Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 21

Snoppan skrev 2010-11-02 13:07:24 följande:
    Jag tycker oxå den ser helt galen ut med korgen.. Så jag skulle inte köpt den ändå..
    Lite som att "jaha hur löser vi det...hmmm..det gick inte...vi placerar en KORG där! Det vill nog mammor ha!"
    *smaken är som baken*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    Billabong skrev 2010-11-02 13:10:29 följande:
    Jag hade lätt köpt Donkey om den kommit två år tidigare!
    Eller så hade jag valt Basson baby som jag just fått vetskap om. Men den fanns nog inte heller i tid...
    Har du en länk till den? *Alltid nyfiken*
  • Bellbox
    Dr Evans skrev 2010-11-02 14:49:37 följande:
    Tjenare Bugaboovänner!
    Även jag är lycklig ägare till en Bee (gamla). Har en fråga om den... Har använt den som sittvagn till minsta tösen ett tag, till våren får vi (om allt går bra) en ny bebis. Är det någon som har använt Bee som liggvagn? Har hört att det ska finnas en speciell åkpåse. Funkar den bra? Vi kommer bli tvungna att ha en syskonvagn också, men jag vill gärna ha en mindre när storasyrrorna är på dagis.  
    Vad tror ni? Vad vet ni? 
    Skulle inte rekomendera Bee till nyfödd; ganska skumpigt...
  • Bellbox
    Stargirl skrev 2010-11-03 09:19:03 följande:
    Inga exakta priser, men som singelvariant runt 11, som syskon runt 13-4 och som tvilling runt 15 är det sagt.
    Svar till JODDAN
  • Bellbox
    Joddan skrev 2010-11-04 09:24:15 följande:
    Tack!!!

DYRT! Får nog bli en P&T här ändå  
    ja eller varför inte en begagnad (eller ny) Mountain Buggy Urban Jungle?
    Vet att det kommer via dem (de ägs numer av P&T) en mindre dubbelvagn som blir som en dubbel-swift (swift är ju deras senaste lite mindre variant om jag förstått rätt)
    Värt att kolla upp kanske? Swiften som enkel ligger väl runt 5000 så dubbel kanske blir ok pris?
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2010-11-04 11:45:05 följande:
    Vad tror ni om denna som ett budgetalternativ? Passform? Fästmekanism?

www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik....
    Jag funderar bara på varför frakten blir 95kr (!!!) Skickade ju en Bugga-påse för fasiken i en sån där påse från Posten billigare än detta & då är jag ju privatperson så jag tycker det är dumt av detta företaget att ta så mycket i frakt
  • Bellbox
    Stargirl skrev 2010-11-04 15:04:00 följande:
    Det är väl därför påsen är så billig, vinsten kommer från fraktavgiften skoja.
    *Not skoja!*

Men en FÖLJDFRÅGA; tror ni den skulle gå att kombinera med en UJ singel? (kör ju båda nuförtiden)
    -men den kanske inte sitter "uppe" då ordentligt ?
    Ni är ju experter på alla sorters barnvagnar här vet jag sen innan så räknar med svar
  • Bellbox
    Primrose skrev 2010-11-08 00:55:17 följande:
    Vi har haft vår Bee sedan i mars (köpte den gamla modellen några veckor innan den nya kom ut, eftersom vi behövde den för en resa) och gillade den så mycket att vi slutade använda vår Cameleon. Nu till vintern har vi köpt en Brio Spin - den bör klara snön mycket bättre än lilla Been (som vi tar fram till våren igen). Vi var inne på en Kronans sulky (den har dock inte svängbara framhjul), men de hade så lång leveranstid. I ärlighetens namn verkar sonen tycka att Brio-vagnen är bekvämare än Been. Men Been är ju så mycket snyggare - säger vi föräldrar!

Vår Cameleon har vi just sålt - litet sorgligt eftersom det var vår första vagn. Och den var så bra och fin! Men det var dags att gå vidare. Vi sålde med ett nytt chassi. Vår broms gick sönder två gånger på mindre än 1,5 år - otur säkert, men vi tyckte att det var lika bra att sälja med det oanvända chassit, nu när garantin har gått ut.
    Får jag fråga vad du satte ut den för (pris), hur gammal den var, med vilka tillbehör & vad du fick?
    Nyfiken då jag ska sälja min snart...
  • Bellbox

oj oj... på promenad möter jag en Bugaboo Cameleon med de FULASTE klister-reflexer jag någonsin sett
    *stackars Bugga*
    man skulle ju kunna tro att man skulle kunna placera dem lite snyggt eller att det var snygga mönster men *icke*

Tror inte de uppskattade sin lilla fd skönhet riktigt Drömmer

(och nej; jag vet att "smaken är som baken" men detta kan inte ha handlat om smak utan enbart om att synas i svarta natten eller nåt)

• Bellbox
    Fröken Småland skrev 2010-11-09 16:03:02 följande:
    Ja Gud vilket pucko som vill synas i mörkret! Förvånad Drömmer
    men du kanske kan hålla med om att det finns helt ok och helt konstiga sätt att placera reflexer & val av reflexer?
    Allt kan gå till en överdrift Oskyldig det fanns inte en ledig yta på vagnen som inte var täckt av antingen trianglar, runda eller fyrkantiga klisterreflexer i diverse färger... nu snackar vi HELA chassit t.o.m all ledig yta på handtagets sidor och ner...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21