Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Snoppan skrev 2010-09-08 21:14:28 följande:

Är detta en gammal åkpåse? :)
    Det ser ut som den gamla men det är svårt att avgöra från en bild.
  • Fröken Småland
    Vacker Utsikt skrev 2010-09-08 21:13:16 följande:
    Nån mer än jag som har haft problem med att framhjulen gnisslar väldigt mycket? O i så fall, hur har ni åtgärdat det? Är det kanske något man bör reklamera? Vagnen är bara två månader gammal..
    Reklamera! På en äldre vagn utan reklamtionsrätt kan man smörja med siliconspray med gott resultat.
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2010-09-09 09:16:46 följande:
    Frågade i Bee-tråden, men det kanske är fler vakna här...

Gamla Bee-åkpåsen passade tydligen inte ALLS i nya Bee+? Vafför inte de då? Nån som vet?

Storleksmässigt passar den men den har inte samma fästanordningar så den ligger bara och flyger runt som vilken påse som helst. Vi Buggafolk är ju lite bortskämda med att åkpåsen faktiskt sitter där den skall sitta även när barnet rör sig
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-09 09:18:01 följande:
    Tipsar om att det ligger ett par Frog bakhjul på Tradera ifall du inte har lust att investera i nya.

(inte mina alltså)
    Aha! Gå in och kolla på dem MiaEd och se om de ser ut som dina? Om de gör det så är det Froghjul med skumlagning du har, enligt Brallans teori.
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2010-09-09 09:25:47 följande:
    Fästanordningar Obestämd??? Man kan inte klura ut nån egen patentlösning då eller? Hur stora är åkpåsarna eg? Får min lilla 2-åring plats?
    Har du en Bee? Om du kollar på baksidan så sitter suffletten fast i knappar där och även åkpåsen skall träs genom knapparna och sen sätts suffletten utanpå. Knapparna sitter inte på samma ställe och ryggen ser inte likadan ut så därför är jag tveksam till om du kan hitta på en egen bra fästanordning. Om du är bra på att sy och göra snygga knapphål så kanske det går men tänk på att den tappar mycket i andrahandsvärde. Sen på gamla Beepåsen så sitter det två flärpar baktill/vid sidan av åkpåsen och de fästs med knappar i själva vagnen. Om det är likadana knappar på Bee + har jag ingen aning om men det kan säkert någon annan svara på.

Storleksmässigt är det no probs. Buggapåsarna är jätterymliga.
  • Fröken Småland

Jag har haft en liten fundering på hur man skulle kunna få en åkpåse att sitta bra i vilken vagn som helst när det inte finns D-ringar i selen. Skulle man kunna sätta något, enligt påsklämmeprincipen, som hindrar åkpåsen från att glida? Jag skall banne mig uppfinna något bra

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-09 14:41:14 följande:
    Jag använder sådana där vanthållare (minihängslen). Har funkat bra.
    Fast jag menar vid selhålen, för att "klistra" åkpåsen mot ryggen. Tänker mig att man skulle ha en täckbricka som kan klämma åt runt selbandet. I mjuk och följsam silicon och så ett set med tygkåpor som man kan alternera efter färg på åkpåsen *spånar*
  • Fröken Småland
    cotton skrev 2010-09-09 14:57:40 följande:
    Hej tjejer! Har precis köpt vår vagn till vår bebis, en bugaboo cameleon off white special edition. Är galet nöjd. Vi beställde även vinterhjul (då bebis är beräknad till början av januari) samt en jättesöt åkpåse.

Vi bor i centrala Göteborg och utifrån allt vi läst och barnvagnstester vi tagit, verkar denna vagn passa våra behov bäst. Jag blev helt frälst när jag såg den! De vänner jag har som också kör buggan är också supernöjda.

Någon här som kört en bugga med vinterhjul... hur tyckte ni att den klarade sig?
    Grattis till en fin vagn! Jag tycker att den funkar ok med vinterhjul men helst kör jag med de vanliga då fjädringen blir dålig med vinterhjul och den blir trögstyrd. Men det är ju inte särskilt ofta som man behöver använda dem och det är bara att klicka bort och byta om man går in i ett köpcentrum t ex.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21