• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Coca cola light skrev 2010-10-10 21:33:52 följande:

Är det någon här som har köpt symönster av hon som säljer på Tradera? JAg blir lite skeptisk då jag inte ens förstår texten i objektbeskrivningen plus en del negativa omdömen. Jag skulle så gärna vilja sy en suflett, men det mönstret jag försökte göra själv blev inte något bra.

nej jag skulle inte köpa av henne efter att ha läst. fattar inte heller vad hon skriver i sin beskrivning :-/
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-10-11 10:39:33 följande:
    Jag tycker att säljaren verkar helskum, bara att kolla på omdömena. Men det stämmer att fleecesuffletterna var yttertyg, innertyg plus "extratyg" på halva (för bågarnas kanaler), dvs två resp tre lager.
    ja annars kan man ju inte fästa bågarna visst man kan ju köra bara dubbla tyger men då får man en söm uppe på som inte blir snygg!
    men de e ju inte bara på fleece man göra så
  • Noiis
    Ögonsten till M skrev 2010-10-12 07:36:36 följande:

Hej alla Bugabooproffs :)
    Ville bara rådfråga lite då vi ska köpa våran första vagn och Bugaboo.
    Vilken av dessa känner ni av att vi ska sattsa på?
    Vi har inte varit och sätt dem live ännu, men tänkte om ni hade några tips bara av att se annonserna :)

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Denim_300355...

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_Den...

jag säger den första för den ser mindre solblekt ut än tvåan. tvåan såg man ju tydligt på sufletten att den va blekt! sen tycker jag att de va bättre tillbehör till, i den andra annonsen står det creme färgad extra set och de brukar vara sand man menar då. och de tycker inte jag e så där jätte snyggt med denim! däremot den vita åkpåsen som e till ettan e ju toksnygg, sen så va de betydligt bättre pris oxå!
  • Noiis
    Coca cola light skrev 2010-10-12 18:33:52 följande:
    Jag tänkte komma med ett tips för er som kan tänka er andra tillbehör än Bugaboos orginal. Jag har stört mig på att det inte finns ett vindskydd/fottsack till vagnen då jag hellre har det nu ett tag innan det blir dags för vinteråkpåse. Jag provade min footsack som passar min Emmaljunga scooter och det satt riktigt bra och fyllde väl sin funktion idag under den blåsiga promenaden. Jag blev väldigt glad då jag nu kan skydda lillprinsen från hårda vindar.   
    babyattityde funkar oxå fint som footsack!
  • Noiis
    lilla sandra skrev 2010-10-14 19:55:07 följande:
    Synd. Jag som är så lat hade "behövt" det.
    Typ "Jag har xxx till Bugaboo o vill ha xxx..." 
    de går ju fort att göra en bytes annons i köp och sälj!
  • Noiis
    Bellbox skrev 2010-10-16 20:50:09 följande:
    Rekomenderar ni mig att byta till sittdelen för min 5-månaders kille eller vad har ni själva haft för erfarenheter av just detta undrar jag??
    åh så kul att se dig igen det var inte igår
    Jag skulle nog ha hållt kvar vid liggdelen ett tag till om det funkar för din gosse! man använder ju sittdelen så länge sen så iaf jag saknade jätte mycket att ha den på när man väl hade vant in barnet vid sittdelen! gör de som känns bäst för dig!
    men om jag får fler barn så får den kotten lov att leva med att ligga i liggdelen tills h*n blir minst 20 år
  • Noiis
    Stargirl skrev 2010-10-19 10:27:37 följande:
    Jag menar att det osar skumt om man inte har ngn aning om hur man sätter ihop den, jag misstänker att vagnen inte är köpt "ärligt" eller nåt sånt....men det är bara min egen åsikt. Ju mer rätt det ser ut destå bättre är vagnen hanterad och inte misshandlar och så.
    jag diskuterade just bugaboo vagnar med en vän och hennes kille. Killen han är proffs på bugaboo nu han kan allt om alla och vet hur man ser skillnad haha. men iaf så sa jag samma sak till dom. kolla efter en vagn som är korrekt monterad! risken är större när dom är felmonterade att den är felaktigt använd. har man inte tagit tid till sig att kolla upp hur tyget ska sitta korrekt så har man förmodligen inte kollat upp annat heller!
    så jag håller helt och fullt med dig
  • Noiis
    Becka 77 skrev 2010-10-19 13:13:50 följande:
    Ok, men i FAQ:n står det att det räcker med spännena. Fast det blir kanske bättre om man byter både och? Ska jag alltså dra dem utån/från vagnen för att de ska lossna? Vill inte ta sönder nåt... Undrar även om regnskydd. Vilket är bäst? Har hört att Bugaboos egna går sönder när det är kallt, är det sant?
    Jag ska försöka svara på alla dina frågor.
    sufletten tar du av som följande
    lossa gummi banden som sitter i fästena på vardera sida av sufletten.
    Drag sedan loss bågarna en sida i taget. Dra dom alltså rakt uppåt vinkla dom inte!
    den drar du bara ut bågarna från sufletten
    Klart

Det är samma bågar till frog som till cam däremot är fästena olika så svar ja! du måste bara byta fästen!
    Fästena tar du loss på följande sätt
    Vinka loss dom från ramen. dom sitter rätt hårt men kolla hur dom sitter via insidan av ramen så förstår du hur du ska kunna vinkla loss dom

ang regnskydd, aldrig hört talas om att dom går sönder av kyla. men jag tycker att bugaboos är snyggast!
    men jag har även kört på ett från brio till min cam!

Bumperbaren e jag mer osäker på, men jag är nästan säker på att den är universal till både frog och cam!
  • Noiis
    picolina skrev 2010-10-19 14:31:42 följande:

tack för svar. lutar åt en cameleon 07 med chassi från 2010 för 4500kr, är det ett ok pris??

ja men det tycker jag! så länge den är i bra skick i tyget och att ramen inte har börjat spricka å så!
    får du några tillbehör till med? chassit borde ju vara köpt vid sidan av om de e från 2010 för grantin på den vagnen gick ut 2009.
    så jag skulle dock vara lite tveksam till det. finns ju risk att chassit e köpt v en som reklamerat sitt!
    så kolla upp det och om hon köpt chassit så kolla om du får kvitto på den med då!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21