• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

nybliven fru skrev 2010-10-08 21:55:14 följande:
    Tack för svar! Nej, chassiet byttes för 22 månader sedan så det är nog tufft. ÅF lovade försöka. Tack för tipset om Bonti - ska kolla upp det annars.
    den på odenplan har jag vart hos för lääääänge sedan när mina bee hjul pajjade i rulltrappan. då hade dom iaf verkstad där.
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Noiis
    BeeWee skrev 2010-10-09 00:10:12 följande:
    Hur gick det med hjulen till? Jag har en Bee som jag åker rulltrappa med jämt, är inte så sugen på att paja hjulen..
    bakhjulen fastnade i "tänderna" på rulltrappans slut när vi åkte upp. halva hjulen slets loss så det är inget jag rekomenderar! min vagn kom dessutom precis från butiken å de gick inte att reklamera då jag skadat vagnen. det har hänt några fler än bara mig!
  • Noiis
    Bellbox skrev 2010-10-09 10:04:07 följande:
    Jag har en fråga som jag funderat på då jag har det nya av det nya chassit (felfria) och aldrig haft problem med det... Jag har också fått rekomendera andra med Bugaboo Cameleon att tänka på att inte dra upp för trappor o.s.v (de får man ju inte med någon vagnpå marknaden egentligen)
     MEN var inne nu på Bugaboos sida för att kolla runt på den nya dubbelvagnen bla. och kikade då på deras Cameleon-instruktionsvideo.
    i STRANDLÄGET (eller vad de kallar det) så DRAR ju personen vagnen ganska hårt och då INTE i handtagets yttersta läge
    Så DET är ok men inte att åka rulltrappa t.ex om det skulle råka bli problem med att handtaget glider?
    Då skulle väl alla som hanterat vagnen "fel" istället kunna påstå att de bara "gjort som på instruktionsfilmen då jag var på stranden"
    Eller vad?
    vagnen även cameleon är ju byggda för att klara strand! den är däremot inte byggd för att klara trappor det blir ett helt annat tryck och annan belastning att hoppa med vagnen och slita den upp/ned mot vad det blir att dra vagnen.
  • Noiis

Jag lovade nån att visa långhårig fårfäll i bee...... jag kom ihåg at t ta med mig fällen igår men jag glömde att byta vagn haha så jag försöker komma ihåg att byta vagn i dag

• Noiis
    StaffenAssar skrev 2010-10-08 19:06:47 följande:
    Idag kom mitt nya chassi Tycker det var ganska snabbt jobbat av bugaboo
    men oj så bra
  • Noiis
    daniels baby skrev 2010-10-09 14:35:02 följande:
    Hej hopp!
    Har nu sålt iväg min cam för att återvända till swiften å ev been. Min tanke är att ha swift/been till 2åringen å bebis som snart kommer ut.
    min fråga är: vilken ska jag ta? bee eller bee+? kan min 2 åring sitta i gamla been tror ni? medellång är hon, kan itne måttet i huvet. för det kvittar ju egentligen för bebis för den ska bara va där i med max cosin tills hon kan sitta själv. .. ska man fynda en vanlig bee som ligger lågt i pris nu på blocket eller satsa på en + i butik?
    please help!
    bee plus! kör på en bee plus!
  • Noiis
    daniels baby skrev 2010-10-09 14:43:34 följande:
    hahahaha du fick mig å gubben såld på swiften så han vart helt tokig när jag sålde i väg den! så nu e den på väg hem till oss igen.. a ang been. jag e rädd att Havanna inte kommer sitta bra i gamla. du har nog rätt gällande bee+. men vet du hur det funkar med maxi cosis adaptrar? provade å får inte dom att fästa riktigt. det kanske är nya nu som gäller för bee+?
    haha swiften e ju helt fantastisk! jag saknar den som attans!
    Du kommer inte bli nöjd om du inte tar en bee plus! så de kommer bara sluta med att ni tillslut köper en bee plus så lika bra att göra de från start. de e stor skillnad plus att du kan lätt köra din tvååring i den. Noa e lång och har långt kvar i been! helt klart mer prisvärt!
    Jag har ingen koll på adaptrarna men de ska funka! ser dock på nätet att de står bee + adapter så de e nog möjligt att de e så att det är olika adaptrar.
    vi läggs snart in på sjukhuset igen så om du vill komma dit och testa bee plusen så e du välkommen
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-10-09 17:51:35 följande:
    Sjukhusmamman.
    *vinkar*
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-10-10 12:40:56 följande:
    Gaaah!! Var du tvungen att outa dig så att du inte kan hänga här mer? *ser arg ut*
    Fast vi skvallrar inte om inte du gör det Drömmer
    tror att de e långt ifrån många som fattar och vi andra viste ju redan
  • Noiis

När tror ni att snön kommer? blir de mer snö än förra året i år eller blir det mindre?? jag känner smått panik över att behöva ställa undan been om nån månad tänk om Noa vägrar vagn sen när det är dags för den igen *hemsk tanke*

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21