• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Supersmurfen

Hej!
    Slänger in en liten fråga här eftersom ni verkar ha bra koll på det här med Bugaboos vagnar..

Väntar tillökning och är lite sugen på en Cameleon men funderar lite på om det är något speciellt man ska tänka på. Vagnen i sig verkar ju inte vara sådär superbillig..

*Är det några grejer som man väldigt gärna vill ha till när man väl börjar använda vagnen?
    *Hur länge kan man använda den? Barnets ålder, vikt, längd?
    *Något annat man bör tänka på när man ska ge sig ut i Bugaboos jungel?

• Moo

Tack!! Ska bli otroligt roligt att få börja använda bee - min sambo blir galen, nu blir vi inne på 5:e vagnen

Fast min älskade city select behåller vi självklart ett bra tag till

Nu ska jag bara välja färg på suffletten så ska de skicka vagnen, inte det lättaste, alla är ju så  himla fina!

jennyn.blogg.se - STOR tävling hos mig just nu!
  • Stargirl
    Moo skrev 2010-06-11 11:03:01 följande:
    Tack!! Ska bli otroligt roligt att få börja använda bee - min sambo blir galen, nu blir vi inne på 5:e vagnen

Nu ska jag bara välja färg på suffletten så ska de skicka vagnen, inte det lättaste, alla är ju så  himla fina!
    Ta inte svart bara....det är för tråkigt hahhaha.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Moo

Ja, håller med, har dessutom svart på min select så det får räcka! Lutar åt röd eller gul

jennyn.blogg.se - STOR tävling hos mig just nu
  • Mymemlan

Hörrni, nu behöver jag era råd igen angående färgval! ;)

Jag ska köpa mig en bugaboo sittdyna till min cameleon, basen är brun och jag har en röd sommarsuflett på den nu. Dom hade sittdynan i gul och sand, så jag funderar på en dyna i sand. Det borde ju passa bra ihop tänkte jag. Då kan man väl nästan ha alla färger till om man vill köpa nån annan suflett sen?

Sen funderar jag om nån som har den kan säga hur bra den verkligen är. Den ska ju absorbera bort svetten som jag har förstått? Jag har en son på 7 månader som inte är så förtjust i att åka vagn nåmer, han blir så svettig och vill inte sitta fast. Sitta fast måste han, men om jag skaffar en sån där dyna slipper han svettas iaf. Funkar det som det står elr är det bara som vilken  dyna som helst.

Sen ännu en till fundering! Jag har den amerikanska versionen av cameleon, dvs selen är annorlunda på ett ställe. Den sitter fast i basen, så medjebältet kmr fram bakom hans rygg. Är det nån skillnad på dynorna, passar den i min vagn? Jag har ju ettfårskinn i nu, men då har jag dragit selen ut från sidorna i vagnen iaf.. Råd !!

• Tant Pruselius
    Moo skrev 2010-06-11 11:03:01 följande:

jennyn.blogg.se - STOR tävling hos mig just nu!
    röd röstar jag för!
  • Stargirl
    Mymemlan skrev 2010-06-11 11:14:57 följande:

Hörrni, nu behöver jag era råd igen angående färgval! ;)

Jag ska köpa mig en bugaboo sittdyna till min cameleon, basen är brun och jag har en röd sommarsuflett på den nu. Dom hade sittdynan i gul och sand, så jag funderar på en dyna i sand. Det borde ju passa bra ihop tänkte jag. Då kan man väl nästan ha alla färger till om man vill köpa nån annan suflett sen?

Sen funderar jag om nån som har den kan säga hur bra den verkligen är. Den ska ju absorbera bort svetten som jag har förstått? Jag har en son på 7 månader som inte är så förtjust i att åka vagn nåmer, han blir så svettig och vill inte sitta fast. Sitta fast måste han, men om jag skaffar en sån där dyna slipper han svettas iaf. Funkar det som det står elr är det bara som vilken  dyna som helst.

Sen ännu en till fundering! Jag har den amerikanska versionen av cameleon, dvs selen är annorlunda på ett ställe. Den sitter fast i basen, så medjebältet kmr fram bakom hans rygg. Är det nån skillnad på dynorna, passar den i min vagn? Jag har ju ettfårskinn i nu, men då har jag dragit selen ut från sidorna i vagnen iaf.. Råd !!

Alla dynor ser likadana ut i hela världen.
    Jag tycker att dynan absorberar svett väldigt bra. Men har inte testat den i etrem hetta ännu.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • november09

tog ut de här plastsakerna som finns i sittdelen. (ryggen)  Nu kommer jag inte ihåg om de är den släta som ska vara mot hans rygg eller den andra? Antar den släta men tycker den e mer böjbar åt de andra hållet så måste kolla mer er..

• Asereht
    november09 skrev 2010-06-11 00:29:22 följande:
    så.. nu är hela sufletten mögelfri! Tog klorin som sista försök efter galltvålen som faktiskt fick bort en del.. Klorin fick bort allt från de ljusa tyget..
    Sittdelen har fortfarande fläckar kvar.. men ska ta en till omgång med klorin. vågade inte låta de ligga för länge så det blektes. Tyget ser ut att ha klarat sig.. men nu är frågan.. När de svarta fläckarna e borta e de då mögelfritt??? vågar man ha sin stösta skatt där i?
    Har faktiskt ingen aning om huruvida man fått bort allt men som ett litet tips ifall att du inte får bort allt eller om du bara vill ha något att byta med så ligger det ute frogdelar på blocket jus tnu såg jag.

Sen pratade vi ju om camdelar på frog och här kan du se en frog med cam bas (sittdelsklädselng) och cam sufflett . Lite slappare än på cam men det är så pass lite så mig stör det inte.  www.blocket.se/uppsala/Bugaboo_Frog_27963049.htm&w=3
    (inte min annons så klart)
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • jean1
    Supersmurfen skrev 2010-06-11 10:46:35 följande:
    Hej!
    Slänger in en liten fråga här eftersom ni verkar ha bra koll på det här med Bugaboos vagnar..

Väntar tillökning och är lite sugen på en Cameleon men funderar lite på om det är något speciellt man ska tänka på. Vagnen i sig verkar ju inte vara sådär superbillig..

*Är det några grejer som man väldigt gärna vill ha till när man väl börjar använda vagnen?
    *Hur länge kan man använda den? Barnets ålder, vikt, längd?
    *Något annat man bör tänka på när man ska ge sig ut i Bugaboos jungel?
    Hej!

Vi köpte Bugaboo Cameleon till vår dotter som föddes i dec, vårt första barn och vår första vagn . Vi bor i mellansverige och hade en vinter med rejält med snö i år så terränghjulen var ett måste för oss, annars hade det aldrig gått att köra vagnen i den snö som kom. Dessa hjul är även bra att ha om man går mycket på grusvägar med grövre grus eller om man vill gå i mer terräng. Det går med de små också, men oavsett vad folk säger så är terräghjulen bättre för det ändamålet. jag upplevde även vagnen som något stötig mot för "vanliga" vagnar men det är inget som stört oss så värst mycket. man vänjer sig och lär hur man ska köra.

Annars så älskar vi vagnen och är väldigt nöjda med dess smidighet, den är otroligt lättkörd och rymlig i liggdelen vilket också var ett plus för oss som behövde ha en tjock åkpåse i vinter. men får man barn på våren/sommaren behövs ju inte det .

Ganska snabbt kände jag att jag ville köpa fler klädslar så man kan variera färgerna på vagnen. Det är det enda jag har känt att vi "måste" ha, förutom terränghjulen då.

Lycka till med vagnvalet!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21