• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Honey1982 skrev 2010-09-30 10:04:19 följande:
    Ni som haft buggor lite längre - hur fäster ni reflexerna inför vintern?
    man ska ha reflex fram och på sidan. jag har köpt på apoteket för dom har sånna där man slår fast sånna band! dom sätter jag på sidan vid dom vita tryckknapparna som e till att ta av/sätta på sitt/liggdel.
    jag har även haft sån man har till hundhalband som lyser. dom sätter man på samma sätt
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Noiis

fram på har jag oxå kört olika varianter. på hemma sydd har jag satt en vanlig reflex medans på orginal har jag satt en kilster lapp från tygaffären som man sen stryker bort. lämnar inga märken!

• Noiis
    mollan nu skrev 2010-09-30 13:29:37 följande:
    Märkte precis att ståbrädan gjort hål i skumgummit på ramen *buhuhu* Gråter
    *trög* hur kan ståbrädan göra hål där uppe???
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-09-30 15:02:04 följande:
    När den är uppfälld?
    haha jaaaahaaa jag hr aldrig haft en ståbräda så jag tänkte inte på de tyckte att de verkade jobbigt att ha den fäst uppe i själva ramen
  • Noiis
    mollan nu skrev 2010-09-30 19:25:55 följande:
    exakt, jag har nya modellen och på den fastnar ramen när man fäller mellan ligg och viloläget i ploppen man fäster hjulet i. Helt värdelöst.
    men du, om man köper en produkt som är till en annan produkt, så ska den inte ha sönder produkten (vid korrekt användning), speciellt inte om det är en orginal produkt! läs instuktionsboken till ståbrädan igen, om det inte står där att man inte får ha vagnen i vissa lägen så skulle jag kräva en ny ram av bugaboo!
  • Noiis
    straw2008 skrev 2010-09-30 21:57:40 följande:
    Du måste inte fästa knapparna i sufletten den sitter galet fast ändå
    fast på bee plus sitter de inte så där kanoners med sufletten om man inte sätter faste den i åtminståne 2 knappar! de blir västa glipan efter en stund och sufletten hamnar typ snett.

Jag fäster min cam åkpåse så att jag drar den över men puttar den den sedan över knapparna så att jag kan sätta fast sufletten. då sitter både åkpåse och suflett kanoners!
  • Noiis
    Senap skrev 2010-10-01 09:53:29 följande:
    Diskmedel och diskborste. Krama in diskmedlet och skölj sedan i omgångar.
    precis så har jag oxå gjort och har aldrig haft problem med nån av mina camar inte ens min 06-07a som jag hade först!
  • Noiis
    lolo21 skrev 2010-10-03 07:49:51 följande:
    Jaa det var ju smart, tack:) Det ska jag kolla upp.
    annars så kan man använda sig av ex. duschdraperi öglorna. annars så säljer BR sånna ögglor som eg. är till babygym osv för typ en 5a.
    jag fick en massa sånna ringar extra till Noas baby gym som jag använde mig av! har även sett att vissa använder dom "ringarna" till att sätta på chassit och hänger kassar i inget jag direkt rekomenderar iaf inte om man e rädd om vagnen, men jag hade så på en EL vagn under julhandeln
  • Noiis
    livet från ljusa sidan skrev 2010-10-04 10:33:00 följande:
    har jag drömt detta eller är det sant att man kan köra hjulen i diskmaskinen?? haha har för mig att jag läste det någonstans här i krokarna!
    nää du har inte dromt rena blir dom glöm inte att smörja bara
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-10-04 10:43:54 följande:
    ???????? Varför????
    Kan väl inte vara så svårt att bara tvätta av med en svamp å lite rengöringsmedel/tvål/diskmedel etc för hand????
    Skulle det vara bättre i diskmaskin??? Usch om man råkat köra över en hundblajja.....
    ja alltså jag äger ingen diskmaskin så jag har aldrig kört dom där men jag vet att de finns flera i tråden som har kört sina i diskmaskinen!
    hjulen blir nog rena hur man än tvättar dom, men jag antar att de e lite smidigare att kasta in dom i maskinen och sen ta hand om resten av vagnen istället
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21