• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Mymemlan

sjukhusmamman,
    min son är också väldigt smal. Men lång. Men jag undrar hur blir det då dom sover? Det finns ju inget benstöd som jag sett? Benen lär ju hänga rakt ner när dom ligger?

• Noiis
    Mymemlan skrev 2010-06-27 23:58:28 följande:
    sjukhusmamman,
    min son är också väldigt smal. Men lång. Men jag undrar hur blir det då dom sover? Det finns ju inget benstöd som jag sett? Benen lär ju hänga rakt ner när dom ligger?
    japp det kommer dom att göra. precis så som dom gör på väldigt många barnvagnar Noa har inte störts av det alls! jag tror att de e vi vuxna som tycker att det ser värre ut än vad det är.

MEN jag vill oxå flika in att Noa hade samma problem med camen som din son har!
    så jag sålde oxå min och köpte en bee. och ja... den va ju kul en liten stund
    Sen tog jag beslutet att köpa en ny cam och då älskade Noa den. och nu har vi haft camen i lite mer än ett år och det fungerar fortfarande toppen bra.
    men han lessnade ibland på camen oxå och ville åka brio osv. men så testade jag med att vända sittdelen frammåt vissa stunder på dagen, och då vart vagnen betydligt mer intressant!
    Jag skulle testa lite olika testa att ändra sittläget till max VS halv ligg och testa att skuta bak sufletten helt osv. innan du tar ett beslut att kasta ut vagnen. för de blir rätt dyrt att sälja köpa bee och sen ångra sig
  • Mymemlan

sjukhusmamman,
    vi har faktiskt provat allt du säger.. Men han blir lika tokig. Glad om han får komma upp i famnen. Suck. Arma unge ;p Jag tkr det ser tokigt obehagligt ut då dom bara hänger.. Men ja vi får se hur vi göra. Vi har ju en emmaljunga citycross också så. Men vill ha en liten och smidig vagn också. :)

• Noiis
    Mymemlan skrev 2010-06-28 00:11:18 följande:
    sjukhusmamman,
    vi har faktiskt provat allt du säger.. Men han blir lika tokig. Glad om han får komma upp i famnen. Suck. Arma unge ;p Jag tkr det ser tokigt obehagligt ut då dom bara hänger.. Men ja vi får se hur vi göra. Vi har ju en emmaljunga citycross också så. Men vill ha en liten och smidig vagn också. :)
    testa vagnen i butik eller så om du har möjligheten! eller så köper du en riktigt billig vagn som inte har fotstöd och ser hur han reagerar på det!
  • Tre små älsklingar

Förlåt nu har jag inte hängt med  i tråden men kommer det en syskonvagn? 

• piggelinlycka

Är det bara maxi-cosy babyskydd som passar på Bugaboo Cameleon eller funkar det även med andra babyskydd? Jag tycker att jag får olika information överallt.

De flesta affärer verkar ju bara sälja adaptrar till Maxi Cosy iallafall.

Någon som vet eller har erfarenhet?

• Xst
    piggelinlycka skrev 2010-06-28 13:26:49 följande:
    Är det bara maxi-cosy babyskydd som passar på Bugaboo Cameleon eller funkar det även med andra babyskydd? Jag tycker att jag får olika information överallt.

De flesta affärer verkar ju bara sälja adaptrar till Maxi Cosy iallafall.

Någon som vet eller har erfarenhet?
    Vi hade en Akta Auto Baby Så akta går med andra fästen dock.
  • straw2008
    Mymemlan skrev 2010-06-28 00:11:18 följande:
    sjukhusmamman,
    Har du sitsen ifrån dig har han fotstöd, samt om du har åkpåse i. Sen kan man dra ut sittplattan lååångt så de har benen på själva sittplattan. Ska de sova kan man bara flytta upp de så långt det går i vagnen o då får benen plats på sittplattan.
    De flesta som har annons kan ju tänka sig skicka, kostar under 300 kr så får du en för 2500 kr så blir det ju ändå enBRA bit under 3000 kr o du får en i jättebra skick för de pengarna faktiskt.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21