• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MiniM3
    Katjan skrev 2010-03-16 13:08:26 följande:
    Vad kommer nya been att kosta här? Är 6400kr bra pris för nya bee plus, maxi cosi babyskydd, adaptrar och bee cocoon plus?
    Var har du sett det priset?:)
  • Katjan
    MiniM3 skrev 2010-03-16 15:33:40 följande:
    Var har du sett det priset?:)
    I en butik ifrån england... kommer inte ihåg vad den heter just nu bara.
     Ska kanske dit snart o funderar på att köpa en när jag ändå är där.
  • Fröken Småland
    JoiPoi skrev 2010-03-16 14:18:24 följande:
    Har nu kört min bugga i ca två veckor, är inte alls nöjd med den Den känns som att den ska ramla ihop om man råkar gå i en backe som har bucklor i marken :-SÅååååh smaken är som baken, skulle nog köpt en UJ istället
    Men oj Första tanken är om du har köpt vagnen i butik, känner inte alls igen beskrivningen utan blir lite rädd att det kanske är en av de kopior som florerar som du blivit pålurad?

Annars tänker jag att någon form av felmontering skulle kunna ge de symptom som du beskriver. Jättetråkigt att du är så missnöjd
  • Madzo
    tildan skrev 2010-03-16 15:06:49 följande:
    Acta adaptern har skenor mellan...
    Ja så då passar ju inte adaptrarna vi fick med oss..Typiskt då!
  • MiniM3
    Katjan skrev 2010-03-16 15:42:28 följande:
    I en butik ifrån england... kommer inte ihåg vad den heter just nu bara.  Ska kanske dit snart o funderar på att köpa en när jag ändå är där.
    okej.. ja på pramworld va dom med rätt billiga ..
  • Fröken Småland
    Polarnochpyret skrev 2010-03-16 14:06:41 följande:
    måste medge att jag har varit emot buggan men efter att ha lärt känna min lilla tös så inser jag att vi måste nog ha en ny vagn när hon inte kan ligga i liggdelen längre och hon är lite för ung för att vändas framåt. Har funderat och kommit fram till att buggan är nog ändå en vagn som skulle passa oss och dess ändamål ;) Men min fråga är vad på ett ungefär är ett bra pris på en begagnad bugga och är det något som man bör tänka på??? Väldigt tacksam för svar
    När det gäller pris är det svårt att råda då skicket är så avgörande. Jag skulle *duckar för ruttna ägg* avråda dig från att köpa en begagnad vagn med det nyare chassit då det endast är första ägaren som har garanti ifall det skulle vara så oturligt att just det chassit är ett av de glidande chassina som det talats så mycket om på sistone.

Personligen (men jag är smålänning) tycker inte jag att en Cameleon från 06-07 skall kosta mer än 4.500 eller absolut max 5.000. Då skall den vara i fint använt skick.
  • Katjan

Är det ngn som vet hur man se ifall vagnen är en kopia eller ej? Är kopiorna bra gjorda?
    Kan vara bra o veta för folk som funderar på o köpa ifrån blocket t.ex.

• Katjan
    Fröken Småland skrev 2010-03-16 15:52:54 följande:
    När det gäller pris är det svårt att råda då skicket är så avgörande. Jag skulle *duckar för ruttna ägg* avråda dig från att köpa en begagnad vagn med det nyare chassit då det endast är första ägaren som har garanti ifall det skulle vara så oturligt att just det chassit är ett av de glidande chassina som det talats så mycket om på sistone. Personligen (men jag är smålänning) tycker inte jag att en Cameleon från 06-07 skall kosta mer än 4.500 eller absolut max 5.000. Då skall den vara i fint använt skick.
    håller med dig.. eller möjligtvist en med det allra senaste chassit där man kan byta gummiband själv eller vad det nu är man byter ut när chassit börja glida.
  • Fröken Småland
    Katjan skrev 2010-03-16 15:54:30 följande:
    Är det ngn som vet hur man se ifall vagnen är en kopia eller ej? Är kopiorna bra gjorda?Kan vara bra o veta för folk som funderar på o köpa ifrån blocket t.ex.
    Stargirl skrev att de var mycket välgjorda och att man säkrast kunde märka det på textilierna. Men det är ju svårt om man inte har tidigare erfarenhet...
  • Katjan
    Fröken Småland skrev 2010-03-16 16:03:00 följande:
    Stargirl skrev att de var mycket välgjorda och att man säkrast kunde märka det på textilierna. Men det är ju svårt om man inte har tidigare erfarenhet...
    Oj va jobbigt... snart har de säkert bättre textiler oxå.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21