Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Jag tycker också att du skall kolla om det går att reklamera, Paraflaxdrinken. Annars stämmer det att det går att köpa nya sidobälten till selen.

• Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2010-08-27 10:41:23 följande:
    Vi har en robust Mountain Breeze som får slita denna vinter åxå. Älskar den med Flört. Men grattis - å det var nog ett himla bra pris!
    Vad är det för skillnad mellan Breeze och Terrain?
  • Fröken Småland

Zasata: 30 grader, inget sköljmedel. Silikonspray i alla rörliga leder och framhjulen men inte i bakhjulslagren som är självrengörande.

• Fröken Småland
    zasata skrev 2010-08-28 14:04:57 följande:
    Okej :) kan man torka i torkskåp eller torkrum?
    Skulle tro att torkrum går bra om du är försiktigt med värmen men den torkar snabbt även i rumstemperatur.
  • Fröken Småland
    Karo Lina skrev 2010-08-29 16:15:54 följande:
    Tack för svar!
    Vill jättegärna ha den men det känns dumt att köpa den nu och sen kanske inte få barn förrän om 1½ år (tänkte börja försöka om ett halvår ca). Fick med mig min man till babyproffsen idag och han blev helt såld på bugaboo! Han tyckte också att vi absolut måste ha ett maxi cosi babyskydd med easy base! Men jag undrar om det kan gå att vänta ett halvår innan man beställer. Vi får se. Om vi beställer nu får vi inte mer än 6mån nytta av garantin och då kanske det är lika bra att köpa en svart begagnad när barnet väl är här.

En fråga till nu när jag ändå har er bugabooexperter på tråden: Jag vill så gärna ha en sån suflett med burberry-typ (nova check) som mamma på vift har sytt men tyget verkar vara omöjligt att få tag på... vet någon var man kan leta? Går det att köpa en färdig suflett från burberry någonstanns eller har alla med burberrysuflett sytt egna?
    Det finns inga "äkta" Burberry-suffletter att köpa utan alla är sydda privat; av proffs eller amatörer. Men kolla med mamma på vift om hon vet var man kan få tag på tyget eller ännu hellre om hon vill sy en till dig
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-08-30 21:03:26 följande:
    en annan fråga, om man vill ha topsett i fleece på, trär man det över själva sittdelen då? och under eller över sittdel? så man sitter på fleece med?
    Man trär fleecen över ryggen och stoppar sen in den under den lilla sittplattan så att barnet sitter på själva basklädseln, inte fleecen.
    zasata skrev 2010-08-30 20:57:11 följande:
    Kan man ha frog framhjul. på cam?
    De passar fint. Men alla hjul ser slitna ut direkt så byt bara om de är i verkligt dåligt skick.
  • Fröken Småland

Asereht: Jag tror att vinkeln på "benen" skiljer något och det är det som gör att pinnarna spänner upp suffletten annorlunda.

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-08-31 20:24:35 följande:
    Såg du vad Frökrn Småland påpekade ovanför om skillnaden, för det blir skillnad. Jag testade idag.
    Fröken Småland hon är klok hon.
    zasata skrev 2010-08-31 21:06:53 följande:
    Nån som provat lodger bunker i cam? hur sitter det?
    Du har väl en Lodger Bunker? Jag tycker annars att det går fästa vilken åkpåse som helst i vilken vagn som helst - så länge som vagnen har D-ringar i selen vilket Bugaboo tyvärr inte har. Men form-mässigt så funkar det kalas, det är bara det att den inte sitter som gjuten som Buggans egen gör.
  • Fröken Småland
    stinamaria skrev 2010-09-01 13:17:16 följande:
    Woho, igår kom vi hem från bb med en lillebror så idag blir det premiärtur med buggan<3
    Sambon har klätt om camen till grön fleece och bäddat den=) Han ger även tummen upp för mugghållaren^^
    Grattis! *grön av avund*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21