Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Sjukhus Mamman skrev 2010-09-07 09:27:36 följande:
    Är den nån som har koll på hur paul frank clancy passar färgmässigt med beens gula?? syrran har hittat en butik som hade en clancy kvar hemma som hon har lagt undan. jag måste bestämma mig i dag om jag ska slå till eller inte :-/
    Dålig koll tyvärr... Men var det inte någon bild från mässan med gul Bee med Clancy? *letar*
  • Fröken Småland
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 09:56:35 följande:
    Dålig koll tyvärr... Men var det inte någon bild från mässan med gul Bee med Clancy? *letar*
    Nej, det var jag som mindes fel...

Men på tal om mässan; är det fler som det pirrar till i magen på när det ordet nämns?
  • Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-07 10:01:50 följande:
    aaah smart de har jag t.om hemma ska bara hitta en järnhandel haha
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 09:58:03 följande:
    Nej, det var jag som mindes fel...

Men på tal om mässan; är det fler som det pirrar till i magen på när det ordet nämns?
    Attans oxå :-/ men vad TROR du?? jag tror att dom borde passa rätt bra rent färg mässigt! men jag e ju nästan blind oxå haha hon tänkte knata ner till butiken på lunchen... iof så kan man ju chansa och passar den inte så får man väl slänga ut den på blocket. känns trist rent penning mässigt om de ser för jävligt ut bara :-/
    Spontant så tänker jag; vad skulle den annars passa till? Så jag tror är det är samma. Annars skulle det finnas tre gula... nä, det tror jag inte.
  • Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-07 10:29:31 följande:
    det är säkert plast, men de lär ju fungera lika bra med metall eller liknande. bara man får nåt som kan ersätta det som sitter i orginal sufletten. att hitta plast som är böjbar och behåller formen lär man väl inte kunna göra?!
    Jag gissar att det är stål, precis som de andra två bågarna och som den insydda i UJ t ex.
  • Fröken Småland
    livet från ljusa sidan skrev 2010-09-07 16:13:28 följande:
    Fröken småland: Du kommer alltid med så himla bra svar :) Kanske skall lägga i åkpåsen och byta suflett ett tag och känna på det. Just sittmässigt är den kanon men sen så fort han somnar så känns den inte bra, just för att han ligger upp med benen och han vill gärna vika över sig på sidan när han sover och det går ju inte i cammen....
    Ja, visst är jag klok? Oskyldig

Prova att peta under en liten kudde under rumpan när han somnat/innan han somnar för att plana ut den skålade sitsen så kan han lätt ligga även på sidan
  • Fröken Småland
    MiaEd skrev 2010-09-08 18:03:22 följande:
    Jag bara måste få skriva av mig lite..

Jag hade sån fruktansvärd otur idag, redan lite försenad på väg att hämta storebror så går ena hjulet sönder, jag kör på något väldigt vasst..
    Det var skum överallt! Innebär det att jag har bugaboos skumhjul på min frog? Alltså dom "nya" hjulen.. 
    Ouch! Frog har inte skumhjul som original utan då har förra ägaren bytt ut hjulen. Har aldrig hört talas om att de gått sönder
  • Fröken Småland
    MiaEd skrev 2010-09-08 20:19:12 följande:
    Den gick väldigt sönder och jag hade ett långt skumspår efter mig... Tror ni jag behöver byta andra hjulet med?
    Jag skulle nog helst ha likadana hjul, kolla i butiken så att det inte skiljer något. Men att det sprutar skum överallt låter inte normalt Hade jag haft kvitto kvar så skulle jag kollat med Bugaboo om det skulle kunna gå som reklamation, de är himla generösa vid reklamationer.
  • Fröken Småland
    mallan brallan skrev 2010-09-08 21:19:04 följande:
    Kan det inte vara så att du hade Frog:ens original lufthjul men som pumpats med
    sånt där punkterings-skum?
    Alltså att det blivit punka på dom nån gång, men så har inte tidigare ägaren
    orkar laga utan bara köpt sånt å fixat det med?
    För Cam-hjulen är ju liksom rätt igenom gummi, alltså inget hölje som går sönder...

Förstår ni eller svamlar jag?
    Ah, så kan det nog vara! Har du någon bild på det friska hjulet MiaEd? För om det är ett "off road"-hjul med fyrkantiga piggar så är det ett Frog-hjul och i så fall är det som Brallan skriver. Cameleon- (och Gecko-?)hjulen är släta med ett litet mönsterdjup.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21