Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 21

han skrev 2010-11-19 11:02:02 följande:
    hej tråden, har en fråga ang försäljning av bugaboo cam. vi ska resa bort och vara borta 6-7månader så jag funderade på att sälja vår älskade bugaboo cam då våra behov kommer ändras när vi är tillbaka i sverige, förhoppningsvis blir det en donkey då! men det jag undrade var är det vart man får bättre pris- tradera eller blocket? har bara använt den sen april så den är ganska ny och jag är första köpare.
    Jag skulle absolut säga Blocket!
    (men kan ha fel; rätta mig gärna)
    Kanske beror på vart man bor förresten? man kan ju skicka med bussgods men jag tycker att det verkar som att barnvagnar går till ganska lågt pris om man kikar på Tradera... (köparen kan ju inte inspektera den innan köpet + att det tillkommer frakt + den osäkra känslan av "tänk om jag blir lurad") men det är bara vad jag tror
    Här gjorde jag en sökning på "avslutade auktioner" så kan du ju bläddra och kanske få en uppfattning? (jag har inte kikat igenom det själv)
    www.tradera.com/search/result.aspx&ended=1
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    bohusbebis skrev 2010-11-19 11:23:13 följande:
    Tillbehör tycker jag går ganska högt på Tradera emellanåt, på Blocket är det mer sånt som man prutar med...
    sant!
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2010-11-19 12:00:13 följande:
    Men nu är du hel-knasig! *talar tillrätta* Du har ju en vagn för att använda den! I värsta fall får du väl köpa en redan solblekt topp så du slipper våndas över att det är under ditt överinseende som skadan sker . Och så har du dina fina klädslar kvar när du kommer hem. Nä, skärpning nu
    *I second that* Skål
  • Bellbox
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-19 12:09:11 följande:
    Vad har förresten ni flesta här betalat för era buggor?
    Ganska intressant att veta hur många betalat mer och köpt i sverige och hur många som köpt från utlandet billigare?
    När man kollar på blocket iaf så verkar det som att de flesta skriver att nypriset för vagnen var typ 10500 eller 11 000 kr.
    Ja nypriset i butik är 10500 där jag bor. Tror du att de inte talar sanning när de skriver så eller vad?
    Mig veterligen är det inte så många som köper via utlandet men kan ha fel...
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2010-11-19 13:37:15 följande:
    Men den finns ju på frugo för under 7000.... Är det väl?? Varför ska man då betala mellan 7-8 för en begagnad? Får man ut 50% av nypriset tycker jag ändå det är heeeelt ok med tanke på att man inte har garanti osv.
    Ja det gör man väl som man vill? Antingen beställer man då från utlandet eller också köper man ny eller också begagnad? (& begagnatpriset varierar MYCKET beroende på vart du bor i landet! Tillgång & efterfrågan som vanligt)
  • Bellbox
    Billabong skrev 2010-11-19 16:25:15 följande:
    Vi köpte vår utomlands och valde därmed att inte ange vad vagnen kostar i Sverige med tillbehören. Dessutom var vagnen mkt billigare för några år sedan, så frågan är vilken nypris man ska ange? Nuvarande eller det man själv gav?

Vi är mkt nöjda med vår affär, förlorade endast 1000 kr samt det vi köpt tillbehören för.
    De som köpte vår vagn är också jättenöjda, de fick en jättefin vagn för under halva priset mot vad en ny skulle kostat - utan tillbehören!

Alltså två nöjda Bugaboo-ägare som båda gör en bra deal!
  • Bellbox
    modestyclara skrev 2010-11-19 21:58:03 följande:
    om du vill ha höj- och sänkbart handtag så köp helst en som har vingmuttrar för reglering av höjd annar skulle jag satsa på en frog eller gecko. Jag gillar dem bättre.
    och JAG tillägger att det man kan göra är att kolla om det sitter en SKRUV eller POPNIT om det är det nya chassit; kolla på insidan av handtaget i höjd med snäppfästet (de vita snäppfästena man lossar för att reglera höjden på handtaget). Vill du vara säker på hur det ser ut så kolla på en barnvagnsaffär; då vet du exakt om du kollar på en begagnad vagn sen...
    Jag har det nya chassit med popnit och har ALDRIG haft problem med det och vet många andra som inte heller haft det;vill bara nämna det då folk här är ganska snabba på att prata negativt om ALLA de nya Bugaboo Cameleon
  • Bellbox
    Joddan skrev 2010-11-20 19:14:57 följande:
    Har det funnits ett guld toppset till cameleon??? Såg en idag som absolut inte var sand eller offwhite. Inte kan det vara en solblekt brun? Den var verkligen fräsh i övrigt och HELA topsetet var GULD!
    SILVER sa återförsäljaren var det "senaste" nu så guld vet jag inte
    Låter snyggt!
  • Bellbox
    AnnaT skrev 2010-11-21 19:35:28 följande:
    men då är ju hela chassit svart, jätte fult ju
    håller med
  • Bellbox
    Hannah74 skrev 2010-11-22 09:01:46 följande:
    Hmm. Det var jag som fick köpa för 200! Dåligt av dem.
    Jag hade oxå hört innan att de kostade 100..
    Dessutom ville de väl "erbjuda sig" att ta 200kr till för att göra jobbet med bytet, men det var jätteenkelt att göra väl? 400kr hade de fått i så fall ju totalt
    Min återförsäljare är toppen; gick in till honom nu med lite kärvande sufflettfäste; han fixade, smörjde vagnen och spände bromsen när han ändå höll på *free of charge*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21