• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland

Idag fick jag svar från Bugaboo om min åkpåse med den blekta loggan och självklart skickar de en ny inom några dagar.

Har jag sagt nyligen att jag äääälskar Bugaboo?{#lang_emotions_heart}

• Katjan

Vad kommer nya been att kosta här?

Är 6400kr bra pris för nya bee plus, maxi cosi babyskydd, adaptrar och bee cocoon plus?

• FridaLee
    Katjan skrev 2010-03-16 13:08:26 följande:
    Vad kommer nya been att kosta här? Är 6400kr bra pris för nya bee plus, maxi cosi babyskydd, adaptrar och bee cocoon plus?
    det låter ju kanon bra, här kostar den väl 6000:- bara vagnen har jag för mig.
  • Polarnochpyret

måste medge att jag har varit emot buggan men efter att ha lärt känna min lilla tös så inser jag att vi måste nog ha en ny vagn när hon inte kan ligga i liggdelen längre och hon är lite för ung för att vändas framåt. Har funderat och kommit fram till att buggan är nog ändå en vagn som skulle passa oss och dess ändamål ;)

Men min fråga är vad på ett ungefär är ett bra pris på en begagnad bugga och är det något som man bör tänka på???
    Väldigt tacksam för svar
  • JoiPoi

Har nu kört min bugga i ca två veckor, är inte alls nöjd med den
    Den känns som att den ska ramla ihop om man råkar gå i en backe som har bucklor i marken :-S
    Åååååh smaken är som baken, skulle nog köpt en UJ istället

• jessapessa

En fråga om trasiga chassin... skickar man tillbaka dem till bugaboo för att få ut ett nytt? 
    En kompis till mej verkar ha fått tag på ett problemchassi, där handtaget/styret går av...

• Madzo

Hejsan!

Hämtade hem vår bugga i fredags & köpte med adaptrar till bilstol. Vi har en akta graco & enligt tjejen vi handlade med så va det två små separata adaptrar dom som skulle passa för just vår stol. Men när vi kom hem såg vi att det bara står för maxicosi på förpackningen så jag började surfa runt & titta på de tillbehör som finns.

Hittade både de adaptrar som vi fick med oss hem & en till variant som är större, med skenor emellan liksom & det är på den som det står ska passa akta gracostolen ju? Eller? Tänkte att ni som hänger här är proffs & säkert kan hjälpa mej :)

Till saken hör att vi inte köpt vagnen i den stad vi bor i, säljs inte här, så vi måste tillbaka upp 8 mil i så fall.

Ska prova med stol & adaptrar, men har inte hunnit. Tänkte bara om det finns nån som vet på en gång? :)

• Ia 70
    jessapessa skrev 2010-03-16 14:45:44 följande:
    En fråga om trasiga chassin... skickar man tillbaka dem till bugaboo för att få ut ett nytt? En kompis till mej verkar ha fått tag på ett problemchassi, där handtaget/styret går av...
    Jag får ett nytt fr Bugaboo med UPS, när jag fått det nya chassit så meddelar jag Bugaboo o de beställer hämtning av det trasiga chassit. (som ska undersökas) Så har det  varit för mig de två gångerna jag bytt chassi. (mitt nya e på väg)
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21