på känn ? (väl?)
    Sen håller jag inte med om Blocket att det "kryllar" av begagnadae Buggor; inte i Göteborg i alla fall när jag kollade för någon dag sen (då var det några företag, ett par privatpersoner, någon utan ens en riktig bild på sin som påstår sig ha någon "special edition" och sen något enstaka tillbehör, så det är nog olika var man bor
    Så jag håller inte med om att det t.ex är en massa "barnsjukdomar" på den; talade senast igår med den person jag känner som är återföräljare av diverse barnvagnar och därmed sköter måååånga garantiärenden och klagomål, och han sa att Bugaboo är det oerhört lite problem med jämfört med t.ex Emmaljunga och andra.
    Visst var det struligt för vissa då det första av de nya chassina hade skruv och inte popnit som nu; men Bugaboo har en väldigt generös garanti så många fick hjälp, även om tyvärr säkert en del fick problem fölrst efetr dessa 2 år som garantin täcker det måste varit jättejobbigt!!
    Men som sagt; många med oss nu har de nya chassina med popnitar och har inte haft de minsta besvär
  • Bellbox
    ja fy jag förstår att du är besviken!! Det skulle ju vem som helst varit...
    Man hör ju så mycket gott om den och så får man då ett "måndagsexemplar"
    Det är ju precis som du säger oerhört mycket pengar en barnvagn kostar!! Sanslöst egentligen....

Det kan reta gallfeber på mig att man i Sverige tar såna oerhörda priser för t.ex UJ medan de i Nya Zeeland (där vagnen varifrån ursprungligen) och i USA tar bråkdelen av vad vi får batala + att t.ex Phil&Ted (väl?) sett till att export till Sverige INTE får ske på vissa av deras vagnar från vissa länder; har många ggr undrat vad EU tycker om det egentligen för handel inom EU... men men, det är ju lite OT här

Som sagt; förstår din besvikelse med din vagn {#emotions_dlg.flower}
  • Bellbox
    Överbandsfürern skrev 2010-11-13 21:21:10 följande:
    Här är min tös 5 mån, hon verkar inte ha stört sig på att benen är uppåt, hon ligger juff uppåt med benen, fast de är lite längre bara men hon vikar dem forfarande som på bilden när hon ligger och sover i vagnen

*söt* !!
  • Bellbox
    Asereht skrev 2010-11-14 12:51:06 följande:
    Vi använde liggdelen tills minsteman blev ca 8 månader. Då började han klättra omkring så det kändes inte säkert längre. Det var med sorg vi bytte. Jag gillade verkligen buggan med liggdel dessutom tycker jag att den är snyggare med liggdel.
    jag tycker motsatsen
  • Bellbox
    lissats skrev 2010-11-15 21:56:04 följande:
    Tänkte köpa åkpåse till buggan, deras egna. Hörde det fanns nya & gamla. Om man beställer från någon webshop, är man då säker på att få den nya?

Är det den nya som passar både till Cameleon & Bee?

Är detta den nya tex.?

www.babysmart.se/bugaboo/522-bugaboo-akpase.h... 
    Japp Den nya!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21