• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Överbandsfürern skrev 2010-10-27 23:00:38 följande:
    Åhhhh va trött jag blir.

I slutet på augusti gick selen sönder på min cam. ALltså spännet där man krokar i axelbandet i midjedelen... Mailade köpbarnvagn, de ville ha kvitto, jag mailade kopia på kvittot, han ville ha chassinr, han fick det plus att han ville ha bilden en gång till.
    Det sista mailet jag fick var 3/9.
    Jag mailade i början på oktober, men har inte fått svar, så nu mailade jag igen.

Dottern tar sig ur selen eftersom hon bara behöver sätta spjärn och trycka sig uppåt, så lossnar selen.

Hur lång tid till ska jag behöva vänta eg?
    Finns det nån svensk mailadress till Bugaboo som jag kan maila till och få hjälp?
    För vad jag har förstått så går det inte att byta ut just den delen av selen eftersom det är fastsytt i ramen. Och kardborreband vill jag inte ha... jag vill ha en vagn med alla delar original.

Jag gör allt för att älska vagnen, men nu knakar det i chassit och gnisslar väldigt i fjädringen, trots att jag smörjt med silikon...
    Jag bär vagnen ut och in, undviker affärer där man måste ta trappor för att komma in, alltså kan jag inte ta vagnen när jag är ute på stan, eftersom de flesta butiker har några trappsteg.

Men ändå älskar jag den över allt ju Vårdar den mer ömt än mina barn. hahaha...
    natali@bugaboo.com
    diana@bugaboo.com

maila dom för¨så lång tid ska de ju inte ta!
  • Noiis
    Mammas Kalle skrev 2010-10-28 12:55:16 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har en fundering som ja hoppas ni kan hjälpa mig med.
    I juli fick jag ett nytt chassi till camen eftersom vårt blev förstört på en flygresa. Fick det nya, popnitat(?) jättenöjd med det ända tills igår.

På promenad med sonen, (10 månader, 9,5 kg)
    Och en mindre matkasse under vagnen så lyfter jag upp vagnen på trottoarkanten med stora hjulen först, vs hände jo handtaget glider!!!
    Är det verkligen möjligt? Ska vagnen inte klara mer? Liten bäbis o 2 liter mjök.

Va gör jag nu? Fickingen garanti på chassit eftersom vår vagn var från 2007 och de utgick från det.

Ska jag kontakta Köpbarnvagn där vi fått chassit från eller maila till bugaboo direkt?

Tillverkningsdatumet på chassit är oktober 2008

Är hemskt tacksam för era svar!
    en reklamerad vara får man alltid 6 månadersgaranti på! även om ordinarie garantin har utgått. vägrar köpabarnvagn hjälpa dig får du kontakta konsumentombudsmannen i din kommun! men du får lägga på ett kål så det hela sätts i rullning nu medans garantin fortfarande ska gälla!
  • Noiis

fick frågan av en vän med bugaboo. hon satt och kollade på Tradera och ville så gärna buda på sittdelar hon hittat där. men det är överdragen! inte sittdelar! vilket inte framkommer av annonserna! hon fattade inte hur hon skulle förklara, så är det nån av er vänliga själar med tradera konto som kan anmäla detta? så trist om nån blir "lurad"

• Noiis
    Snoppan skrev 2010-10-29 00:33:03 följande:
    Done :)

jag e så förbannat less på alla dessa "dåliga" annonser. dom svämmar ju över överallt! även på blocket.
    visst om de står fel i en rubrik men nånstans måste ju ändå de korrekta framgå... eller e jag puckad? alla har vi ju varit nya på de här med bugaboo och så lätt e de inte att veta
  • Noiis
    annat82 skrev 2010-10-29 00:44:57 följande:
    Näe, jag tycker inte du är puckad utan blir ofta själv irriterad. Inte på att säljare kanske väljer fel ord, men vet man inte eller kommer inte på så kan man alltid förklara på något sätt.
    Var dålig på att anmäla på tradera tidigare, men gör det oftare och oftare framförallt för att det är väldigt vilseledande auktioner. En sak om man köper en vara sedd för då kringgår man en del missförstånd till slut åtminstone, men som tradera så måste man förlita sig på objektsbeskrivningen
    ja men precis, därför handlar jag inte där jag gjorde de för typ 5 år sedan men hamnade i bråk med tradera gällande just sånna här saker.
    de ligger ju ute flera annonser på överdrag där man just skrivit sittdelsöverdrag om man är osäker kan man faktiktiskt läsa vad andra skrivit!

vad mycket fina saker de låg ute nu btw fasen jag skulle vilja ha lite av allt för de va ju grymmt bra priser de låg på med. men har ju ingen cam haha så de skulle ju bara vara värdelöst
  • Noiis
    Kavat skrev 2010-10-29 10:13:53 följande:
    Ingen som vet hur jag ska få loss den utan att förstöra adaptern/chassit?
    försök att smöra den! annars har jag ingen aning!

Föresten nu när jag ändå har kollat en del på T så ni har väl sätt att de ligger ute både varukorg och en sittdel i denim? dom kan ju inte vara allt för lätta att fåtag på!?
  • Noiis
    annat82 skrev 2010-11-02 18:17:06 följande:
    Den borde bli riktigt snygg till PF Clancy ju
    njääää jag sydde den med röd insida och röda kantband.... fanns inget kul tyg alls på tygaffären vete tusan va dom håller på med! men jag har denim tyg kvar så de lär bli en som matchar med PF sen
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-11-02 18:42:55 följande:
    Bild, bild, bild!!!
    jag försökte ta bild men dom blev så jäkla dåliga så jag ska försöka låna en kamera i morrn!
    bohusbebis skrev 2010-11-02 19:04:31 följande:
    Åh duktigt! Var det svårt? Har du fått till "bågen" i bakkant på nåt fiffigt sätt? Ska lämna in min symaskin på recond imorgon och förhoppningsvis kan man bli lite kreativ snart igen...
    nää de va de inte iom att denimtyget var så hårt så står den av sig själv iaf än så länge. jag gjorde kanten uppe i ryggen rätt tjock med genom att ha mer sömnsmån som jag sedan "sydde in" så slapp jag hålla på och trixa med ståltråd
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21