• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

livet från ljusa sidan skrev 2010-10-06 19:30:37 följande:
    tyckte jag gjorde värsta kapet idag, 400kr för en knappt använd transportväska! Utan hjulen dock men man får väl bära...
    jag hade Noa i hand maclaren, cameleon i travelbagen över axeln upp på ryggen och resväskan rullades i handen och en skötväska på andra axeln. syrran höll typ på att svimma när hon såg på flygplatsen men de såg nog värre ut än vad det var för jag tyckte att de som va jobbigast va att inte kunna köra vagnen ordentligt med bara en hand så man måste inte ha en med hjul
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Noiis
    Miniigirl skrev 2010-10-06 22:38:03 följande:
    Finns det 2 olika nyanser på den klarblå toppklädseln? eller är det bara som det ser ut på olika bilder?
    finns bara en klarblå. den andra är marin
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-10-07 09:31:46 följande:
    Iiiiiiiiiiii, ser en härligt gul giraff-åkpåse på T just nu..... HÅLLER HÅRT I PLÅNBOKEN.....
    Snälla, kan inte nån annan köpa den. Snabbt. Den skulle vara såååå fin till vår gula sufflett men NÄ jag kan inte motivera en åkpåse till.... fast den är ju ny och fiiiiiiin
    JÄÄÄÄÄTTE FIN
    *gud nej det är inte min den hållare jag hårdare i än vad bohusbebis håller i sin plånbok*
  • Noiis
    Senap skrev 2010-10-07 12:21:49 följande:
    Well... av alla fula solblekta suffletter jag sett ute på stan så verkar en hel del inte bry sig.

Jag berättade för köparen att min Denimklädsel är lite solblekt på sufflan. Det syns inte om den sitter på men håller man tyget vid bågarna och mot tyget på sidan ser man en liten skillnad. Och jag vill inte att hon (köparen) skulle bli besviken eller känna sig lurad.
    Några dagar efter mötte jag en Cam där denimtyget var helt vitt vid bågarna. Då hade jag inte så dåligt samvete längre.
    *skäms* här där jag bor finns det en med en cameleon, nya chassit och den är nog inte speciellt gammal. men jag vet inte VAD hon har gjort med den. försvarat den i ett växthus kanske? den e sååååå blekt att solblekta frog man kan se är INGET mot denna vagn. dessutom e den så skitig att jag tror att hon bor på en leråker. Jag tycker så synd om den stackars vagnen
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-10-07 12:36:46 följande:
    Åååååå, locka mig inte!!!!!!!!!!!!! Kollade nyss,,,, den finns kvar...... Men isåfall MÅSTE jag köpa en vagn så jag kan använda den i vinter.... och då blev det plötsligt en dyr åkpåse..... puh, anfallet gick över....
    hahaha du kan få spara ner min bild och ha den som bakgrundsbild istället määäääääääh föresten jag har ju ingen vagn att köra den i :-/
  • Noiis
    jean1 skrev 2010-10-07 15:09:57 följande:
    Vilken upplever ni blir lättast solblekt, canvas eller fleece?
    jag har aldrig lyckats solbleka nån av materialen!
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-10-08 11:18:08 följande:
    Jag har köpt en bygel från tyskland via ebay. Den är eg till Quinny Zapp (sök på frontbügel zapp) eller så har vi i Bee-tråden spekulerat om den även kan vara till Chicco Multiway. Vet inte om den funkar på gamla Bee, den funkar iallafall med lite god vilja till Bee+ (man får trycka dit den lite). Passar faktiskt Bee+ bättre än Zapp...
    fast de va ju nån som hade testat multiway bågen och att den absolut inte passade så jag har för mig om att folk enades om att den bara va till zapp
  • Noiis
    Stargirl skrev 2010-10-08 20:23:41 följande:
    ssssssdvfgvvvgf
  • Noiis
    Miniigirl skrev 2010-10-08 19:13:47 följande:
    Var och kollade på en bugaboo Cameleon igår! Åh, jag är kär!!!

Tänkte höra med er, på Bugaboos ståbräda finns det ju en liten pigg längs bak, är det meningen att man ska kunna sätta på någon sits där av något slag?
    beror på om de va gamla ståbrädan eller den nya. för till den gamla kan man sätta en tinytot stol på. tror förövrigt att de fanns en sån ståbräda med stol på tradera.
  • Noiis
    nybliven fru skrev 2010-10-08 21:18:44 följande:
    Hej! Är någon som har lite input kring hur man ev kan laga en trasig bromsvajer?

Jag blir jätteglad för alla tips!
    garantin gäller från dess att huvudprodukten är köpt. man får dock 6 månader från reklamationen e klar på den nya produkten. men de e alltså inte 6 månader extra utöver utan t.ex vagnen är 1 år 8 månader då gäller garantin på chassit i 2 månader utöver. likväl om vagnen e 1 år så behövs den ju inte
    men de e allmännareklamations nämnden som har den garantin så om det är mindre än 6 månader sedan chassit byttes så kan du behöva gå via dom om ÅF skulle tjaffsa.

men annars så skulle jag absolut ta den till en cyckelverkstad. annars har väl bonti i stan en verksta där dom kanske kan hjälpa.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21