Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo-tråd nr 21

Amorficlya skrev 2010-04-05 09:57:05 följande:
    Jaha okej. Tycker mina är så tröga å vingliga fast de kanske ska vara så eller behöver de bli utbytta då.? Förlåt för mina kanske dumma frågor men ja e helt ny på detta.
    gör rent hjulen och använd en pincett för att ta bort allt hår som sitter längs hjulaxeln, smörj sedan med silikon. Att körytan är sliten gör inget för funktionen...
  • modestyclara
    Berit82 skrev 2010-04-05 19:22:50 följande:
    Fast om bakhjulen är ordentligt bromsade ska ju inte framhjulen röra sig!?Är det någon som har koll vilka vagnar man får provköra på Råd & röns testbana på mässan i Gbg till helgen? Hittade ingen info på deras hemsida.
    om du inte vill att framhjulen ska röra sig måste du låsa dem så att de inte kan svängas annars rör de sig i sidled när bussen svänger precis som alla andra vagnar med svängbara framhjul. Du ska såklart aldrig lämna barn i vagnen på en buss utan att hålla i vagnen, helst ska du säkra den med någon rem eller liknande också...
  • modestyclara
    SaraSelinda skrev 2010-04-05 20:40:30 följande:
    - Hade en BRIO Sing innan med svängbara framhjul och det hände ALDRIG att vagnen rörde på sig som buggan gör nu.- Finns inte remsor på alla bussar.- Jag släpper ALDRIG vagnen utan håller i den ordentligt, annars vet man aldrig vad som kan hända.Då måste jag ha skaffat fel vagn då om jag ska behöva låsa och låsa upp framhjulen hela tiden då jag åker buss minst 4 gånger per dag. BRIO Singens framhjul rubbades inte när man åkte buss.
    Ja, om det viktigaste kriteriet för dig är att vagnens framhjul inte rör sig på bussen så kanske du köpt fel vagn...
  • modestyclara
    Förstamaj79 skrev 2010-04-06 12:35:35 följande:
    Hej hej.Skapade en tråd men slänger in frågan här med.Vilken tycker ni är snyggast?Bugaboo cameleon all black limited edition VS Bugaboo cameleon mörkgrå bas och svart topp.Så svårt att välja!
    all black
  • modestyclara
    Honey1982 skrev 2010-04-06 13:26:57 följande:
    All black är såå snygg!! Om jag köper en ny ska jag köpa den.Ni som har äldre barn i 4 års-åldern - använder ni ståbräda?
    nej, det slutade vi med innan de fyllde tre...
  • modestyclara
    Kajsan skrev 2010-04-06 20:34:59 följande:
    Vart ringde du och när?
    låter som desinformation. jag gissar på Odenplan
  • modestyclara
    Srandra skrev 2010-04-06 22:43:27 följande:
    någon som vet om det är dom "vanliga" åkpåsarna på kidzshoppen som kostar 995 eller om det är ngn som kanske inte passar till cameleon?? Det står att det e till bugaboo så den borde ju passa då eller?
    åh sugen på fler färger
  • modestyclara
    SaraSelinda skrev 2010-04-07 20:13:20 följande:
    Hur ser man skillnad på frog och cameleon?
    frog har inte reglerbarhöjd på handtaget, däcken är samma som geckos...
  • modestyclara
    Fröken Småland skrev 2010-04-07 20:23:52 följande:
    Såg ni SVT:s inslag om tio underkända barnvagnar idag? De hade en Bugaboo på bilden före inslaget men Bugaboo var inte ens med i testet
    {#lang_emotions_demon}
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21