Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 21

Kavat skrev 2010-11-15 11:27:46 följande:
    Nej! Men vad är det som låter? Kan du lokalisera ljudet?
    Paraflaxdrinken:
    Kanske tänker jag fel men ljudet ser ut att komma exakt när de små framhjulen "svänger runt" en bit in i klippet... kan ju vara något annat på chassit saom påverkas av att hjulen rör sig såklart, men skulle det kunna vara något med denna främre del?
    Låter det t.ex lika om du flyttar fjädringen på framhjulet till annat läge?
    Eller låter det lika om du lyfter upp framhjulen liiiite i luften och enbart kör på bakhjulen & sen kör vagnen fram & tillbaka?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox

ps: eller om du kör vagnen med handtaget flyttat så att du kör med de större hjulen först (såsom vid ojämnheter) låter det lika då?
    (tänkte bara ur diagnostisk synpunkt)
    Tycker ju att en återförsäljare eller ombud för Bugaboo ( de besöker väl vissa butiker ibland?) borde kunna lokalisera problemet!
    Vad jobbigt!!

• Bellbox
    Fröken Småland skrev 2010-11-16 15:50:58 följande:
    Jag brukar alltså trycka på knappen med pekfinger och långfinger men det kanske du fattade
    Så gör jag med

Har aldrig reflekterat över att det skulle vara något som helst problem...
  • Bellbox
    lillkorpen skrev 2010-11-17 10:33:05 följande:
    Tack för svar alla! Jag ska rådgöra med min man och se vad han tycker (även om jag alltid har sista ordet Tungan ute) för det där med krokar låter ju rätt bra. Ska försöka att inte packa den för tungt då, jag har annars en dålig ovana att plocka med mig saker som "kanske kan behövas" men som i 99.99% aldrig kommer till användning...
    Tipsar liksom andra ovan om JuJuBe's krokar "BeConnected" (tror jag de heter) Jättebra
  • Bellbox
    Hannah74 skrev 2010-11-17 15:15:06 följande:
    Herjazz.
    Hör gärna av dej igen om du hittar någon. Vår son är oxå lång, och sitter inte bra i åkpåsen nu, fast jag "fäller ut den". Är en carlobaby, vet inte hur lång den är.
    Helst svart vill vi ha
    Ja dessa "nordiska barn" (läs="långa") vad göra?
    Min One Tree Hill är ju ganska lång tycker jag jämfört med Buggans åkpåse, men har kanske fel?
  • Bellbox
    stinamaria skrev 2010-11-17 21:53:09 följande:
    Jaaa! Jag har börjat mjuka upp Anton lite nu så att han med ska vilja ha en till våren;) Kan ju gå bättre om han får provköra lite^^
    När vi fick den demad för oss på mässan så fick han cravings men sen råkade jag nämna priset.. Det var dumt
    *puckat*
    Drömmer
  • Bellbox
    Insomnie skrev 2010-11-18 15:38:38 följande:
    Jag har fått endel kommentarer redan och jag har inte ens fått min lilla bebis och kunnat börja använda vagnen än!!! Skrikandes De flesta verkar tycka att det verkar vara väldigt osmidigt i snö osv. men ingen av dem har ju ens testat.. så ja, fördomar finns det helt klart. Förra vintern testade jag att köra en vagn med STORA hjul. Hade ett barn på 10-11kg i och jag körde fast med den i snön direkt så nä, ingen vagn klarar snö speciellt bra..
    nej min pansarvagn jag hade en period våren 08 bara GLED på snön eller också tog det tvärstopp; ingen höjdare den heller trots 4 stora hjul och bred som tusan Drömmer
    så håller med dig...
  • Bellbox
    Insomnie skrev 2010-11-18 21:40:53 följande:
    Pixter: Jag tror det är meningen att man ska hålla sig inne tills de hunnit ploga
    Drömmer Ahaaaa! Tänkte inte på det... Oskyldig
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2010-11-19 10:48:58 följande:
    Kan detta vara något? CS-modell, enbart framåtvänd.

www.blocket.se/vasterbotten/Teutonia_Fun_3028... 
    va? Jag trodde alla Teutonia Fun gick att vända?

Ang svårighet att fälla/fälla upp Cam som några skrivit så håller jag inte alls med efter att ha lärt mig det enkla att sparka till på framhjulet när man "kickar upp" den.... och sen är det ju superenkelt att fälla ihop den med en arm efter att ha klickat in de vita knapparna och greppa tag om mitt-staget
    Vad olika man kan tycka (tur vi alla är olika)

Jag har faktiskt fått FLERA kommentarer på t.ex IKEA-parkeringen från andra om hur jäkla smidigt det såg ut
    Man kan ju dra åt varukorgen så trillar inte sakerna ut (i alla fall inte för mig)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21