• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Moo
    Pruseluskan skrev 2010-06-11 11:25:12 följande:
    röd röstar jag för!
    Hihi otroligt nog så blev sambon engagerad, han som annars inte alls har samma intresse för vagnar som mig så det blev en gul

Men känner jag mig själv rätt så blir det nog ett inköp framöver av en sufflett till så att jag har något att varva med
  • Soppa

Det gick undan , i lördags beställde jag en bugga från fruugo och idag kom den med posten ska då tilläggas att jag bor uppe i Luleå så det är ju en lite längre bit och frakta den.

Och inte ens 6600 kr ,hittils gillar Rox och jag vagnen.

• MissEllie

Hej,

Jag hoppar in och lånar tråden lite och hoppas att det är okej. Vi ska beställa en Bugaboo Cameleon till vår kommande bebis och jag är så förälskad i vagnen. Har gått på hela försäljningstricket med terränghjul och annat

MEN vi har ett problem, jag och sambon kan inte enas om färg. Vi vet inte vad det blir för kön på bebisen och jag resonerar som så att man kan köpa nytt topptyg om man tröttnar.

Så, min fråga till Er är: Vilken färg har ni och är ni nöjda?

• Läängtar
    MissEllie skrev 2010-06-12 08:45:55 följande:
    Hej,

Jag hoppar in och lånar tråden lite och hoppas att det är okej. Vi ska beställa en Bugaboo Cameleon till vår kommande bebis och jag är så förälskad i vagnen. Har gått på hela försäljningstricket med terränghjul och annat

MEN vi har ett problem, jag och sambon kan inte enas om färg. Vi vet inte vad det blir för kön på bebisen och jag resonerar som så att man kan köpa nytt topptyg om man tröttnar.

Jag har svart och offwhite i topptyger med grå bas. Igår köpte jag även en orange sommarsufflett. Jag har haft min Cameleon i 2 månader :)
    Så när det gäller mig så visst är jag nöjd, men det är alltid kul att förnya när man har möjlighet! Nu har jag en son, men jag hade garanterat valt rosa om han vore en tjej :) Det är den allra snyggaste färgen tycker jag.
  • Supersmurfen
    jean1 skrev 2010-06-11 15:12:50 följande:
    Hej!

Vi köpte Bugaboo Cameleon till vår dotter som föddes i dec, vårt första barn och vår första vagn . Vi bor i mellansverige och hade en vinter med rejält med snö i år så terränghjulen var ett måste för oss, annars hade det aldrig gått att köra vagnen i den snö som kom. Dessa hjul är även bra att ha om man går mycket på grusvägar med grövre grus eller om man vill gå i mer terräng. Det går med de små också, men oavsett vad folk säger så är terräghjulen bättre för det ändamålet. jag upplevde även vagnen som något stötig mot för "vanliga" vagnar men det är inget som stört oss så värst mycket. man vänjer sig och lär hur man ska köra.

Annars så älskar vi vagnen och är väldigt nöjda med dess smidighet, den är otroligt lättkörd och rymlig i liggdelen vilket också var ett plus för oss som behövde ha en tjock åkpåse i vinter. men får man barn på våren/sommaren behövs ju inte det .

Ganska snabbt kände jag att jag ville köpa fler klädslar så man kan variera färgerna på vagnen. Det är det enda jag har känt att vi "måste" ha, förutom terränghjulen då.

Lycka till med vagnvalet!
    Vi väntar också barn till vintern så det blir säkert lite samma för oss ang. åkpåsen..
    Tusen tack! :)
  • Katjan
    Hej,

Jag har bugaboo cameleon All black som är helt svart ink chassit. Hade svart bas till min bugaboo frog och den färgen tröttnade jag inte på... samt denim basen till cameleon. SJälvklart har jag bytt en massa topptyg flera ggr men jag har aldrig tröttnat på den svarta samt denim basen.
  • MissEllie

Jag vill ha en all black men sambon har fastnat för Paul Frank edition, något jag inte alls håller med om Men som ni säger, man kan ju anpassa topptyget efter könet. Hm, får nog ta och använda min kvinnliga list och beställa all black ändå och försöka få han att inse fördelarna

• LillaMiss Piggy

Måste fråga er som har större barn i vagnen vad ni har för solskydd
    Dottern min blir två snart och  kan bara få henne att sitta i vagnen om hon får titta ut. Drar jag ner sufletten helt så viker hon sig ner dubbelt så att hon kan titta ut.

• LillaJag89
    LillaMiss Piggy skrev 2010-06-12 10:39:38 följande:
    Måste fråga er som har större barn i vagnen vad ni har för solskydd
    Dottern min blir två snart och  kan bara få henne att sitta i vagnen om hon får titta ut. Drar jag ner sufletten helt så viker hon sig ner dubbelt så att hon kan titta ut.
    Vi har parasollet, för då ser ändå dottern ut när sufletten är nere. Givetvis har dottern solhatt, och bra kläder på sig iallafall.
  • Stargirl
    Hej,

Jag tycker att den bruna basen är snyggast. Den passar ihop i princip med alla toppfärger.
    Jag hade köpt brun bas med brun topp och en offwhite topp. Då har man en enfärgad vagn när man vill och en offwhite att varva med. Sen köpt offwhite åkpåse, offwhite parasoll, mugghållare och brun Bugaboo Skötväska
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21