Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bananna: börja för sjutton med att kolla så att du har rätt lufttryck! Man kan inte pumpa för kung och fosterland utan kolla om det står däcktryck på däckens sida annars kolla i instruktionsboken. Finns att ladda ned på hemsidan om du inte har en

• Fröken Småland
    Honey1982 skrev 2010-09-06 11:45:29 följande:

Nu har jag införskaffat mig en sån här Microfleece Blanket. Är det nån som använder en sån till sin Bugga? Hoppas den är bra!
    Jag har några såna och tycker att de är jättebra. Lite lagom varma och lite vattenavstötande. Däremot så tycker jag inte egentligen att den är värd det höga priset faktiskt men jag är ju lite snål
  • Fröken Småland

Jag har alltid haft åkpåse även de lite kyligare höst- och vårdagarna. Den är ju busenkel att knäppa loss överdelen på och resten är som vilken dyna som helst.

• Fröken Småland
    Duntoffla skrev 2010-09-06 22:31:57 följande:
    Funderar på en ny åkpåse i ceriserosa. Är det skillnad på nyanserna på de gamla rosa och de nya med dragskon? Tycker att den ser mörkare/starkare ut på produktbilder men är det så även i verkligheten? De rosa man ser på Tradera och Blocket ser lite ljusare ut. Är det ngn som har en bild på en äldre cerise eller kanske den nya?
    Jag kan inte svära på att det är samma färg på rosa med och utan dragsko men jag påstår det tills jag är motbevisad Däremot skall du vara uppmärksam på att det av den äldre modellen finns två olika rosa, kanske det är därför du upplever färgskillnad på bilder osv? Sen är det självklart ljus och bild som påverkar hur nyanser framstår. Om du länkar till någon av bilderna du sett så kan vi antagligen avgöra vilken rosa det är
  • Fröken Småland
    livet från ljusa sidan skrev 2010-09-06 22:44:05 följande:
    Jag har helt slutat köra min cameleon och kör bara been..... funderar på att sälja cameleonen men det tar emot att sälja en vagn jag bara använt i fem månader plus att jag lagt ner galet mycket pengar på tillbehör :(

Tycker ni jag skall sälja nu när den bara är ett halvår eller vänta tills efter vintern när den är ett år? tror ni man får mer för den nu?

Du får nog ut mest om du säljer nu men jag skulle ändå väntat då jag tror att du kommer att uppskatta din Cameleon riktigt mycket nu när bebisen börjar bli lite större och vill/kan sitta. Runt 6-18 månader så sitter barn så himla dåligt i traditionella vagnar tycker jag, och så även i Bee. Däremot Cameleon/Gecko/Frog erbjuder en helt annan sittkomfort och det är där som dessa modeller verkligen har sin styrka påstår jag.
  • Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-07 09:24:22 följande:
    visst e de störande jag blev skit sur på mig själv för att jag inte insåg de självklara njag köper en stål tråd i modell tjock samma stl som den som e i, sen får man knipsa av den och böja den själv med tång! jag tror att jag syr ett skydd till den av snedslå så att den inte blir för vass och skär sönder tyget. men om du tar med sufletten till närmsta järnhandel ska dom kunna hjälpa dig med rätt tjocklek. jag kommer iaf göra så

Tack för länken mamma på vift
    Eller linda den med isoleringstejp eller liknande enligt hockeyklubba-principen?
  • Fröken Småland

Duntoffla: Den första på Tradera som du länkar till ser absolut ut som den gamla, ljusa rosa även om bilden kan lura mig. Den andra i Kidzshop ser ut att överensstämma med den färg som finns på den gamla åkpåsemodellen men alltså med den nyare färgen (gamla påsen, nya rosa). Dock så ser den bilden extremt bjärt ut i färgen och jag tror inte att bilden helt överensstämmer med verkligheten; därav att jag tycker att det stärker min hypotes att det är samma rosa. Men som sagt; jag har inte sett båda IRL bredvid varandra. Inte sett nya rosa med dragsko IRL heller *skäms och känner mig som en amatör*

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21